Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 września 2022
w Esensji w Esensjopedii

Toshihiko Masuda
‹Batman i Superman›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBatman i Superman
Tytuł oryginalnyThe Batman/Superman Movie
Dystrybutor Galapagos
ReżyseriaToshihiko Masuda
Scenariusz
MuzykaMichael McCuistion
Rok produkcji1998
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania64 min
ParametryDolby Digital 5.1; format: 4:3
Gatunekakcja, animacja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mroczny Rycerz: Co się zdarzyło Lois Lane?
[Toshihiko Masuda „Batman i Superman” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Na kartach komiksów Mroczny Rycerz stawał ramię w ramię z Człowiekiem ze Stali już we wczesnych latach 50. Mimo to na pierwszy wspólny film najpopularniejszych herosów masowej wyobraźni kazano nam czekać aż do roku 1998. Było warto? „Batman i Superman” Toshihiko Masudy nie przynosi jednoznacznej odpowiedzi.

Piotr Dobry

Mroczny Rycerz: Co się zdarzyło Lois Lane?
[Toshihiko Masuda „Batman i Superman” - recenzja]

Na kartach komiksów Mroczny Rycerz stawał ramię w ramię z Człowiekiem ze Stali już we wczesnych latach 50. Mimo to na pierwszy wspólny film najpopularniejszych herosów masowej wyobraźni kazano nam czekać aż do roku 1998. Było warto? „Batman i Superman” Toshihiko Masudy nie przynosi jednoznacznej odpowiedzi.

Toshihiko Masuda
‹Batman i Superman›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBatman i Superman
Tytuł oryginalnyThe Batman/Superman Movie
Dystrybutor Galapagos
ReżyseriaToshihiko Masuda
Scenariusz
MuzykaMichael McCuistion
Rok produkcji1998
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania64 min
ParametryDolby Digital 5.1; format: 4:3
Gatunekakcja, animacja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Atencja widza dla tego animowanego crossovera będzie uzależniona od kilku aspektów. Po pierwsze, nie każdy fan Batmana i/lub Supermana musi być fanem do tego stopnia, by bez mrugnięcia łyknąć krzykliwe kolory, dziecinną kreskę i kwadratoszczękich, obydwu inspirowanych jakby Schwarzeneggerem, bohaterów. Po drugie, nie każdy fan Batmana musi być fanem Supermana. Po trzecie, nie każdy fan Supermana musi być fanem Batmana.
Ja akurat podpadam pod opcję numer dwa, jako że Nietoperza wielbię, zaś do Kal-Ela mam stosunek obojętny. Tymczasem film uśmiecha się głównie właśnie do miłośników przybysza z Kryptona, bowiem w pierwotnym zamierzeniu materiał miał być rozłożony na trzy odcinki drugiego sezonu animowanego serialu o Supermanie, kręconego w latach 1996-2000. Próżne więc nadzieje sympatyków Batmana na zanurzenie się w mroku Gotham – wbrew temu, co można by pomyśleć po tytule, Mroczny Rycerz ani nie gra tu pierwszych skrzypiec, ani nawet nie pełni w stosunku do Człowieka ze Stali roli równorzędnej. To film Supermana z gościnnym (choć z pewnością więcej niż epizodycznym, drugoplanowym prędzej) występem Batmana.
Fabuła jest prosta jak wiązka laserów z oczu Kryptonianina. Oficjalnie Nietoperz (w oryginalnej wersji dźwiękowej Kevin Conroy, czyli najlepszy głos Batmana w dziejach) przybywa do Metropolis, by jako prezes Wayne Enterprises spotkać się w interesach z Leksem Luthorem (Clancy Brown). Nieoficjalnie – by dorwać Jokera (świetny Mark Hamill), który wraz z wierną Harley Quinn (Arleen Sorkin) zostaje wynajęty przez Luthora w celu sprzątnięcia Supermana (Tim Daly, u nas znany przede wszystkim z sitcomu „Skrzydła”).
Od początku wiadomo, że z tych niecnych planów sprzymierzonych złoczyńców nic nie będzie, dlatego na dużo bardziej interesujący wyrasta wątek… miłosnego trójkąta. Bruce’owi wpada bowiem w oko – i to z wzajemnością – Lois Lane (Dana Delany), co oczywiście nie może ujść uwadze Clarka, w związku z czym partnerzy w walce ze złem stają się rywalami o względy kobiety.
Ów motyw, z uwagi na krótki czas projekcji i kategorię bez ograniczeń wiekowych zostaje tu, rzecz jasna, ledwie naszkicowany. Rozwinięcie go i potraktowanie z powagą równą „Batmanom” Nolana mogłoby być niezłym pomysłem na, obiecywany od lat, aktorski „Batman vs. Superman”.
koniec
12 sierpnia 2008

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Epizod epizodu
Sebastian Chosiński

21 IV 2022

Tak, takie filmy powinny powstawać. Tak, powinny pokazywać pełne spektrum zachowań Polaków w czasie drugiej wojny światowej i ich reakcji na Zagładę Żydów: od mniej lub bardziej świadomego bohaterstwa, poprzez „umywanie rąk”, aż po współpracę z okupantem. Tylko, na Boga!, niech one mają odpowiednią do wagi tematu wartość artystyczną. Nie jak w przypadku „Ciotki Hitlera” Michała Rogalskiego.

więcej »

„Milczeć nie mogę…”
Sebastian Chosiński

12 IV 2022

Ileż jeszcze jest w naszej historii takich postaci, jak Szmul Zygielbojm, którym należy się upamiętnienie w formie filmowej! Nie ma jednak co przesadnie narzekać. Dobrze, że chociaż co parę lat powstają na ich temat obrazy biograficzne. „Śmierć Zygielbojma” Ryszarda Brylskiego to zresztą drugie podejście do tematu. W 2000 roku powstał bowiem tak samo zatytułowany dokument Dżamili Ankiewicz.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: Zemsta Dragów, czyli bokserska nostalgia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry

Dobry i Niebrzydki: Norwegia już nigdy nie będzie taka jak przedtem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Duchy, diabły, wilkołaki i steampunkowe mechaniczne skrzaty
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry

Oscary 2018: Ranking filmów oscarowych
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Esensja przyznaje Oscary
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.