Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

Ruben Fleischer
‹Venom›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVenom
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery13 lutego 2019
ReżyseriaRuben Fleischer
ZdjęciaMatthew Libatique
Scenariusz
ObsadaTom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Jenny Slate, Riz Ahmed, Sam Medina, Ron Cephas Jones, Reid Scott
MuzykaLudwig Göransson
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania112 minut
Gatunekakcja, groza / horror, SF
EAN5903570074042
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kto ty jesteś? Symbiont mały!
[Ruben Fleischer „Venom” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W kinie na pewno prezentował się jeszcze lepiej. Ale i na małym ekranie z płyty DVD może się podobać. Tym bardziej że „Venom” Rubena Fleischera to – przynajmniej w niektórych miejscach – zmuszająca do refleksji nawalanka, na dodatek udanie implementująca do opowieści superbohaterskiej elementy horroru fantastyczno-naukowego.

Sebastian Chosiński

Kto ty jesteś? Symbiont mały!
[Ruben Fleischer „Venom” - recenzja]

W kinie na pewno prezentował się jeszcze lepiej. Ale i na małym ekranie z płyty DVD może się podobać. Tym bardziej że „Venom” Rubena Fleischera to – przynajmniej w niektórych miejscach – zmuszająca do refleksji nawalanka, na dodatek udanie implementująca do opowieści superbohaterskiej elementy horroru fantastyczno-naukowego.

Ruben Fleischer
‹Venom›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVenom
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery13 lutego 2019
ReżyseriaRuben Fleischer
ZdjęciaMatthew Libatique
Scenariusz
ObsadaTom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Jenny Slate, Riz Ahmed, Sam Medina, Ron Cephas Jones, Reid Scott
MuzykaLudwig Göransson
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania112 minut
Gatunekakcja, groza / horror, SF
EAN5903570074042
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ten film – przynajmniej od strony wizualnej – powinien spodobać się wielbicielom Hansa Rudolfa Gigera. Pojawiające się w nim ksenomorfy przypominają bowiem zarówno kosmitów z serii o „Obcym”, jak i z „Gatunku”. Z tym drugim cyklem – a zwłaszcza z jego częścią pierwszą – mają też miejscami bardzo podobną fabułę. I jeszcze jeden wspólny mianownik. W obrazie Rogera Donaldsona z 1995 roku młodą Sil zagrała niespełna piętnastoletnia Michelle Williams, która w „Venomie” wcieliła się w narzeczoną głównego bohatera, Anne Weying, i również na moment przeistoczyła się w postać nie z tego świata (bardzo seksowną zresztą).
„Venom” to kolejna ekranizacja komiksu Marvela, pod którą tym razem podpisał się Ruben Fleischer („Zombieland”, „Gangster Squad: Pogromcy mafii”). Scenariusz oparto na dość wiekowej, bo liczącej sobie już ćwierć wieku, obrazkowej miniserii „Lethal Protection”, przy okazji wprowadzając nieco zmian, co nie spodobało się ortodoksyjnym fanom tytułowego bohatera. Zrobiono to jednak między innymi po to, by uczynić go nieco bardziej znośnym dla rodziców, którzy mogliby mieć wątpliwości, czy pozwolić oglądać ten zaskakująco makabryczny w paru momentach obraz swoim nastoletnim dzieciom. Ucywilizowaniu Venoma służą też dowcipne dialogi i monologi wewnętrzne – bo jak inaczej to nazwać? – prowadzone przez potwora z jego ludzkim żywicielem, Eddiem Brockiem.
Brock (w tej roli Tom Hardy, znany chociażby z „Dunkierki”) to niezależny dziennikarz śledczy, który w nie do końca uczciwy sposób odkrywa machlojki Carltona Drake’a (gra go Pakistańczyk Riz Ahmed), potentata na rynku farmaceutycznym, który marzy również o… podboju kosmosu. Jedna z jego powracających na Ziemię rakiet transportuje na pokładzie istoty z Kosmosu. Przy lądowaniu statek rozbija się w Azji i jedna z nich wydostaje się na wolność; pozostałe trafiają do laboratorium Drake’a w San Francisco, gdzie wykorzystywane są do eksperymentów na ludziach. Jak to często w takich sytuacjach bywa, splot okoliczności sprawia, że badania wymykają się spod kontroli, a obca forma życia łączy się z Brockiem. I nie jest to wcale, przynajmniej początkowo, symbioza pokojowa. Choć z czasem, gdy wszystkim daje się we znaki drugi symbiont (ten, który uciekł po katastrofie), Eddie i Venom muszą się dogadać.
To znaczy nie muszą, ale zdecydowanie lepiej byłoby dla ludzkości, gdyby się jednak dogadali. Obraz Fleischera opowiada jednak nie tylko o tym, jak trudne może być porozumienie z Obcymi, kiedy już przylecą na Ziemię; przede wszystkim jest widowiskowym kinem akcji z elementami horroru science fiction. Scenariuszowo mało odkrywczym, ale wizualnie zapierającym dech w piersiach. Szkoda tylko, że wydanie DVD obligatoryjnie zmusza widza do oglądania wersji z dubbingiem. Na pewno nie rekompensują tego bonusy w postaci dwóch teledysków (w tym Eminema) i zapowiedzi nowego, animowanego Spider-Mana. Pocieszeniem jest za to zapowiedź ciągu dalszego, w którym jako główny adwersarz Brocka pojawi się zapewne – wzorowany na Hannibalu Lecterze – Cletus Kasady (Woody Harrelson).
koniec
18 lutego 2019

