Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 czerwca 2022
w Esensji w Esensjopedii

Pieśni dziadowskie i legendy (Moritáty a legendy)

Bohumil Hrabal
‹Pieśni dziadowskie i legendy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPieśni dziadowskie i legendy
Tytuł oryginalnyMoritáty a legendy
Data wydania3 sierpnia 2006
Autor
PrzekładAndrzej Czcibor-Piotrowski
Wydawca Czytelnik
ISBN83-07-03078-1
Format184s. 123×196mm
Cena24,—
Gatunekobyczajowa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Bohumil Hrabal
Opis wydawcy
Prawdziwa niespodzianka dla miłośników prozy czeskiego mistrza „niepowszedniej powszedniości”. Nigdy dotąd niepublikowany w Polsce tom wczesnych (1968) opowiadań Bohumila Hrabala, z typowymi cechami jego twórczości tamtego okresu: zabawa konwencjami literackimi, fantasmagoryczna wyobraźnia, skłonność do groteski, surrealistyczne poczucie humoru. W „Pieśniach…”, u których podstaw legło zafascynowanie autora XIX-wieczną literaturą jarmarczną, a więc wszelkimi „krwawymi” i „sensacyjnymi” opowieściami powstającymi wówczas ku uciesze gawiedzi, Hrabal buduje pomost pomiędzy dawną i współczesną literaturą popularną. To w tym właśnie tomie znalazł się m.in. przezabawny, wielokrotnie cytowany tekst „Pieśni dziadowskiej”, którą napisali czytelnicy, składający się wyłącznie z fragmentów listów otrzymywanych przez autora, a stanowiący swoistą „cenzurkę” wystawioną ich nadawcom, których emocje wahają się pomiędzy wulgarnymi inwektywami a egzaltowanymi zachwytami.
Utwory powiązane
Książki (8)       [rozwiń]





Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.