Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 stycznia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Eran Riklis
‹Pająk w sieci›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPająk w sieci
Tytuł oryginalnySpider in the Web
Dystrybutor Filmostrada
Data premiery14 listopada 2019
ReżyseriaEran Riklis
ZdjęciaRichard Van Oosterhout
Scenariusz
ObsadaBen Kingsley, Monica Bellucci, Itay Tiran, Itzik Cohen, Filip Peeters, Hilde Van Mieghem, Makram Khoury, Mathijs Scheepers
MuzykaJonathan Riklis
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiIzrael, Wielka Brytania
Czas trwania109 min
WWW
Gatunekthriller
EAN5902115610080
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wierny agent, choć bez ogrodnika
[Eran Riklis „Pająk w sieci” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Monica Bellucci i Ben Kingsley w obsadzie filmu – to wystarczająca zachęta, aby zasiąść przed ekranem, nawet jeżeli krytycy będą ostrzegać, że dwie godziny życia można spożytkować rozsądniej. Ale co tam, każdy z nas oglądał przecież w życiu sporo gorszych filmów od „Pająka w sieci” Erana Riklisa.

Sebastian Chosiński

Wierny agent, choć bez ogrodnika
[Eran Riklis „Pająk w sieci” - recenzja]

Monica Bellucci i Ben Kingsley w obsadzie filmu – to wystarczająca zachęta, aby zasiąść przed ekranem, nawet jeżeli krytycy będą ostrzegać, że dwie godziny życia można spożytkować rozsądniej. Ale co tam, każdy z nas oglądał przecież w życiu sporo gorszych filmów od „Pająka w sieci” Erana Riklisa.

Eran Riklis
‹Pająk w sieci›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPająk w sieci
Tytuł oryginalnySpider in the Web
Dystrybutor Filmostrada
Data premiery14 listopada 2019
ReżyseriaEran Riklis
ZdjęciaRichard Van Oosterhout
Scenariusz
ObsadaBen Kingsley, Monica Bellucci, Itay Tiran, Itzik Cohen, Filip Peeters, Hilde Van Mieghem, Makram Khoury, Mathijs Scheepers
MuzykaJonathan Riklis
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiIzrael, Wielka Brytania
Czas trwania109 min
WWW
Gatunekthriller
EAN5902115610080
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
To nie przypadek, że jedna z postaci pojawiających się w „Pająku w sieci”, jadąc pociągiem trzyma w ręku „Wiernego ogrodnika” Johna le Carré. To mrugnięcie okiem reżysera obrazu, Izraelczyka Erana Riklisa („Mój przyjaciel wróg”, „Schronienie”), który tym samym daje widzom jasny sygnał, czego należy się spodziewać po nakręconym przez niego thrillerze. Jak zaznaczono w napisach początkowych, opartym na faktach. Jeśli tak, należałoby podkreślić, że życie po raz kolejny napisało doskonały scenariusz. Szkoda jedynie, że filmowcy nie potrafili go należycie wykorzystać. Choć na pewno nie można Riklisowi zarzucić braku ambicji. Naprawdę starał się zrobić wszystko, aby „Pająk…” przybrał postać wielowątkowych i wielopoziomowych opowieści brytyjskiego mistrza beletrystyki szpiegowskiej.
Co zatem nie wypaliło? Może wpływ na to miała konstrukcja głównego bohatera, Aderetha (w tej roli ceniony brytyjski aktor Ben Kingsley), szpiega Mossadu, podszywającego się pod antwerpskiego handlarza antykami Simona Bella, którego luzackie podejście do obowiązków sprawia, że nawet w najbardziej dramatycznych momentach trudno traktować fabułę poważnie… Może nazbyt sztampowo potraktowano postać młodego żydowskiego adepta sztuki szpiegowskiej Daniela (którego gra znany z „Demona” Marcina Wrony Izraelczyk Itay Tiran), którego szefowie wysyłają do Europy, aby sprowadził podejrzewanego o zdradę starego wyjadacza na łono ojczyzny… Jest jeszcze trzecia możliwość: że z Angeli Caroni (mającej twarz i nienaganną figurę Moniki Bellucci), specjalistki od ochrony środowiska, niepotrzebnie zrobiono głupiutką kobietę rodem ze średnich lotów komedii romantycznych.
Wprawdzie w finale kilka kart zostaje odwróconych – co oznacza, że nie wszyscy okazują się tymi, którymi na pierwszy rzut oka się wydają (inaczej nie mielibyśmy do czynienia z filmem szpiegowskim) – to jednak co zdążamy wchłonąć przez wcześniejsze półtorej godziny, nie daje się już odzobaczyć. Wielkie ambicje zostają więc zmarnowane przez niedostatek talentu niezbyt doświadczonych scenarzystów, Francuzów Gidona Marona i Emmanuela Naccache’a, którzy, jak się zdaje, uwierzyli, że potrafią być jak le Carré. A szkoda, bo „Pająk w sieci” naprawdę miał zadatki na świetne kino sensacyjne w stylu zimnowojennych opowieści Lena Deightona o Harrym Palmerze, w którego w pięciu filmach wcielił się Michael Caine. O ile jednak beztroska i dezynwoltura Caine’a wypadały na ekranie bardzo naturalnie, Kingsley w podobnej kreacji prezentuje się sztucznie. Podsumowując: gratka jedynie dla najbardziej zatwardziałych wielbicieli kina szpiegowskiego, którzy zdołają, zaciskając zęby, dotrwać do zaskakującego końca.
koniec
9 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„A planety szaleją, szaleją, szaleją…”
Sebastian Chosiński

