Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Miasto Boga (Cidade de Deus)

Fernando Meirelles
‹Miasto Boga›

WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiasto Boga
Tytuł oryginalnyCidade de Deus
Dystrybutor SPI
Data premiery9 stycznia 2004
ReżyseriaFernando Meirelles
ZdjęciaCésar Charlone
Scenariusz
ObsadaAlexandre Rodrigues, Leandro Firmino, Phellipe Haagensen
MuzykaEd Cortês, Antonio Pinto
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiBrazylia
Czas trwania130 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Najgłośniejszy film brazylijski ostatniego roku, nominowany do nagrody Złotego Globu 2003 w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny to oparta na faktach wstrząsająca kronika z życia brazylijskiej ulicy. Narkotyki i wojna gangów, nędza i przemoc - to mieszanka wybuchowa, której nazwa brzmi - slumsy Rio de Janeiro. Każdy, kto się tam urodził, żyje z wyrokiem. Jest jednak ktoś, kto podejmie próbę wyrwania się z piekła...
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Wywiady      
Anna Draniewicz ‹Film wojenny›

Filmy – Publicystyka      



Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [8.14]

MC – Michał Chaciński [8]
Fabuła znana z tuzina filmów gangsterskich – młodzi gangsterzy zdobywają pole i utrzymują się u władzy tak długo, póki nie przychodzi po nich jeszcze młodsze, jeszcze bardziej brutalne i bezwzględne pokolenie. Ale przeniesienie wszystkiego do świata faveli i postawienie w głównych rolach dzieci robi z filmu coś niesłychanie bolesnego. Do tego strona wizualna doskonale przetwarza wszystko, co mogłoby wydawać się tutaj banalne i znane, we wstrząsający kawałek życia.

PD – Piotr Dobry [7]
Kino, za jakie mógłby zabrać się Scorsese, gdyby tylko urodził się w Brazylii. Z tym, że brutalni gangsterzy mają tu po naście lat, a autentyzm, uzyskany dzięki zatrudnieniu prawdziwych dzieci ulicy, przewyższa kilkakrotnie nawet takich „Chłopców z ferajny”. Wielkim atutem jest forma – doskonałe zdjęcia i niezwykle dynamiczny montaż dodatkowo podkręcają realizm o kilka stopni, czyniąc ten paradokument bardzo, bardzo bolesnym w odbiorze. Jedyny zarzut dotyczy powtarzalności niektórych scen – Meirelles niekiedy zdecydowanie za długo epatuje nas bliźniaczymi obrazkami. Co nie zmienia faktu, że każdy powinien „Miasto Boga” choć raz zobaczyć.

TK – Tomasz Kujawski [8]
Bardzo dobry, mocny film o brazylijskich dzieciach ze slumsów, dla których narkotyki, broń i wojny gangów to jedyna rzeczywistość, jaką znają, a awans w przestępczej hierarchii to naturalna droga, którą muszą obrać, aby do czegokolwiek w życiu dojść. Naturszczycy w głównych rolach, bezuczuciowość wypowiedzi narratora komentujących brutalne i krwawe wydarzenia oraz paradokumentalne zdjęcia czynią z "Miasta Boga" film boleśnie autentyczny. Do tego dorzucimy szalony montaż oraz muzykę – i z kina wychodzimy lekko oszołomieni, z obrazami w głowie, które długo nie wylecą z pamięci.

WO – Wojciech Orliński [7]
Dobre! Drażniące, nie zostawiające w spokoju, chwilami przykre w patrzeniu - ale jednak bardzo ciekawe.

KS – Kamila Sławińska [9]
Baardzo mocna rzecz. Dwie godziny po seansie człowiek dalej czuje się, jakby mu ktoś porządnie przyłożył w łeb ciężkim przedmiotem. Film jest przejmujący i boleśnie prawdziwy - w końcu nie na darmo pan Meirelles zatrudnił do swojego filmu prawdziwych mieszkańców faweli Rio de Janeiro. Młodzi naturszczycy grają genialnie, przez co tym trudniej machnąć ręką po seansie i powiedzieć sobie „to tylko film”. To po trochu współczesna wersja ‘Władcy much’, tyle, ze bezlitośnie realna i potwornie krwawa. Tempo opowieści jest niesamowite (i umiejętnie podkreślone znakomitym montażem), zdjęcia zapierają dech w piersiach, obraz, dźwięk i fabuła idealnie współgrają w każdej scenie. Wspaniały, ale i bardzo przygnębiający film.

KŚ – Kamil M. Śmiałkowski [10]
I dla takich filmów wymyślili "10" w naszej punktacji. Genialne kino, wykorzystujące to co najlepsze formalnie w kinie popularnym ostatnich lat, by opowiedzieć historię na serio. Na kolana.

KW – Konrad Wągrowski [8]
Bardzo dobre kino. Siłą tej w sumie przecież typowej historii gangsterskiej jest przede wszystkim przerażająca autentyczność, którą osiągnięto dzięki zatrudnieniu prawdziwych dzieci ulicy, odautorskiemu komentarzowi i zestawieniem z realnymi zdarzeniami. To wszystko jest ujęte w doskonałą formę jaką osiągnięto wspaniałym zdjęciami i oryginalnym montażem. Ale najważniejsze, najbardziej szokujące i wstrząsające jest to, że oglądamy tu świat dzieci kopiujący to co może być najgorszego w świecie dorosłym, już od najmłodszych lat nie mając szans na wyrwanie się z piekielnego kręgu.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.