Do kina marsz: Marzec 2013Po burzliwym lutym, marzec zapowiada się letnio. Jest oczywiście kilka ciekawych tytułów, głównie z zakresu tzw. kina ambitnego, ale jednak nie znajdziecie tu oczekiwanych sensacji. To akurat dobry znak – bo widać, że polscy dystrybutorzy najważniejsze filmy celujące w nagrody puścili już na początku roku.
EsensjaDo kina marsz: Marzec 2013Po burzliwym lutym, marzec zapowiada się letnio. Jest oczywiście kilka ciekawych tytułów, głównie z zakresu tzw. kina ambitnego, ale jednak nie znajdziecie tu oczekiwanych sensacji. To akurat dobry znak – bo widać, że polscy dystrybutorzy najważniejsze filmy celujące w nagrody puścili już na początku roku. W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. MARSZ DO KINA: Sam Raimi, pod egidą Disneya, próbuje odpowiedzieć na nowo historię Czarnoksiężnika z Oz. Tym razem jednak zamiast o Dorotce, przeniesionej mimo jej woli do Oz przez huragan, dowiemy się, co miało miejsce przed tymi wydarzeniami i jak Oz stał się Ozem. Film ma być prequelem do tego, co widzieliśmy w oskarowym „Czarnoksiężniku…” z 1939 roku. W rolach głównych James Franco jako cyrkowy iluzjonista kroczący ścieżką zdaje się wręcz wymarzonej kariery oraz Mila Kunis, Rachel Weisz i Michelle Williams jako trzy wiedźmy z różnych kierunków świata. Czy uda się przenieść magię technikoloru do komputerowo wygenerowanej Nibylandii? Czy „Oz wielki i potężny” okaże się kopią Burtonowskiej „Alicji…"? O tym przekonamy się w kinach już ósmego marca. Film miał mieć premierę prawie rok temu, proces preprodukcji przekładano ze względu na przygotowanie efektów specjalnych (ponoć a’la „Avatar”). Czy te opóźnienia poskutkują wysokiej jakości produktem rozrywkowym – trudno powiedzieć, ale osoba Bryana Singera na stołku reżyserskim usprawiedliwia wysokie oczekiwania, a pierwsze recenzje zza oceanu lokują ten film nieco powyżej średniej. Tak czy inaczej, choć śnieg za oknem, kosztujący po 200 milionów dolarów „Jack…” i „Oz…” otwierają okres letnich blockbusterów, więc obu panów polecamy uwadze miłośników głośnej i szybkiej rozrywki. „Hitchcock” to biograficzna opowieść o powstaniu jednego z najsłynniejszych filmów w historii kina – „Psychozy”, w oparciu o książkę Stephena Rebello. Twórcom udało się zgromadzić obsadę marzeń – w roli Hitcha sam Anthony Hopkins, w roli jego żony Hellen Mirren, w obsadzie także Scarlett Johansson (Janet Leigh) i Jessica Biel (Vera Miles). Z pewnością przy takiej ekipie twórcy musieli liczyć na garść Oscarów, skończyło się jednak tylko na jednej mało znaczącej nominacji i raczej średnich opiniach recenzentów… Ale zawsze z pewnością warto obejrzeć, bo ci aktorzy nie zawodzą, a historia „Psychozy”, nawet jeśli potraktowana trochę po macoszemu, i tak jest arcyciekawa. Kolejny film twórcy "4 miesięcy, 3 tygodni i 2 dni" Cristiana Mungiu i kolejny nagrodzony w Cannes, choć tym razem nie główną nagrodą. Jak pisał nasz recenzent: Do żyjącej w klasztornej komunie mniszki Voichity przyjeżdża z Niemiec przyjaciółka. Osamotniona za granicą Alina chce w drodze powrotnej zabrać zakonnicę do siebie. Jednocześnie sugeruje, iż młodociane uczucie, które łączyło kiedyś obie dziewczyny nie straciło nic na aktualności. Munglu z zacisznego i usystematyzowanego życia małego klasztoru wykreował żywą arenę dla poruszającego dramatu. Dramat Thomasa Vinterberga, reżysera słynnego „Festen”, czyli jednego z najlepszych filmów duńskiej Dogmy. „Polowanie” to w zasadzie dokładna odwrotność tamtego filmu – grany przez Madsa Mikkelsena (nagrodzonego za tę rolę w Cannes) przedszkolny opiekun zostaje oskarżony o molestowanie przez pięcioletnią córkę swojego najlepszego przyjaciela. Vinterberg nie buduje jednak wokół tego zdarzenia zagadki (bohater Mikkelsena jest jednoznacznie niewinny), ale przedstawia drobiazgowe i przerażające w swej wymowie studium zaszczucia jednostki. „Polowanie” to jeden z tych filmów, których przegapić wręcz nie wypada, tym bardziej, że Mads Mikkelsen odgrywa tu jedną z najciekawszych ról w karierze. Uplasowane na drugim miejscu listy najlepszych filmów ubiegłego roku magazynu Sight & Sound „Tabu” przedstawia historię obsesyjnej miłości, wspomnienie przeszłe, lecz na ekranie ożywiające przygodę i romantyzm czasów minionych. Jest to nagradzany