Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Shane Black
‹Predator›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPredator
Tytuł oryginalnyThe Predator
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery16 stycznia 2019
ReżyseriaShane Black
ZdjęciaLarry Fong
Scenariusz
ObsadaYvonne Strahovski, Olivia Munn, Jacob Tremblay, Boyd Holbrook, Thomas Jane, Sterling K. Brown, Lochlyn Munro, Jake Busey
MuzykaHenry Jackman
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKanada, USA
Czas trwania103 min
Gatunekakcja, groza / horror, przygodowy
EAN5903570161377
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Homo autisticus nadzieją ludzkości
[Shane Black „Predator” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ani remake, ani niewidzialny myśliwy z kosmosu, ani dobry film. Nowego „Predatora” nie powinien oglądać nikt, kto zachował dobre wspomnienia o pierwowzorze.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Homo autisticus nadzieją ludzkości
[Shane Black „Predator” - recenzja]

Ani remake, ani niewidzialny myśliwy z kosmosu, ani dobry film. Nowego „Predatora” nie powinien oglądać nikt, kto zachował dobre wspomnienia o pierwowzorze.

Shane Black
‹Predator›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPredator
Tytuł oryginalnyThe Predator
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery16 stycznia 2019
ReżyseriaShane Black
ZdjęciaLarry Fong
Scenariusz
ObsadaYvonne Strahovski, Olivia Munn, Jacob Tremblay, Boyd Holbrook, Thomas Jane, Sterling K. Brown, Lochlyn Munro, Jake Busey
MuzykaHenry Jackman
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKanada, USA
Czas trwania103 min
Gatunekakcja, groza / horror, przygodowy
EAN5903570161377
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pierwsze sceny mocno przywodzą na myśl starego „Predatora”, ale dosłownie kilka minut później widzimy mordę powalonego Predatora, a zaraz potem znika tak dżungla, jak i jakikolwiek klimat. Bo film – ni z gruchy, ni z pietruchy – przeskakuje w mdłe kino familijne, które gęsto podsypano czerstwymi dowcipasami, ciętymi z bibuły postaciami świrów i rozbuchanymi, a mimo to chwilami niemożliwie tandetnie wykonanymi efektami specjalnymi. Na to zaś nakłada się komiksowa, pozbawioną krzty sensu akcja, z intrygą biorącą raz za razem zupełnie idiotyczne wiraże, żeby wspomnieć choćby kwestię tak zwanego psa czy kulki dającej niewidzialność.
A wszystko to blaknie przy założeniu, że następnym stadium rozwoju ludzkości ma być przemiana homo sapiens w homo autisticus, wyższą formę ziemskiego życia. Czyli każdy z naszych potomków będzie autystykiem. I tak tylko się zastanawiam – kto będzie zbierał wtedy truskawki, podcierał tyłki emerytom i odławiał aligatory? Kto będzie zamiatał przystanki, przeszczepiał serca i kłócił się na infolinii z orżniętymi przez firmę klientami? Też autystycy? I ta nasza, swojska cywilizacja wówczas rozkwitnie z nową siłą?
Nowy „Predator” to po prostu abominacja wobec pierwowzoru. Żenująca, niezamierzona parodia. Bezsensowna mieszanka krwawej sensacji z kinem familijnym, raz irytująca obecnością dzieciaka, innym razem drażniąca przesadnymi fontannami krwi, a do tego dobijająca drętwymi sucharami ciskanymi przez ekipę wojskowych durniów. No i te psy… Ale jest i pocieszająca informacja – istnieje szansa, że przyjedzie jeszcze docenić ten film. Bo zarobił tyle, że zapewne zostaniemy uraczeni kontynuacją. Raczej nie mądrzejszą.
koniec
22 stycznia 2019

Komentarze

22 I 2019   20:48:41

10% dla tego guana to za dużo.

24 I 2019   16:17:37

To jest mowa nienawiści i dyskryminacja autyzmu, zgłaszam to do prokuratury i chcę rozmawiać z kierownikiem. Poza tym pretensje są błędne, ponieważ tyłki, truskawki i przystanki będą obrabiały ksenomorfy, którym udzieli się azylu w planowanym sequelu, jednocześnie będącym prequelem AvP osadzonym w rozszerzonym mrocznym i dojrzałym uniwersum Ragnarok-Disney. Tytuł roboczy to "Predalienator: Mickey the Matriarch"
Tak właśnie działa nowoczesne spoleczeństwo oparte na wiedzy, czyli na autyźmie.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Płonąca Moskwa, gasnące uczucia
Sebastian Chosiński

26 VI 2019

Po przegranej – zakładając, że wycofanie się z pola bitwy jest jednak porażką – bitwie pod Borodino los Rosji wydawał się przesądzony. Kilka dni później wojska Napoleona Bonapartego wkroczyły bowiem do Moskwy, a dziesiątki tysięcy mieszkańców uciekło przed Francuzami. Jednym z tych, którzy postanowili pozostać, był Pierre Bezuchow – tytułowy bohater ostatniej części epopei Siergieja Bondarczuka.

więcej »

Jak radzić sobie z nienawiścią
Sebastian Chosiński

24 VI 2019

Wojna, która przyniosła Polsce niepodległość, dla wielu innych państw Europy – a zwłaszcza Francji i Niemiec – okazała się wielkim kataklizmem gospodarczym i społecznym. Podziały, jakie wyżłobiła, dwie dekady później stały się zaczynem konfliktu, który pogrążył świat w jeszcze straszniejszej apokalipsie. Wszystko dlatego, że mało kto miał w latach 20. i 30. ubiegłego wieku ochotę postępować jak bohaterowie historycznego melodramatu François’a Ozona „Frantz”.

więcej »

Gdzie dwie się biją, tam trzeci korzysta
Sebastian Chosiński

22 VI 2019

Wydarzenia, do jakich doszło na Wyspach Brytyjskich w drugiej połowie XVI wieku, przeczą ogólnemu przekonaniu, że historia jest dziedziną męską. To czas, kiedy Anglii i Szkocji ton nadawały dwie silne, spokrewnione ze sobą kobiety – protestantka Elżbieta I Tudor i katoliczka Maria I Stuart. O ich mającym dramatyczny przebieg i tragiczny finał konflikcie opowiada ubiegłoroczny dramat Josie Rourke „Maria, królowa Szkotów”.

więcej »

Polecamy

Gdy mści się niechlujstwo

Z filmu wyjęte:

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Amisz bez raju
— Jarosław Loretz

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Lipiec 2016
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek

Superbohaterskie odrodzenie
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.