W naszym cyklu co dwa tygodnie prezentujemy wybrane tytuły należące do klasyki kina. Niekoniecznie bardzo znane, niekoniecznie obsypane nagrodami, ale z pewnością nadal warte uwagi.
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Ucho |
Reżyseria | Karel Kachyna |
Zdjęcia | Josef Illík |
Scenariusz | Karel Kachyna, Jan Procházka, Ladislav Winkelhöfer |
Obsada | Jirina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Jirí Císler, Miroslav Holub, Milica Kolofiková, Galina Kopaneva, Ladislav Krecmer, Ladislav Krivácek, Alois Mottl |
Muzyka | Svatopluk Havelka |
Rok produkcji | 1969 |
Kraj produkcji | Czechosłowacja |
Czas trwania | 94 min |
Gatunek | dramat, polityczny, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Seks na podłodze w kuchniPolscy filmowcy lubią uderzać w tony martyrologiczne. Podkreślać swoją walkę z peerelowską cenzurą, wspominać o filmach kręconych – z braku możliwości – nie w kraju, ale poza jego granicami. Trzeba jednak pamiętać, że nie oni jedyni w bloku wschodnim walczyli przeciwko komunizmowi. Dowodem na to chociażby „Ucho” Karela Kachyňi – kto wie, czy nie najodważniejsze dzieło mówiące o totalitarnym zniewoleniu. Na dodatek powstałe w czasie, gdy na ulicach Pragi stały czołgi sowieckie.
Sebastian ChosińskiKlasyka z klasą: Seks na podłodze w kuchniPolscy filmowcy lubią uderzać w tony martyrologiczne. Podkreślać swoją walkę z peerelowską cenzurą, wspominać o filmach kręconych – z braku możliwości – nie w kraju, ale poza jego granicami. Trzeba jednak pamiętać, że nie oni jedyni w bloku wschodnim walczyli przeciwko komunizmowi. Dowodem na to chociażby „Ucho” Karela Kachyňi – kto wie, czy nie najodważniejsze dzieło mówiące o totalitarnym zniewoleniu. Na dodatek powstałe w czasie, gdy na ulicach Pragi stały czołgi sowieckie. W naszym cyklu co dwa tygodnie prezentujemy wybrane tytuły należące do klasyki kina. Niekoniecznie bardzo znane, niekoniecznie obsypane nagrodami, ale z pewnością nadal warte uwagi. Karel Kachyna |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Ucho |
Reżyseria | Karel Kachyna |
Zdjęcia | Josef Illík |
Scenariusz | Karel Kachyna, Jan Procházka, Ladislav Winkelhöfer |
Obsada | Jirina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Jirí Císler, Miroslav Holub, Milica Kolofiková, Galina Kopaneva, Ladislav Krecmer, Ladislav Krivácek, Alois Mottl |
Muzyka | Svatopluk Havelka |
Rok produkcji | 1969 |
Kraj produkcji | Czechosłowacja |
Czas trwania | 94 min |
Gatunek | dramat, polityczny, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Każdy lubi podróże, w końcu można wówczas zetknąć się z nowymi bodźcami i przeżuwać je w pamięci już po powrocie, siedząc na kanapie czy po prostu leżąc na sofie, z rozmarzonym wzrokiem wbitym w przywiezioną z wojaży pamiątkę. Niestety, niektóre podróże są mniej przyjemne. Na przykład te, w których to twórcy filmowi mają odjazd. Bo widz przecież nie uda się tam, gdzie zbłądził umysł takiego scenarzysty czy speca od efektów…
więcej »Mawia się, że zwierzęta łagodzą obyczaje. To prawda. Aczkolwiek niektórzy pojmują całą ideę nieco na opak.
więcej »Jednym ze sposobów na rozpoczącie nowego roku jest sprawdzenie, czy nie przegapiliście żadnej z naszych recenzji w grudniu roku zeszłego…
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
Non omnis moriar: Udany powrót po latach
— Sebastian Chosiński
Zbrodnie w stylu retro: Okupacyjny kryminał z wątkiem szpiegowskim
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Fatalne przywiązanie do rozwiązywania krzyżówek
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Królewski Kong rusza na podbój świata
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Gorączka złota w syberyjskiej tajdze
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Pięćdziesiąt lat minęło jak jeden dzień…
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Zakażenie Złem
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Progresywno-psychodeliczna efemeryda na jazzowym niebie
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Hotel „Renesans” na godziny
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: W hołdzie Zwierzakowi!
— Sebastian Chosiński