za innowację artystyczną wymyślny i stylowy hołd złożony niememu kinu, który powinien przypaść do gustu nie tylko amatorom wykoncypowanej formy i miłośnikom klasyki kina, ale także tęskniącym za prawdziwie epokową opowieścią miłosną rodem z największych melodramatów kina. Miłość „Miłość” Sławomira Fabickiego to opowieść o codzienności małżeńskiej pary po trzydziestce, w której życiu pojawia się trudny problem, każący się zastanowić, czym jest tytułowa „miłość” i co dalej robić z życiem. Świetna obsada (laureat tegorocznego Paszportu „Polityki” Marcin Dorociński, znana dotychczas głównie ze swoich teatralnych ról – w tym znakomitego „Blackbirda” z Teatru Dramatycznego w Warszawie – Julia Kijowska, a także Adam Woronowicz i Agata Kulesza) i opinie krytyków po 28 WFF, gdzie pokazywano film, sugerują, że warto skierować swoje kroki do kina, by zobaczyć tę historię. MARSZ DO KINA… DOMOWEGO Z kina na płytę Operacja Argo – czytaj recenzję Miłość – czytaj mini-recenzję, czytaj recenzję, czytaj recenzję z Nowych Horyzontów, czytaj relację z Cannes ![]() 28 lutego 2013 |
A z tym Atlasem Chmur to się nie pospieszyliście? Na amazon.com premiera jest wyznaczona na połowę maja.
dvdmax twierdzi że u nas 28 marca, a oni zazwyczaj są dobrze poinformowani. http://www.dvdmax.pl/dvd/art/id/194768
Nie widzę formalnej recenzji Oza to się dopisuję tutaj.
Generalnie nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Niestety do braku scenariusza musimy się chyba powoli przyzwyczajać, to najwyraźniej jest teraz norma.
Do tego aktorzy, którzy nie do końca wiedzą co mają grać. A niektórzy też prozaicznie nie umieją, jak Mila. Wiem, nic nowego, ale szczęściem szybko przestaje męczyć widza. Dubbing dużo poniżej średniej. Bardzo dużo. Przeszkadza.
Wizualnie jedynym plusem były góry, krajobrazy znaczy. Poza tym koszmar, oczywiście zaplanowanej he he, sztuczności.
Nie wiem co autor miał na myśli robiąc porównanie do Alicji Burtona. Alicja miała Deppa, geniusza, który był w stanie przyćmić nawet odtwórczynię głównej roli. Która robiła co mogła, żeby film skopać. Ale jednak Kapelusznik wygrał i ogólnie klimat filmu był pozytywny.
Tutaj nie zauważyłem nawet kogoś powyżej średniej, nie mówiąc o geniuszach.
Główny bohater filmu p.t. „American Psycho” w reżyserii Mary Harron wciąż wzbudza w publiczności wiele pytań i emocji. Ponadczasowa satyra cywilizacji oparta na podstawie książki Breta Eastona Ellisa pozostawia otwarte drzwi do interpretacji realizmu seryjnych morderstw.
więcej »Jerzego Gruzę kojarzymy przede wszystkim jako reżysera kultowych komedii telewizyjnych i kinowych z lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Należy jednak pamiętać, że był on również wziętym twórcą spektakli telewizyjnych, które nie zawsze miały na celu rozśmieszanie widza. Oparta na tekście Lucille Fletcher „Pomyłka, proszę się wyłączyć!” mogła go – dla odmiany – mocno wystraszyć.
więcej »Jak widać z poniższego obrazka, swego czasu Włosi rozgryźli sposób radzenia sobie w sytuacji, gdy w domu nie ma bieżącej wody…
więcej »Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
Porażki i sukcesy 2013, czyli filmowe podsumowanie roku
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Krzysztof Spór, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski
50 najlepszych filmów 2013 roku
— Esensja
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (5)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (4)
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Agnieszka Szady
Najlepsze filmowe prezenty na Święta 2013
— Esensja
Esensja ogląda: Kwiecień 2013 (2)
— Ewa Drab, Gabriel Krawczyk
Najlepsze filmy I kwartału 2013
— Esensja
Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Krótko o filmach: Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Skazani na śmierć
— Sebastian Chosiński
Freddie i jego koty
— Sebastian Chosiński
Killer Queen
— Piotr Nyga
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Trzęsienie ziemi
— Kamil Witek
16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Za wszelką cenę
— Kamil Witek
Powszedniość końca świata
— Jarosław Robak
Esensja ogląda: Sierpień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
Z ciekawości - dlaczego a'propos "Hotelu Transylwania" mam "czytać Pokłosie"?