Komentarze

18 II 2019   11:14:30

"Szkoda tylko, że wydanie DVD obligatoryjnie zmusza widza do oglądania wersji z dubbingiem" - czy to znaczy, że w wersji DVD nie ma oryginalnej ścieżki dźwiękowej i napisów pl?

18 II 2019   11:18:45

I tak nie warto kupować BR z filmem trwającym 112 sekund.

18 II 2019   13:20:07

Poprawiliśmy długość trwania filmu :)

19 II 2019   16:44:50

"Pojawiające się w nim ksenomorfy" --> Ksenomorfy w Venomie? Serio?

21 II 2019   16:53:59

@Tomek- z uproszczonej łaciny "xeno morphos"- obcokształtny. Zarówno w Alienach, jak i w Venomie mamy do czynienia z pozaziemską formą życia (xeno) przyjmującą niespotykane na codzień kształty (morpho)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Płonąca Moskwa, gasnące uczucia
Sebastian Chosiński

26 VI 2019

Po przegranej – zakładając, że wycofanie się z pola bitwy jest jednak porażką – bitwie pod Borodino los Rosji wydawał się przesądzony. Kilka dni później wojska Napoleona Bonapartego wkroczyły bowiem do Moskwy, a dziesiątki tysięcy mieszkańców uciekło przed Francuzami. Jednym z tych, którzy postanowili pozostać, był Pierre Bezuchow – tytułowy bohater ostatniej części epopei Siergieja Bondarczuka.

więcej »

Jak radzić sobie z nienawiścią
Sebastian Chosiński

24 VI 2019

Wojna, która przyniosła Polsce niepodległość, dla wielu innych państw Europy – a zwłaszcza Francji i Niemiec – okazała się wielkim kataklizmem gospodarczym i społecznym. Podziały, jakie wyżłobiła, dwie dekady później stały się zaczynem konfliktu, który pogrążył świat w jeszcze straszniejszej apokalipsie. Wszystko dlatego, że mało kto miał w latach 20. i 30. ubiegłego wieku ochotę postępować jak bohaterowie historycznego melodramatu François’a Ozona „Frantz”.

więcej »

Gdzie dwie się biją, tam trzeci korzysta
Sebastian Chosiński

22 VI 2019

Wydarzenia, do jakich doszło na Wyspach Brytyjskich w drugiej połowie XVI wieku, przeczą ogólnemu przekonaniu, że historia jest dziedziną męską. To czas, kiedy Anglii i Szkocji ton nadawały dwie silne, spokrewnione ze sobą kobiety – protestantka Elżbieta I Tudor i katoliczka Maria I Stuart. O ich mającym dramatyczny przebieg i tragiczny finał konflikcie opowiada ubiegłoroczny dramat Josie Rourke „Maria, królowa Szkotów”.

więcej »

Polecamy

Gdy mści się niechlujstwo

Z filmu wyjęte:

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2013 (Kino)
— Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Konrad Wągrowski

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (11)
— Jakub Gałka

A zombie runą, runą, runą, i pogrzebią stary świat
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Lepiej byłoby już pozostać w Paryżu!
— Sebastian Chosiński

Birdman znad Missisipi i Missouri
— Sebastian Chosiński

Jak Tommy Lee Jones (razy trzy) w „Ściganej”…
— Sebastian Chosiński

Pornobiznes i narkotyki, komunizm i nazizm
— Sebastian Chosiński

Żydzi, Arabowie i ich koty
— Sebastian Chosiński

Drapieżcy w Gotham
— Sebastian Chosiński

Jak radzić sobie z nienawiścią
— Sebastian Chosiński

Gdzie dwie się biją, tam trzeci korzysta
— Sebastian Chosiński

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Zbrodniarz w stylu vintage
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.