Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 czerwca 2022
w Esensji w Esensjopedii

Złe misie

Esensja.pl
Esensja.pl
Ted nie jest pierwszym niegrzecznym misiem, jakiego mieliśmy okazję poznać. Nie jest nawet najgorszym. W towarzystwie innych złych misiów dużego i małego ekranu mógłby uchodzić za wzór cnót.

Łukasz Gręda

Złe misie

Ted nie jest pierwszym niegrzecznym misiem, jakiego mieliśmy okazję poznać. Nie jest nawet najgorszym. W towarzystwie innych złych misiów dużego i małego ekranu mógłby uchodzić za wzór cnót.
Miś Frantic
(Frantic)
Kolejna ofiara Romana Polańskiego (do spółki z Harrisonem Fordem). Od lat próbuje dochodzić swoich praw przed sądem – bezskutecznie.
Gdy bohater grany przez Harrisona Forda zostaje przyłapany nago w pokoju Emanuelle Seigner, żeby jakoś zamaskować swój naturalny stan, łapie za pluszowego misia. Poduszka byłaby bardziej poręczna, ale Polański nie byłby sobą, gdyby nie spłatał widzom figla. Dorosły mężczyzna ściskajacy w rękach misia to widok nietuzinkowy i komiczny, ale jeśli dodać do tego, że mężczyzna jest nagi to owa scena nabiera nieco dwuznacznego charakteru. Miś, atrybut dzieciństwa, został tu wykorzystany w typowy dla Polańskiego sposób – nie jest to już niewinna zabawka, ale element perwersyjnej gry z widzem.
Miś
(Miś)
Bohater swoich czasów. Wzór i autorytet moralny. Niestety ostatnimi czasy coraz głośniej o jego domniemanym udziale w „aferze słomianej”.
Najsłynniejszy miś polskiego kina, który z powodzeniem zastapił Chochoła z dramatu Wyspiańskiego w roli sumienia narodu. Bareja znalazł idealną formę na polskie ułomności – miś choć sympatyczny, potrafi pokazać kły. – To jest miś na skalę naszych możliwości – ucina dyskusję co do jego przeznaczenia prezes Ochódzki. Miś nic nie znaczy, nic nie robi, ot po prostu jest i przez to swoje „jestestwo” urasta do miana metafory polskiego losu, równie ponurej co u Wyspiańskiego.
Miś Tuliś
(Toy Story 3)
Dwulicowy typ. Potrafi sprawiać wrażenie życzliwego, ale w rzeczywistości to mściwy autokrata, który nie cofnie się przed niczym, żeby osiągnąć swój cel.
Niech nikogo nie zwiedzie słodki zapach, jaki roztacza wokół siebie Tuliś. Po tym jak został zastąpiony przez swoją właścicielkę innym egzemplarzem coś w nim pękło i zmienił się w krwawego dyktatora. – Jeśli nikt mnie kocha, to żadna zabawka również nie będzie kochana – tak można podsumować jego filozofię życia. Sprawuje rządy terroru, aż do momentu, gdy w Słoneczkowie nie pojawi się Buzz i reszta zabawek Andy’ego. Plotka głosi, ze twórcy wzorowali postać Tulisia na Józefie Stalinie. Rzeczywiście, trudno odmówić im pewnego podobieństwa, szczególnie w kwestii charakteru.
Miś Colargol
(Przygody misia Colargola)
Podejrzany o udział w nielegalnym handlu zwierzętami. Podróżuje z tajemnicza walizką. Nic mu nigdy nie udowodniono, ale…
Colargol w latach ‘90 siał postrach wśród młodych widzów. Nie dość, że trudno było wymówić jego imię, nie łamiąc sobie przy tym języka, to ciężko było się połapać w jego perypetiach. Colargol był typem bohatera rodem z opery mydlanej – żółwim tempem zmierzał do celu, a po drodze wpadał w homeryckie dygresje. Oglądanie jego przygód mogło kosztować więcej nerwów niż dociekanie, co aktualnie dzieje się w „Modzie na sukces”.
Miś z okienka
(Miś z okienka)
Znany skandalista, słynący z niewyszukanego słownictwa. Voyeurysta.
A teraz drogie dzieci pocałujcie misia w d…. – tymi słowami Bronisław Pawlik miał pożegnać się z widzami po emisji jednego z odcinku „Misia z okienka”. Tak przynajmniej głosi legenda. Nikt bowiem nie dysponuje nagraniem owego feralnego odcinka. Mnóstwo osób za to zarzeka się, że słyszało, bądź zna kogoś kto słyszał to słynne zdanie. Nie jest nawet pewne, czy jego autorem jest Pawlik, Wyszyński, czy może redaktor Wicherek, który miał opowiadać tę anegdotę na spotkaniach z publicznością.
Miś Uszatek
(Miś Uszatek)
Najlepiej ubrany miś w PRL-u. Playboy i utracjusz.
Bohaterowie bajek dla dzieci z reguły nie dbają o garderobę: Miś Puchatek ciągle chodzi w jednej koszulce, Miś Yogi nigdy nie zmienia krawata, a Bob Budowniczy ma swój wysłużony drelich. Nie mówiąc już o tym, że większość z nich paraduje bez ubrania. Na tym tle Miś Uszatek jawi się jako prawdziwa ikona stylu. Ubierał się skromnie, ale ze smakiem. Dzieci mogły nauczyć się od niego, czym jest dobry gust, co jest równie istotne dla prawidłowego rozwoju jak jedzenie warzyw i szczotkowania zębów po posiłku.
Tata Miś
(Zwariowane Melodie)
Furiat i frustrat, znęca się nad rodziną.
Wśród bohaterów Zwariowanych Melodii nie brakuje frustratów i nieudaczników – Wille E. Kojot bezskutecznie próbuje złapać Strusia Pędziwiatra; Elmer jest obiektem żartów Królika Bugsa, Sylwester robi co może, ale i tak nie udaje mu się pożreć Tweety’ego. Animki żyją w nieustającym stresie, od porażki do porażki. W takiej sytuacji specjaliści radzą znaleźć sobie jakieś bezpieczne miejsce; azyl w którym można by się schronić. Czy istnieje lepsze ku temu miejsce niż dom? Większość pewnie by się z tym zgodziła, ale nie Tata Miś. Trudno mu się dziwić: gdy w domu czeka na Ciebie syn nieudacznik oraz żona, która Tobą gardzi i przy byle okazji leje cię wałkiem po głowie, dom to ostatnie miejsce, w którym chciałoby się być.
• • •
koniec
11 września 2012

