Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Clint Eastwood
‹Cry Macho›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCry Macho
Dystrybutor Galapagos
Data premierylistopad 2021
ReżyseriaClint Eastwood
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaClint Eastwood, Dwight Yoakam, Daniel V. Graulau, Amber Lynn Ashley, Brytnee Ratledge, Alexandra Ruddy, Sebestien Soliz, Horacio Garcia Rojas
MuzykaMark Mancina
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania104 min
Gatunekdramat, thriller, western
EAN7321930400535
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
[Clint Eastwood „Cry Macho” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wbrew pozorom, to nie Clint Eastwood, jak mogłoby się wydawać, jest tytułowym „macho”. I dobrze. Bo w ponad dziewięćdziesięcioletniego twardziela trudno byłoby widzom uwierzyć, nawet gdyby miał on twarz postarzałego Harry’ego Callahana. Eastwood, zdając sobie doskonale sprawę ze swoich ograniczeń, w „Cry Macho” wciela się w człowieka, który przed śmiercią chce spłacić długi i znaleźć bezpieczną przystań.

Sebastian Chosiński

Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
[Clint Eastwood „Cry Macho” - recenzja]

Wbrew pozorom, to nie Clint Eastwood, jak mogłoby się wydawać, jest tytułowym „macho”. I dobrze. Bo w ponad dziewięćdziesięcioletniego twardziela trudno byłoby widzom uwierzyć, nawet gdyby miał on twarz postarzałego Harry’ego Callahana. Eastwood, zdając sobie doskonale sprawę ze swoich ograniczeń, w „Cry Macho” wciela się w człowieka, który przed śmiercią chce spłacić długi i znaleźć bezpieczną przystań.

Clint Eastwood
‹Cry Macho›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCry Macho
Dystrybutor Galapagos
Data premierylistopad 2021
ReżyseriaClint Eastwood
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaClint Eastwood, Dwight Yoakam, Daniel V. Graulau, Amber Lynn Ashley, Brytnee Ratledge, Alexandra Ruddy, Sebestien Soliz, Horacio Garcia Rojas
MuzykaMark Mancina
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania104 min
Gatunekdramat, thriller, western
EAN7321930400535
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zastanawiam się, jak bardzo inny byłby „Cry Macho”, gdyby powstał pod koniec lat 80. ubiegłego wieku, jak pierwotnie to planowano. Albo gdyby nie zagrał w nim głównej roli Clint Eastwood, lecz któryś z innych hollywoodzkich gwiazdorów, z jakimi prowadzono w kolejnych latach rozmowy (Robert Mitchum, Roy Scheider, Pierce Brosnan czy – tak, to nie żart! – Arnold Schwarzenegger). Eastwood sprzed ponad trzech dekad zrobiłby z tego zapewne nostalgiczny komediodramat w stylu „Bronco Billy” (1980), pozwalając sobie przy okazji, obok kilku wzruszających scen, na parę klasycznych westernowych mordobić (zwłaszcza że okazji do tego jest mnóstwo). Ale ponad dziewięćdziesięcioletni aktor i reżyser nie mógł już sobie na to pozwolić, nie chcąc wypaść na ekranie – groźba tego byłaby bowiem bardzo realna – groteskowo, a nawet żałośnie. Stąd uwypuklenie innych istotnych elementów z powieści N. Richarda Nasha (1913-2000).
Mike Milo (w tej roli Eastwood) to dawna gwiazda rodeo. Samotnik po przejściach, który utrzymuje się na powierzchni tylko dlatego, że pomocną dłoń wyciąga do niego stary znajomy Howard Polk (gra go Dwight Yoakam), bogaty właściciel stadnin. Wiek daje jednak o sobie znać i Mike nie jest już w stanie właściwie wykonywać swojej pracy, zostaje więc zwolniony. Rok później Howard zjawia się u niego, by poprosić go o przysługę. Chce, aby Milo wybrał się do Meksyku i przywiózł stamtąd do Teksasu jego trzynastoletniego syna, owoc namiętnego i szalonego romansu z Meksykanką Letą (chilijska aktorka Fernanda Urrejola). Kobieta prowadzi hulaszczy tryb życia, korzystając z biznesu, jaki przed laty otworzył na jej nazwisko Polk. Synem praktycznie się nie interesuje, ale nie chce też z jakiegoś powodu (później wychodzi to na jaw), by chłopiec trafił do ojca.
Rafaela (Eduardo Minett) praktycznie wychowuje ulica. Na życie zarabia, biorąc udział – wraz ze swoim pupilkiem o imieniu… Macho – w walkach kogutów. Kiedy Mike składa mu propozycję wyjazdu do Stanów Zjednoczonych, wyraża zgodę. Wspólna droga przez meksykańskie pustkowia, podczas której nie brakuje niebezpieczeństw, zbliża do siebie chłopca i starca, mogącego być jego pradziadkiem. „Cry Macho”, podobnie jak poprzednie aktorsko-reżyserskie dzieło Eastwooda, czyli „Przewodnik” (2018), jest filmem drogi. Milo pod wieloma względami przypomina zresztą Earla Stone’a: jak on ma do naprawienia kilka życiowych błędów i kilka długów do spłacenia. O ile do tej pory los nieczęsto mu sprzyjał, teraz moneta się odwraca, stawiając na drodze Mike’a osoby, które mogą ukoić ból jego duszy. Jak chociażby doświadczona przez życie meksykańska wdowa Marta (Natalia Traven), której Eastwood reżyser przydaje – symbolicznie – cechy madonny. „Cry Macho” to film przepełniony smutkiem, ale też wielką nadzieją. Widać u schyłku kariery Clint postanowił dzielić się z widzami pozytywnym przesłaniem, obecnym przecież także w „Przemytniku”.
koniec
3 stycznia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o filmach: Ciosy i uniki
Sebastian Chosiński

