Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

16. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy

‹16. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklWarszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy
MiejsceWarszawa
Od5 października 2000
Do16 października 2000
WWW
Opis
Na kilka miesięcy przed rozpoczęciem Festiwalu wycofuje się bez podania jasnej przyczyny dotychczasowy główny sponsor. Dramat trwa krótko - prawie natychmiast podpisujemy umowę z nowym głównym sponsorem, firmą Bols Sports & Travel. Do grona sponsorów dołącza rozpoczynająca działalność na terenie Polski telewizja muzyczna MTV.
Europejska Akademia Filmowa obejmuje patronat nad sekcją "Europa, Europa". Przewodniczący Akademii Nik Powell odwiedza Festiwal i Warszawę, gdzie być może za kilka lat odbędzie się wręczenie Europejskich Nagród Filmowych.
Na otwarcie "Lato, albo 27 straconych pocałunków" Nany Djordjadze, w obecności reżyserki.
Otar Iosseliani przyjeżdża na swoją retrospektywę.
Wśród gości Volker Schloendorff, Baltasar Kormakur ("101 Reykjavik"), Vinko Bresan ("Marsal"), Evgeny Tsymbal ("Obyknawiennyj bolszewizm"), Roman Kaczanow ("DMB").
Grzegorz Lipiec prezentuje "Że życie ma sens", najtańszy film fabularny w historii Festiwalu, wyprodukowany za cztery tysiące złotych.
Fantastyczne przyjęcie "Samotnych" Davida Ondricka. Pierwsza owacja jeszcze w trakcie pokazu, kiedy reżyser oraz aktor Jiri Machacek wracają na salę. Machacek pojawi się kilka miesięcy po Festiwalu na ekranach telewizorów na całym świecie - zostanie "frontmanem" rewolucji w Pradze.
Po raz pierwszy organizujemy Pokazy Warszawskie (13-15. października), na których selekcjonerzy festiwali z Cannes, Berlina, Moskwy, Wenecji, Rotterdamu i innych oglądają wybrane polskie filmy z angielskimi napisami, w tym "Cześć, Tereska" Roberta Glińskiego, "Daleko od okna" Jana Jakuba Kolskiego i "Szczęśliwego człowieka" Małgorzaty Szumowskiej. Na sekretnym pokazie "Weisera" Marczewskiego ogląda selekcjoner z Berlina, co owocuje zaproszeniem do konkursu na Berlinale 2001.
Na zakończenie "Szczęśliwy człowiek" Małgorzaty Szumowskiej. Początek międzynarodowej kariery młodej reżyserki i jej filmu - wkrótce potem nagroda na festiwalu w Salonikach, a potem Rotterdam, Göteborg, San Francisco, Karlowe Wary, Jerozolima, Londyn...
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      
Anna Draniewicz ‹Święto kina›

Utwory powiązane
Redakcja (7)       [rozwiń]






Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.