Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 maja 2021
w Esensji w Esensjopedii

Oliver Twist

Roman Polański
‹Oliver Twist›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOliver Twist
Dystrybutor Monolith
Data premiery30 września 2005
ReżyseriaRoman Polański
ZdjęciaPaweł Edelman
Scenariusz
ObsadaBarney Clarke, Ben Kingsley, Jeremy Swift, Jamie Foreman, Harry Eden, Leanne Rowe, Lewis Chase, Edward Hardwicke, Mark Strong, Frances Cuka, Chris Overton, Michael Heath, Gillian Hanna, Alun Armstrong, Ian McNeice
MuzykaRachel Portman
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiCzechy, Francja, Wielka Brytania, Włochy
Czas trwania130 min
WWW
Gatunekdramat, familijny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Anglia, około 1830 r. Oliver Twist przebywa w zakładzie dla sierot prowadzonym przez bezwzględnego pana Bumble′a. Sprzedany właścicielowi zakładu pogrzebowego Sowerberry′emu, po bójce z jego zawistnym pomocnikiem chłopiec ucieka do Londynu. Wpada tam w środowisko nieletnich złodziei kieszonkowych, mieszkających w melinie Fagina i pracujących dla niego. Jego pierwsza złodziejska wyprawa kończy się fatalnie...
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Utwory powiązane
Filmy (19)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [4.25]

MC – Michał Chaciński [4]
Polański nie zapowiadał, że kręci film dla kanału tematycznego o kostiumach. A powinien. "Oliver Twist" to filmowa kaligrafia - drobiazgom z epoki poświęcono tu tak niewiarygodną uwagę, że poza nimi nie ma w filmie prawie nic innego. Bo z pewnością nie ma Olivera Twista, którego gra chłopiec przezroczysty jak meduza i niezdolny do wywołania najmniejszej choćby emocji. Porażka, którą reżyser zafundował sobie na własną prośbę w castingu. Jeden świetny Fagin Kingsleya (właśnie jemu daję wszystkie punkty) filmu nie ratuje.

PD – Piotr Dobry [4]
Film jak szkolny bryk – mechanicznie przybliża kolejne wątki powieści, przy żadnym nie zatrzymując się należycie długo. Najlepszy jest w momentach, gdy rozpędza się w kierunku mrocznych rejonów, ale niestety nigdy się w nie ostatecznie nie zapędza, bo reżyser przypomina sobie o certyfikacie PG-13. Jednak najsłabszym elementem „Olivera Twista” jest sam Oliver Twist. Barney Clark nie ma cienia charyzmy czy nawet zwykłego chłopięcego wdzięku i w większości scen sprawia wrażenie przypadkowo zagubionego na planie. A że ów plan wypełniony jest teatralnymi dekoracjami i zaludniony aktorami grającymi z teatralną manierą, całość wypada sztucznie i nieprzekonywająco. Polański wielkim twórcą jest, ale akurat kino familijne powinien zostawić lepszym.

KS – Kamila Sławińska [6]
A mnie tam się podobało. Polański zdołał bowiem uniknąć taniego sentymentalizmu, tak typowego dla współczesnych filmów z udziałem dziecięcych aktorów, którzy w większości filmów są tak słodcy i tak wzruszający (vide Dakota Fanning),że nic, tylko się natychmiast porzygać. Podobał mi się też niezwykle Ben Kingsley i zdjęcia Edelmana. I tylko jedno mam zastrzeżenie: nie przywykłam wychodzić z kina po filmie Polańskiego zachwycając się głównie jego formalnymi atutami...

BS – Bartosz Sztybor [3]
Już raz Polański przejechał się na kontaktach z niepełnoletnimi. I pewnie przejedzie się jeszcze nie raz, póki nie zrozumie, że do dzieci trzeba mieć odpowiednie podejście. Kiedyś przymusił i dał klapsa, to go bachor zaskarżył. Teraz dał wolną rękę i pogłaskał, to go gnojki olały. Dzieciarnia z „Olivera Twista” to banda albo anemików z kamiennymi twarzami, albo nadekspresyjnych klaunów. Dorośli aktorzy, choć troszkę bardziej wstrzemięźliwi, to sami nie dają najlepszego przykładu. Wyjątek stanowi Mark Strong, bardzo dobry jako Toby Crackit, i Turbo w roli Bullseye (Bulaja). Polański trochę za mocno ścisnął sobie pas ugrzecznienia. Momentami próbuje się wyrwać z familijnych więzów i raz na jakiś czas uderza widza mrocznym bacikiem. Ale czymże jest taki wątły bacik przy gigantycznej prorodzinnej rózdze?

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2021 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.