13 I 2020

Kiedy trafiacie na film (bądź serial) dokumentalny z logo BBC Earth na okładce – nie zastanawiajcie się ani chwili. Obojętnie jakiego tematu będzie on dotyczył, otrzymacie produkt najwyższej jakości. Nie inaczej jest w przypadku ubiegłorocznego miniserialu „Planety”, w którym profesor Brian Cox przybliża tajemnice Układu Słonecznego. Ogląda się go – jak najlepszy thriller – z zapartym tchem.

więcej »

Memento mori
Sebastian Chosiński

3 XII 2019

Spodziewalibyście się tak doskonałego opartego na faktach miniserialu dramatycznego po scenarzyście „Strasznych filmów” i „Kac Vegas”? Albo po byłym hiphopowcu ze Szwecji, którego największym osiągnięciem reżyserskim były dotąd teledyski do dwóch piosenek z ostatniego albumu Davida Bowiego? Nie zmienia to faktu, że „Czarnobyl” to ponad pięciogodzinna porcja doskonałego kina.

więcej »

Nieprzewidywalna przewidywalność
Sebastian Chosiński

16 VIII 2019

Choć w napisach nie ma nawet słowa o ewentualnych inspiracjach literackich, w czasie seansu „Rebelii” z miejsca przychodzi na myśl, że scenarzyści filmu musieli wzorować się na prozie Philipa K. Dicka. W innym przypadku dzieło Ruperta Wyatta nie przypominałoby aż tak bardzo „Impostora” Gary’ego Fledera.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

W alkoholowo-hipnotycznym transie
— Sebastian Chosiński

Gangsterzy na ulicach Paryża
— Sebastian Chosiński

„A planety szaleją, szaleją, szaleją…”
— Sebastian Chosiński

Jak to dobrze (nie) być Bruce’em Wayne’em
— Sebastian Chosiński

Do zakochania jeden… skok
— Sebastian Chosiński

(Nie)oczekiwana zmiana miejsc
— Sebastian Chosiński

Jak fajnie pogmerać w umyśle Batmana!
— Sebastian Chosiński

Test na człowieczeństwo
— Sebastian Chosiński

Krakowski spleen
— Sebastian Chosiński

Memento mori
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.