Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 stycznia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Anna Foerster
‹Underworld: Wojny krwi›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUnderworld: Wojny krwi
Tytuł oryginalnyUnderworld: Blood Wars
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery5 kwietnia 2017
ReżyseriaAnna Foerster
ZdjęciaKarl Walter Lindenlaub
Scenariusz
ObsadaKate Beckinsale, Theo James, Alicia Vela-Bailey, Charles Dance, Tobias Menzies, Bradley James, Lara Pulver, Daisy Head
MuzykaMichael Wandmacher
Rok produkcji2016
Kraj produkcjiUSA
CyklUnderworld
Czas trwania88 min
Gatunekakcja, groza / horror
EAN5903570159473
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wojny nieustające
[Anna Foerster „Underworld: Wojny krwi” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Underworld: Wojny krwi” to już piąta próba wejścia do tej samej rzeki. Tym razem jednak zupełnie chybiona.

Jarosław Loretz

Wojny nieustające
[Anna Foerster „Underworld: Wojny krwi” - recenzja]

„Underworld: Wojny krwi” to już piąta próba wejścia do tej samej rzeki. Tym razem jednak zupełnie chybiona.

Anna Foerster
‹Underworld: Wojny krwi›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUnderworld: Wojny krwi
Tytuł oryginalnyUnderworld: Blood Wars
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery5 kwietnia 2017
ReżyseriaAnna Foerster
ZdjęciaKarl Walter Lindenlaub
Scenariusz
ObsadaKate Beckinsale, Theo James, Alicia Vela-Bailey, Charles Dance, Tobias Menzies, Bradley James, Lara Pulver, Daisy Head
MuzykaMichael Wandmacher
Rok produkcji2016
Kraj produkcjiUSA
CyklUnderworld
Czas trwania88 min
Gatunekakcja, groza / horror
EAN5903570159473
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kate Beckinsale ciągle daje radę, budżet też daje radę, tylko scenarzyści robią już bokami. Całą fabułę „Underworld: Wojny krwi” można tak naprawdę skwitować stwierdzeniem – zdobywająca kolejne poziomy mocy Selene szuka ukochanego, do tego szuka córki, a w tym czasie wilkołaki niestrudzenie się mnożą i raz za razem atakują wampirze leża. Na koniec zaś Selene – jak zwykle – podsumowuje swoje działania spoza kadru. Przyznam, że oglądając film czułem się jak na seansie jakiegoś podrzędnego rupiecia ery VHS.
Uznajmy więc, że to się nie wydarzyło. Że tej części nie ma. Że nikt jej nie nakręcił. Bo to, co się tu wyczynia, to morderstwo na żywej tkance serii, piłowanie i tak już stygnącego trupa, po parokroć ożywianego literalnie z popiołów (w pierwszej części wyrżnięto większość obsady, więc w drugiej pogrzebano głębiej i dorżnięto resztę; w trzeciej – z braku delikwentów do wyrzynania – przesunięto akcję w przeszłość i zaserwowano retrospekcję; dopiero czwarta część, „Underworld: Przebudzenie”, była skrojona z myślą o dalszych odcinkach sagi). Nie będę już pastwił się nad fabułą tego filmu, wyczuwalnie schematyczną w stosunku do rozmaitych horrorów i sensacji klasy B, nie będę też poruszał kwestii nieustającego dostarczania na plan hord wampirów, które to niby zostały już wybite, ale nie, nie, tu przecież jeszcze jest jakaś ich solidnie ufortyfikowana loża, już ostatnia ostatniusieńka. No, może przedostatniusieńka, bo mamy gdzieś daleko, za niedźwiedziami, dodatkowo lożę ukrytą, też odpowiednio ludną. To są zagrywki niskie i płytkie, ale rządzące się prawidłami sequeli, bobrujących na prawo i lewo w poszukiwaniu mięsa, które można by rzucić widzowi przed oczy. Tak było, jest i będzie w uniwersum cykli.
Natomiast żadnego wytłumaczenia nie ma dla spaprania dramaturgii opowieści oraz psychologii postaci. Film, mimo że wypchany po brzegi walkami, jest nijaki, bez polotu, a chwilami wręcz abstrakcyjny. Z dialogów lecą paździerzowe wióry, interakcje między postaciami są tak ekscytujące i naturalne jak bezalkoholowa wódka, a Selene zyskuje kolejne, i kolejne moce, co pozwala podejrzewać, że w następnej części będzie już po prostu bogiem grzmotów (scenariuszowych głównie, ale co tam). Dobrze przy tym chociaż, że rozwijają się wilkołaki – wytwarzają coraz doskonalszą broń, a wśród ich braci pojawia się też WRESZCIE kobieta (jedna, ale jednak). A jak idzie rozwój wampirom? No cóż… Na opak. Walczą mieczami i kuszami. Bo tak. Bo to najlepsza obrona ich ostatniej, najbardziej ufortyfikowanej kryjówki (jeśli ostentacyjny zamek można nazwać kryjówką). Tej najprawdziwszej ostoi gatunku. Jego matecznika. Wampirzej linii Maginota. Z metalowymi żaluzjami na oknach. Bez straży. Z tragicznym monitoringiem (kilka kamerek, i to tylko na zewnątrz). Owszem – bywa, że któryś z wampirów ma broń palną, ale pruje tymi pociskami, i pruje, i żadnego efektu nie widać. No chyba że po broń – wilkołaczą, z pociskami na wampiry – sięga główna bohaterka, to wtedy trup ściele się gęsto. Mimo że nie ma prawa, bo do ubicia wilkołaka trzeba srebra, a tego akurat brakuje w kulach na wampiry. Ech…
Film ogląda się więc przykro – chyba że na ekranie pojawia się Lara Pulver – bardzo kobieca, w bardzo seksownej sukni, z bardzo głębokim dekoltem. Jakaż szkoda, że szanse na jej występ w następnej części – a zapewne taka będzie, skoro budżet zwrócił się nawiązką – są praktycznie równe zeru, bo tylko jej występ leciutko przyspieszał bieg krwi, a i to zapewne głównie u męskiej części widowni…
koniec
13 lipca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Na początku drogi
Sebastian Chosiński

