Dogville
Lars von Trier
‹Dogville›
WASZ EKSTRAKT: 0,0 %  |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Dogville |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 3 października 2003 |
Reżyseria | Lars von Trier |
Zdjęcia | Anthony Dod Mantle |
Scenariusz | Lars von Trier |
Obsada | Nicole Kidman, Stellan Skarsgård, Udo Kier, James Caan, John Hurt, Chloë Sevigny, Patricia Clarkson, Paul Bettany, Philip Baker Hall, Jeremy Davies, Lauren Bacall, Harriet Andersson, Jean-Marc Barr, Ben Gazzara, Zeljko Ivanek |
Muzyka | Antonio Vivaldi |
Rok produkcji | 2003 |
Kraj produkcji | Dania, Francja, Holandia, Japonia, Niemcy, Norwegia, Szwecja, USA, Wielka Brytania, Włochy |
Czas trwania | 177 min |
WWW | Polska strona Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Bohaterka filmu jest Grace, która uciekając przed gangsterami, przybywa do odciętego od świata miasteczka Dogville. Za namową samozwańczego przewodniczącego miasta, Toma, mała społeczność zgadza się ukryć ją, w zamian za co Grace zgadza się dla nich pracować. Ale szybko przekonuje się boleśnie, że w Dogville dobroć można różnie rozumieć.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje

Filmy – Publicystyka

Filmy – Wieści

Utwory powiązane
‹Kocham kino›
–
Theo Angelopoulos,
Olivier Assayas,
Bille August,
Jane Campion,
Youssef Chahine,
Kaige Chen,
Michael Cimino,
Ethan Coen,
Joel Coen,
David Cronenberg,
Jean-Pierre Dardenne,
Luc Dardenne,
Manoel de Oliveira,
Raymond Depardon,
Atom Egoyan,
Amos Gitai,
Alejandro González Iñárritu,
Hsiao-hsien Hou,
Aki Kaurismäki,
Abbas Kiarostami,
Takeshi Kitano,
Andriej Konczałowski,
Claude Lelouch,
Ken Loach,
David Lynch,
Nanni Moretti,
Roman Polański,
Raoul Ruiz,
Walter Salles,
Elia Suleiman,
Ming-liang Tsai,
Gus Van Sant,
Lars von Trier,
Wim Wenders,
Kar Wai Wong,
Yimou Zhang
Von Trier jak zwykle nie powiedział niczego nowego, bo tylko tyle, że ludzie potrafią być amoralni, odrażający i niebo gorsi od zwierząt, jednakże zaimponowała mi forma tej wypowiedzi, a ściślej to, iż ascetyczna do bólu scenografia okazała się żadną przeszkodą we wciągnięciu widza w akcję.
WO – Wojciech Orliński [9]
Kto jak kto, ale von Trier do cyferek zupełnie nie pasuje. Warto zobaczyć, choćby żeby wyjść z oburzeniem.
KS – Kamila Sławińska [7]
Eksperyment w sumie udany, ale mam dwa poważne zastrzeżenia. Skoro van Tier wymaga od widza na tyle dużo, by kazać mu wierzyć w historię bez plenerów, dekoracji i rekwizytów, dlaczego nie ma dość zaufania do publiczności, by kazać jej myśleć o emocjach bohaterów i nie podawać najważniejszych rzeczy w komentarzu z offu? A po drugie – to pachnie hipokryzją, że zgniłe miasteczko musi leżeć w Ameryce, skoro uważni widzowie filmów Bergmana rozpoznają w mieszkańcach Dogville sąsiadów postaci z ‘Hańby’ czy ‘Gości Wieczerzy Pańskiej’. No i może nie nazywajmy tego kinem: to bardzo ciekawy spektakl teatralny, sfilmowany na taśmie filmowej. Poza tym – dobrze zagrane, nieco przegadane, ale mocne i interesujące na tyle, by przesiedzieć trzy godziny bez kręcenia się w fotelu. Nie ukrywam jednak, że po van Tierze spodziewałam się więcej.
KŚ – Kamil M. Śmiałkowski [9]
Cudo. Rewelacyjne połączenie filmu, teatru i prozy. Świetne aktorstwo, genialny pomysł i porażająca realizacja. Absolutnie polecam i to zdecydowanie w pełnej 3-godzinnej wersji.
KW – Konrad Wągrowski [8]
Nigdy nie przepadałem za von Trierem, ale tu nie mogę odmówić mu sprawności reżyserskiej. Już bowiem po kilkunastu minutach przestałem zwracać uwagę na minimalistyczną dekorację i zacząłem emocjonować się historią. A jest to nie film antyamerykański, ale bardzo sugestywna, pesymistyczna przypowieść o ludzkiej naturze, wraz z katharsis, które również źle o tej naturze świadczy - tym razem naturze widza. Polecam.