Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 marca 2021
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Kwiecień 2011

Esensja.pl
Esensja.pl
Zima się kończy, kończy się też tradycyjnie dobre kino. W kwietniu ledwie kilka pozycji wydało się warte naszej uwagi.

Esensja

Do kina marsz: Kwiecień 2011

Zima się kończy, kończy się też tradycyjnie dobre kino. W kwietniu ledwie kilka pozycji wydało się warte naszej uwagi.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Somewhere. Między miejscami
Wielki powrót Sofii Coppoli? Po ogromnym sukcesie „Między słowami” przyszła raczej chłodno przyjęta „Maria Antonina”, ale nagrodzone w Wenecji „Somewhere”, choć pominięte całkowicie przez Akademię Filmową wydaje się być powrotem do sukcesu filmu ze Scarlett Johansson i Billem Murrayem. Znów mamy tu relację między dwojgiem ludzi, tyle tylko, że chodzi o ojca i córkę, zblazowanego aktora kina akcji i dziewczynkę, którą musi zająć się przez kilka dni pod nieobecność matki. W „Somewhere” znajdziemy wszystko, czym Coppola zachwycała świat filmowy – niespieszne tempo, poetyckie ujęcia, zagubionych ludzi, szukających kontaktu. Pewnym dodatkowym smaczkiem mogą być sugerowane nawiązania do własnych życiowych doświadczeń reżyserki.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niepokonani
Kiedy padają słowa „obóz” i „wojna”, wszystkim stają przed oczami budowle znane z Europy: liczne ogrodzenia z drutu kolczastego, brama ze szlabanem, straże, patrole z psami, wieże i zamontowane na nich szperacze, syreny alarmowe – i tak dalej. Mało kto wie, jak bardzo odmiennie prezentowały się obozy „archipelagu Gułag”. Tam nie było żadnej potrzeby, by pieczołowicie pilnować każdej szczeliny. Cała beznadzieja i groza sytuacji, w którą wpadali ludzie wywiezieni na Sybir, polegała na tym, co było wokół nich: przepastne, ciągnące się w nieskończoność przestrzenie, praktycznie puste i morderczo zimne. Próba ucieczki była właściwie skazana na niepowodzenie. Właściwie. „Długi Marsz” pióra Sławomira Rawicza, polskiego oficera, i angielskiego reportera Ronalda Downinga, relacjonuje ucieczkę, która się udała polskiemu żołnierzowi, Witoldowi Glińskiemu, i grupce innych osób. „Niepokonani” to ekranizacja tej książki, opowieść o przedeptaniu pieszo sześciu tysięcy kilometrów, pokonaniu wszystkich możliwych przeciwności i przeszkód, Himalajów nie wyłączając, i dotarciu do Indii. Rzecz o prawdziwych twardzielach. Ale takich naprawdę prawdziwych.
Dodajmy też, że każdy film Petera Weira, który zawsze zwleka kilka lat z kolejnym projektami, jest wydarzeniem.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Thor
Kolejna, po „The Clash of Titans”, efektowna i starannie wykonana opowieść o perypetiach antycznych bogów. W szkołach uczą o mitologii greckiej, o rzymskiej właściwie nic, o nordyckiej w ogóle. Ale popkultura potrafi zalepiać po swojemu takie dziury, „Thorgal” najlepszym na to dowodem. Zarówno komiksy, jak i współczesne ich ekranizacje, umieją zachęcać do lektury odpowiedniej literatury i uzupełniania braków. Jedni sięgają po „Illiadę” Homera i brną przez opasłe tomiszcze, bo się pani polonistka nią nasładza, a inni tylko dlatego, że strasznie ich urzekł „Achilles: Agony and Ecstasy in Eight Parts”, mocny, heavy metalowy kawałek Manowar-u. Czasem tak to działa, co oczywiście wcale nie znaczy, że się dzisiejsza młodzież, prosto z kina wyszedłszy, kopsnie do biblioteki po „Eddę”. W każdym razie warto od czasu do czasu sprawdzić, w jaki sposób sięgamy do tych samych historii i eksploatujemy te same światy, mity i toposy. W rolach głównych obok Chrisa Hemswortha zobaczymy Antony’ego Hopkinsa i robiącą ostatnio furorę Natalie Portman.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Między światami
Dożynki oscarowe – na nasze ekrany trafiają mniej znaczące tytuły, które otarły się gdzieś o nagrodę Akademii Filmowej. „Między światami” (swoją drogą nasi dystrybutorzy są w tym miesiącu wyjątkowo mało kreatywni w wymyślaniu tytułów – „Między miejscami”, „Między światami"…) to ekranizacja sztuki teatralnej – dramat o parze, która musi radzić sobie po utracie dziecka. Film zapewne przeszedłby niezauważony, gdyby nie znakomita (podobno) rola Nicole Kidman, która wreszcie odzyskała dobrą dyspozycję po serii bardziej lub mniej nieudanych projektów („Czarownica”, „Inwazja”, „Australia”, „Nine: Dziewięć”).
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Erratum
Najlepszy film 35. FPFF w Gdyni, po roku zmagań z dystrybutorami, trafia do kin. Michał wraca do miasta swojego dzieciństwa, od którego odciął się przed laty. W nowym życiu, w którym towarzyszy mu żona, dziecko i intratna posada, zdążył zapomnieć o przeszłości. Konfrontacja z nią przynosi kilka przejmujących scen; bohater spotykając kumpli z zespołu, przechadzając się po miejscach, w których dojrzewał, odświeża wspomnienia, z którymi powracają także dawne marzenia. Spojrzenie na nie oraz na rzeczy, które go ukształtowały, stanowi szlachetną wizję, uwieńczoną wyrafinowanym, poetyckim zakończeniem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Generał
Absolutna klasyka komedii i niemego kina, najsłynniejszy film jednego z najsłynniejszych komików wszech czasów, czyli Bustera Keatona, człowieka o kamiennej twarzy. Zważywszy na fakt, że praktyczna żadna z telewizji niemych filmów już nie pokazuje, kino może być jedynym miejscem, w którym można sobie przypomnieć stare arcydzieła.
MARSZ DO KINA… DOMOWEGO:
Wallander
Brytyjska wersja opowieści o słynnym szwedzkim komisarzu na motywach kryminalnego cyklu Henninga Mankella. W roli głównej Kenneth Branagh, solidna produkcja telewizyjna.
Glee
Ostatnio dość słabo u nas z wydaniami ważnych seriali (poza tymi najgłośniejszymi), kontynuacji na DVD nie doczekały choćby „Rockefeller Plaza 30”, czy „Hotel Babylon”, nie widać „Mad Men”, warto więc zauważyć, że pojawia się pierwszy sezon „Glee”, serialu uhonorowanego w tym roku aż trzema Złotymi Globami.
koniec
31 marca 2011

