Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Doug Liman
‹Tożsamość Bourne’a›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTożsamość Bourne’a
Tytuł oryginalnyThe Bourne Identity
Dystrybutor UIP, Universal
Data premiery27 września 2002
ReżyseriaDoug Liman
ZdjęciaOliver Wood
Scenariusz
ObsadaBrian Cox, Franka Potente, Clive Owen, Julia Stiles, Matt Damon, Chris Cooper, Gabriel Mann
MuzykaJohn Powell
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiNiemcy, USA
CyklBourne
Czas trwania118 min
Parametrydźwięk: Dolby Digital 5.1; format: 2.35:1 (anamorficzny)
WWW
Gatuneksensacja
EAN5900058107797
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

DVD: Tożsamość Bourne’a
[Doug Liman „Tożsamość Bourne’a” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Biorąc pod uwagę czas, jaki minął od napisania książki przez Ludluma i fakt wcześniejszej ekranizacji z Robertem Chamberlainem i Jaclyn Smith, dostosowanie treści do czasów współczesnych znakomicie zdało egzamin.

Konrad Wągrowski

DVD: Tożsamość Bourne’a
[Doug Liman „Tożsamość Bourne’a” - recenzja]

Biorąc pod uwagę czas, jaki minął od napisania książki przez Ludluma i fakt wcześniejszej ekranizacji z Robertem Chamberlainem i Jaclyn Smith, dostosowanie treści do czasów współczesnych znakomicie zdało egzamin.

Doug Liman
‹Tożsamość Bourne’a›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTożsamość Bourne’a
Tytuł oryginalnyThe Bourne Identity
Dystrybutor UIP, Universal
Data premiery27 września 2002
ReżyseriaDoug Liman
ZdjęciaOliver Wood
Scenariusz
ObsadaBrian Cox, Franka Potente, Clive Owen, Julia Stiles, Matt Damon, Chris Cooper, Gabriel Mann
MuzykaJohn Powell
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiNiemcy, USA
CyklBourne
Czas trwania118 min
Parametrydźwięk: Dolby Digital 5.1; format: 2.35:1 (anamorficzny)
WWW
Gatuneksensacja
EAN5900058107797
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film Douga Limana, reżysera znanego do tej pory z kina niezależnego ("Go", "Swingers") to znakomite odświeżenie kina sensacyjnego. Liman sięgnął po powieść Roberta Ludluma, ale bardzo zmienił fabułę, posiłkując się głównie pomysłem wyjściowym - utratą pamięci głównego bohatera. Biorąc pod uwagę czas, jaki minął od napisania książki przez Ludluma i fakt wcześniejszej ekranizacji z Robertem Chamberlainem i Jaclyn Smith, dostosowanie treści do czasów współczesnych znakomicie zdało egzamin. Do ról drugoplanowych Liman zaangażował dobrych aktorów charakterystycznych - Chrisa Coopera (oscar za "Adaptację") i Clive′a Owena. Nie można nie wspomnieć o dynamicznych scenach walk i pościgu samochodowego z wykorzystaniem mini morrisa. Wszystko to zadecydowało o powstaniu trzymającego w napięciu, interesującego, dobrze zagranego obrazu sensacyjnego, bijącego na głowę wszystkie dotychczasowe ekranizacje prozy Ludluma wraz z telewizyjną wersją "Tożsamości Bourne′a" z 1988 r.
Materiały dodatkowe (80%):
Tym razem otrzymujemy świetny film ze bardzo dobrymi dodatkami. Materiały są bowiem interesujące i starannie przygotowane. Mamy wśród nich wycięte sceny i inne zakończenie (niewiele różniące się, ale na szczęście słabsze od wykorzystanego w filmie). Otrzymujemy też standardowy zestaw zajawek, informacje o twórcach i materiał o kręceniu filmu. A jako osobny dodatek pojawia się teledysk piosenki "Extreme ways" Moby′ego. Fajny kawałek. A na deser komentarz reżysera do całego filmu.
koniec
1 sierpnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Epizod epizodu
Sebastian Chosiński

21 IV 2022

Tak, takie filmy powinny powstawać. Tak, powinny pokazywać pełne spektrum zachowań Polaków w czasie drugiej wojny światowej i ich reakcji na Zagładę Żydów: od mniej lub bardziej świadomego bohaterstwa, poprzez „umywanie rąk”, aż po współpracę z okupantem. Tylko, na Boga!, niech one mają odpowiednią do wagi tematu wartość artystyczną. Nie jak w przypadku „Ciotki Hitlera” Michała Rogalskiego.

więcej »

„Milczeć nie mogę…”
Sebastian Chosiński

12 IV 2022

Ileż jeszcze jest w naszej historii takich postaci, jak Szmul Zygielbojm, którym należy się upamiętnienie w formie filmowej! Nie ma jednak co przesadnie narzekać. Dobrze, że chociaż co parę lat powstają na ich temat obrazy biograficzne. „Śmierć Zygielbojma” Ryszarda Brylskiego to zresztą drugie podejście do tematu. W 2000 roku powstał bowiem tak samo zatytułowany dokument Dżamili Ankiewicz.

więcej »

Nie lekceważ kulawego detektywa!
Sebastian Chosiński

17 I 2022

Wdzięczni bądźmy J.K. Rowling, że po dekadzie poświęconej Harry’emu Potterowi (1997-2007) postanowiła odstawić go na boczny tor i zajęła się pisaniem powieści realistycznych. W przeciwnym wypadku nie doczekalibyśmy się serii kryminałów z prywatnym detektywem Cormoranem Strikiem w roli głównej (publikowanych pod pseudonimem Robert Galbraith). I tym samym nie powstałby tak dobry miniserial, jak „Zabójcza biel”.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Jason Bourne naszych czasów
— Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Lipiec 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Z dala od polityki
— Krzysztof Czapiga

Harry Teleporter i Zakon Nieświętych Paladynów
— Agnieszka Szady

Gwiazdorzenie na potęgę
— Urszula Lipińska

Iskrzy jak cholera
— Bartosz Sztybor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.