3 I 2021

A może to powinno stać się tradycją, że na początek roku kalendarzowego pojawiają się w tej rubryce filmy krótkometrażowe reżyserów, którzy są dopiero na początku swojej drogi twórczej i którzy nie doczekali się jeszcze profesjonalnego kinowego debiutu? Jak na przykład Daniella Rybakjan, autorka dramatu psychologicznego „Asia”, i Leonid Gardasz, twórca kryminalno-obyczajowego „Punktu bifurkacji”…

więcej »

Policjant śmie wątpić!
Sebastian Chosiński

29 XII 2020

Kino irańskie, chociaż od paru dekad cieszy się zasłużoną renomą na całym świecie (czego dowodzą regularnie zdobywane nagrody na najważniejszych festiwalach), wciąż dociera na polskie ekrany wybiórczo, a na DVD pojawiają się tylko najbardziej znane i kasowe hity. Jak na przykład „30 gramów” Saeeda Roustayiego – ponury dramat kryminalny, jakiego nie powstydziłby się mistrz gatunku Jean-Pierre Melville.

więcej »

East Side Story: Z dala od frontu…
Sebastian Chosiński

19 VII 2020

To nie jest typowy film wojenny. Jego akcja bowiem, owszem, rozgrywa się w czasie Wielkiej Wojny Ojczyźnianej, ale jest ona jedynie tłem do opowiedzenia wzruszającej historii na temat ciężkiego losu dzieci pozbawionych rodzinnego domu i opiekunów. I choć reżyser „Siostrzyczki”, Aleksandr Galibin, pochodzi z Petersburga, swoje dzieła zrealizował w Republice Baszkortostanu (mówiąc prościej: w Baszkirii).

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.