27 XII 2021

Wielu reżyserów wybiera na swój debiut temat bezpieczny. Po to, by nakręcić film, który pozwoli zyskać doświadczenie, a jednocześnie nie zostanie uznany za falstart. Maciej Barczewski, kręcąc „Mistrza”, wiele ryzykował. Swoim bohaterem uczynił bowiem postać legendarną – pięściarza Tadeusza Pietrzykowskiego. Na dodatek postanowił opowiedzieć o jego najdramatyczniejszym epizodzie w biografii – trzyletnim pobycie w Auschwitz.

więcej »

East Side Story: Andriej Tarkowski oczyma… dziecka
Sebastian Chosiński

4 IV 2021

Nazwać Andrieja Tarkowskiego klasykiem światowej (nie tylko radzieckiej i rosyjskiej) kinematografii – to jakby nic o nim nie powiedzieć. Był bowiem nie tylko reżyserem, ale i natchnionym poetą kina, wizjonerem i chrześcijańskim mistykiem, który w swoich filmach sięgał po skrajnie odmienne tła – od średniowiecznej Rusi po bezbrzeżny Kosmos. Dokumentalny film „Świątynia kina” opowiada o jego życiu i twórczości z perspektywy syna artysty.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Iwan, Marika i Garbaty Karp
Sebastian Chosiński

3 III 2021

Ostatni odcinek kryminalnego miniserialu Stanisława Goworuchina „Gdzie jest Czarny Kot?” udanie wieńczy całość. Scenarzyści (bracia Wajnerowie) i reżyser zadbali bowiem o odpowiednią porcję emocji, ale także o sceny mogące poruszyć serce. Na główną postać odcinka wyrósł też, zostawiając na drugim planie Gleba Żegłowa, grany przez Władimira Konkina Szarapow.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Ten typ tak ma
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ciosy i uniki
— Sebastian Chosiński

Nieuczciwe zagrywki złego czarnoksiężnika
— Miłosz Cybowski

Kormoran i kukułka
— Sebastian Chosiński

Patriota bije Godzillę!
— Sebastian Chosiński

Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.