WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Barwy ochronne |
Data premiery | 28 stycznia 1977 |
Reżyseria | Krzysztof Zanussi |
Zdjęcia | Edward Kłosiński |
Scenariusz | Krzysztof Zanussi |
Obsada | Piotr Garlicki, Zbigniew Zapasiewicz, Christine Paul-Podlasky, Mariusz Dmochowski, Wojciech Alaborski, Mieczyslaw Banasik, Krystyna Bigelmajer, Jadwiga Colonna-Walewska, Alfred Freudenheim |
Muzyka | Wojciech Kilar |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 106 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Vivat Academia, vivant Profesores, vivat…Co mają ze sobą wspólnego turbot, zając szarak, patyczak i docent Jakub Szelestowski z „Barw ochronnych” (1976) Krzysztofa Zanussiego? Każdy z nich potrafi świetnie dostosować się do środowiska, w którym żyje. O ile jednak, przedstawiciele świata zwierząt używają ubarwienia ochronnego, by nie skończyć w gardzieli jakiegoś drapieżnika, o tyle bohater filmu Zanussiego musi uciekać się do mimezji, by przetrwać wśród osobników swojego gatunku.
Krystian FredKlasyka z klasą: Vivat Academia, vivant Profesores, vivat…Co mają ze sobą wspólnego turbot, zając szarak, patyczak i docent Jakub Szelestowski z „Barw ochronnych” (1976) Krzysztofa Zanussiego? Każdy z nich potrafi świetnie dostosować się do środowiska, w którym żyje. O ile jednak, przedstawiciele świata zwierząt używają ubarwienia ochronnego, by nie skończyć w gardzieli jakiegoś drapieżnika, o tyle bohater filmu Zanussiego musi uciekać się do mimezji, by przetrwać wśród osobników swojego gatunku. Krzysztof Zanussi |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Barwy ochronne |
Data premiery | 28 stycznia 1977 |
Reżyseria | Krzysztof Zanussi |
Zdjęcia | Edward Kłosiński |
Scenariusz | Krzysztof Zanussi |
Obsada | Piotr Garlicki, Zbigniew Zapasiewicz, Christine Paul-Podlasky, Mariusz Dmochowski, Wojciech Alaborski, Mieczyslaw Banasik, Krystyna Bigelmajer, Jadwiga Colonna-Walewska, Alfred Freudenheim |
Muzyka | Wojciech Kilar |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 106 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
"Na szczęście, teraz w wolnej Polsce liczą się kompetencje i umiejętności, a nie jakieś tam układy…"
Doskonała ironia.
Niestety, wbrew temu, co sobie różni optymiści myślą, kryteria uznania (kompetencje czy układy) są u nas zmiennymi niezależnymi od ustroju politycznego i rządzącej (panującej?) opcji partyjnej.
Taka kultura...
Tak to już jest, że przy braku funduszy trzeba łatać filmową produkcję czym się da. Niekiedy jednak to „czym się da” zaczyna zakrawać na absurd…
więcej »Oto co zrecenzowaliśmy w pierwszej połowie wakacji.
więcej »Kręcenie filmu wcale nie musi pochłaniać dziedzictwa przodków (znaczy się kawalerki po babci, Kossaka i kompletu sreber po nieznanej krewnej). Oczywiście, jakościowo produkcja będzie odstawać od blockbusterów, ale czasami nie ma co aż tak dramatyzować.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
Uśmierzający, lecz nie wybuchowy
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Listopad (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Jarosław Robak
Serce w rozterce
— Piotr Czerkawski
Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Oscary 2015: Esensja o „Idzie”
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Porażki i sukcesy 2014
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Grzegorz Fortuna, Jacek Walewski, Konrad Wągrowski, Krystian Fred, Kamil Witek, Miłosz Cybowski, Adam Kordaś
Esensja ogląda: Marzec 2014 (2)
— Krystian Fred, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (3)
— Krystian Fred, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady
Co nam w kinie gra: Pan Verdoux
— Krystian Fred
Esensja ogląda: Listopad 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Ewa Drab, Krystian Fred
Co nam w kinie gra: Cyrk
— Krystian Fred
„Ten film był dnem dna”, czyli historia ekranizacji prozy Stanisława Lema
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
> Vivat Academia, vivat Profesores
Vivant profesores!. Vivant, DKN.