Komentarze

31 III 2011   13:35:48

a propos Thora - lekko przeraża mnie pomysł by Heimdalla grał murzyn (tak samo jak z kolei do oglądnięcia ekranizacji "Ziemiomorza" zniechęciło mnie już samo obsadzenie białego w roli Geda itp.)
Sam aktor odtwarzający tę postać wedle Wikipedii rzekł:
"Casting now is taking definitely a more open-eyed approach to it. I think that's a sign of the times for the future. I think we will see multi-level casting ... and I think that's good"."
cóż tu dodać... Amerykanie...

02 IV 2011   13:56:40

A mnie przeraża, że rasa aktora kogokolwiek obchodzi. To nie jest film historyczny o Wikingach, tylko ekranizacja komiksu o laserowych kosmito-bogach inspirowanych mitologią, więc realizm można sobie w buty wsadzić. Cieszę się, że Elba jest w tym filmie, bo to fantastyczny aktor, i gówno mnie obchodzi, że komuś nie pasuje do aryjskich fantazji.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Nadmiar filmów szkodzi
Jarosław Loretz

1 III 2021

Po serii filmów z rekinami, zwłaszcza tymi wielogłowymi, po mrowiu filmów z człapiącymi truposzami, w których dialogi na ogół składają się z fraz „hhyyyyyhh”, podstępnie może dopaść widza przesyt kinematografią. Wtedy zaczyna robić się dziwnie.

więcej »

Nie przegap: Luty 2021
Esensja

28 II 2021

Lutowe mrozy nie przeszkodziły nam w pisaniu recenzji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Jsem mořská hvězdice
Jarosław Loretz

22 II 2021

Czy rozgwiazda może być zabójcza? Oczywiście, jeśli tylko jest wielka i na końcu każdego ramienia ma uzębioną paszczę.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Nasza mała, konsumpcyjna apokalipsa
— Adam Lewandowski

Hercules Poirot w szarej strefie moralności
— Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: „Kopciuszek”, „Gloria”
— Marta Bałaga, Urszula Lipińska

Berlinale 2015: Narzeczona dla księcia
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Czerwiec 2013 (3)
— Jarosław Loretz, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Teledysk do artykułu?
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Ekspresjonistyczna ejakulacja
— Karol Kućmierz

Moleskine: Wysmakowane ciasteczka
— Dominik Herman

Echo pustych komnat
— Ewa Drab

Nowości: Maj 2004
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.