Komentarze

« 1 2
13 IX 2012   15:21:15

a gdzie Miś Przekliniak?

13 IX 2012   15:26:04

Dodałbym do tego grona Misia Push-Upka. Alkoholik i nierób.

« 1 2

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VII: Bolid pożądania
Jarosław Loretz

20 VI 2022

Zdarza się, że horror zahacza o inne, mniej „grzeczne” gatunki. Na szczęście pozory często mylą…

więcej »

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VI: Basenowy wąpierz
Jarosław Loretz

13 VI 2022

Niekiedy nowe idee w horrorze są nie tyle niemądre (żeby nie powiedzieć głupie), ile po prostu… dziwne.

więcej »

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą V: Świder
Jarosław Loretz

6 VI 2022

Połączenie pornosa z horrorem? No właśnie nie, nawet jeśli skojarzenia są dość jednoznaczne.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Esensja ogląda: Maj 2013 (1)
— Anna Kańtoch, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński

Esensja ogląda: Marzec 2013 (3)
— Jarosław Loretz, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Luty 2013 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (kino)
— Ewa Drab, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Pluszowy rollercoaster
— Mateusz Kowalski

Do kina marsz: Wrzesień 2012
— Esensja

Filmowy rok 2010: Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Na ekranach: Listopad 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Łukasz Kustrzyński, Konrad Wągrowski

Idź i weź ze sobą dzieci
— Marta Bartnicka, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Pozamiatane
— Łukasz Gręda

Ręce opadły
— Łukasz Gręda

Lost
— Łukasz Gręda

Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda

Strzelają się
— Łukasz Gręda

Gumowe kule
— Łukasz Gręda

W ciemność
— Łukasz Gręda

Zaczęło się
— Łukasz Gręda

Słowiańska pełnia
— Łukasz Gręda

Pod wulkanem, czyli potworne kino Wesa Andersona
— Łukasz Gręda

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.