Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Steven Soderbergh
‹Solaris›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSolaris
Dystrybutor Imperial, Syrena
Data premiery14 lutego 2003
ReżyseriaSteven Soderbergh
ZdjęciaSteven Soderbergh
Scenariusz
ObsadaGeorge Clooney, Natascha McElhone, Viola Davis
MuzykaCliff Martinez
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
ParametryDźwięk - Dolby Digital 5.1: angielski, Dolby Surround 2.0: format 1,85:1
WWW
Gatunekdramat, SF
EAN5903570105623
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

DVD: Solaris
[Steven Soderbergh „Solaris” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Autorskie dzieło Soderbergha, scenarzysty, reżysera i operatora, sprawdza się znakomicie również na małym ekranie. Pozwólcie ponieść się tej niespiesznej, poetyckiej opowieści.

Konrad Wągrowski

DVD: Solaris
[Steven Soderbergh „Solaris” - recenzja]

Autorskie dzieło Soderbergha, scenarzysty, reżysera i operatora, sprawdza się znakomicie również na małym ekranie. Pozwólcie ponieść się tej niespiesznej, poetyckiej opowieści.

Steven Soderbergh
‹Solaris›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSolaris
Dystrybutor Imperial, Syrena
Data premiery14 lutego 2003
ReżyseriaSteven Soderbergh
ZdjęciaSteven Soderbergh
Scenariusz
ObsadaGeorge Clooney, Natascha McElhone, Viola Davis
MuzykaCliff Martinez
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
ParametryDźwięk - Dolby Digital 5.1: angielski, Dolby Surround 2.0: format 1,85:1
WWW
Gatunekdramat, SF
EAN5903570105623
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szkoda, wielka szkoda, że na ten film w Polsce patrzono jedynie przez pryzmat genialnej powieści Stanisława Lema. Zadziwiające, że polscy krytycy nie rozumieli, że sztuka filmowa rządzi się innymi prawami i nie musi, a nawet nie powinna niewolniczo naśladować literatury. Soderbergh nie pokazał Oceanu, nie wstawił lemowskich rozważań o naturze kontaktu, zamienił Sartoriusa na kobietę, rozbudował sceny ziemskie i położył nacisk na historię miłosną. So f***ing what? Ważne, że stworzył przepiękny wizualnie, poważny, złożony, inteligentny film. Film z ambicjami filozoficznymi, ale także dotykający każdego na zwykłym ludzkim poziomie - konsekwencji decyzji, które podejmujemy, tego jak przeżywamy swoje życie, kim stają się dla nas najbliżsi. Autorskie dzieło Soderbergha, scenarzysty, reżysera i operatora, sprawdza się znakomicie również na małym ekranie. Pozwólcie ponieść się tej niespiesznej, poetyckiej opowieści.
Dodatki (60%)
Dość bogaty zestaw, choć zdecydowanie brakuje w nim tego, co widzowie lubią najbardziej - niewykorzystanych scen. Za to mamy dwa filmy o kręceniu "Solaris" z wypowiedziami aktorów, ekipy, a przede wszystkim reżysera i producenta. Oprócz nich można zapoznać się z pełnym scenariuszem do "Solaris", a także obejrzeć film, wsłuchując się w rozmowę Camerona i Soderbergha, w której wyjaśniają m.in., że było to najambitniejsze przedsięwzięcie Soderbergha, któremu zależało na stworzeniu filozoficznego sf w starym dobrym stylu.
koniec
1 grudnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Epizod epizodu
Sebastian Chosiński

21 IV 2022

Tak, takie filmy powinny powstawać. Tak, powinny pokazywać pełne spektrum zachowań Polaków w czasie drugiej wojny światowej i ich reakcji na Zagładę Żydów: od mniej lub bardziej świadomego bohaterstwa, poprzez „umywanie rąk”, aż po współpracę z okupantem. Tylko, na Boga!, niech one mają odpowiednią do wagi tematu wartość artystyczną. Nie jak w przypadku „Ciotki Hitlera” Michała Rogalskiego.

więcej »

„Milczeć nie mogę…”
Sebastian Chosiński

12 IV 2022

Ileż jeszcze jest w naszej historii takich postaci, jak Szmul Zygielbojm, którym należy się upamiętnienie w formie filmowej! Nie ma jednak co przesadnie narzekać. Dobrze, że chociaż co parę lat powstają na ich temat obrazy biograficzne. „Śmierć Zygielbojma” Ryszarda Brylskiego to zresztą drugie podejście do tematu. W 2000 roku powstał bowiem tak samo zatytułowany dokument Dżamili Ankiewicz.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Czas okrutnych cudów
— Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Fundacje, trusty i zwykłe przekręty
— Marcin Mroziuk

Co nam w kinie gra: Wielki Liberace
— Marta Bałaga

Espoo Ciné 2013: W szafie i za świecznikiem
— Marta Bałaga

Seks, kłamstwa i leki antydepresyjne
— Ewa Drab

Esensja ogląda: Sierpień 2012 (DVD)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Lipiec 2012
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Spisek brudnych rąk
— Ewa Drab

33 sceny z życia partyzanta
— Konrad Wągrowski

Bez szans na pięć gwiazdek
— Ewa Drab

Dwugłos: Ocean’s Twelve: Dogrywka
— Ewa Drab, Marcin T.P. Łuczyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.