Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2013

Esensja.pl
Esensja.pl
Po burzliwym lutym, marzec zapowiada się letnio. Jest oczywiście kilka ciekawych tytułów, głównie z zakresu tzw. kina ambitnego, ale jednak nie znajdziecie tu oczekiwanych sensacji. To akurat dobry znak – bo widać, że polscy dystrybutorzy najważniejsze filmy celujące w nagrody puścili już na początku roku.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2013

Po burzliwym lutym, marzec zapowiada się letnio. Jest oczywiście kilka ciekawych tytułów, głównie z zakresu tzw. kina ambitnego, ale jednak nie znajdziecie tu oczekiwanych sensacji. To akurat dobry znak – bo widać, że polscy dystrybutorzy najważniejsze filmy celujące w nagrody puścili już na początku roku.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt.

Zobaczcie komplet zapowiedzi kinowych na Kulturowskazie.

Zobaczcie komplet zapowiedzi DVD i BR na Kulturowskazie.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Oz wielki i potężny
Sam Raimi, pod egidą Disneya, próbuje odpowiedzieć na nowo historię Czarnoksiężnika z Oz. Tym razem jednak zamiast o Dorotce, przeniesionej mimo jej woli do Oz przez huragan, dowiemy się, co miało miejsce przed tymi wydarzeniami i jak Oz stał się Ozem. Film ma być prequelem do tego, co widzieliśmy w oskarowym „Czarnoksiężniku…” z 1939 roku. W rolach głównych James Franco jako cyrkowy iluzjonista kroczący ścieżką zdaje się wręcz wymarzonej kariery oraz Mila Kunis, Rachel Weisz i Michelle Williams jako trzy wiedźmy z różnych kierunków świata. Czy uda się przenieść magię technikoloru do komputerowo wygenerowanej Nibylandii? Czy „Oz wielki i potężny” okaże się kopią Burtonowskiej „Alicji…"? O tym przekonamy się w kinach już ósmego marca.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jack pogromca olbrzymów
Film miał mieć premierę prawie rok temu, proces preprodukcji przekładano ze względu na przygotowanie efektów specjalnych (ponoć a’la „Avatar”). Czy te opóźnienia poskutkują wysokiej jakości produktem rozrywkowym – trudno powiedzieć, ale osoba Bryana Singera na stołku reżyserskim usprawiedliwia wysokie oczekiwania, a pierwsze recenzje zza oceanu lokują ten film nieco powyżej średniej. Tak czy inaczej, choć śnieg za oknem, kosztujący po 200 milionów dolarów „Jack…” i „Oz…” otwierają okres letnich blockbusterów, więc obu panów polecamy uwadze miłośników głośnej i szybkiej rozrywki.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Hitchcock
„Hitchcock” to biograficzna opowieść o powstaniu jednego z najsłynniejszych filmów w historii kina – „Psychozy”, w oparciu o książkę Stephena Rebello. Twórcom udało się zgromadzić obsadę marzeń – w roli Hitcha sam Anthony Hopkins, w roli jego żony Hellen Mirren, w obsadzie także Scarlett Johansson (Janet Leigh) i Jessica Biel (Vera Miles). Z pewnością przy takiej ekipie twórcy musieli liczyć na garść Oscarów, skończyło się jednak tylko na jednej mało znaczącej nominacji i raczej średnich opiniach recenzentów… Ale zawsze z pewnością warto obejrzeć, bo ci aktorzy nie zawodzą, a historia „Psychozy”, nawet jeśli potraktowana trochę po macoszemu, i tak jest arcyciekawa.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Za wzgórzami
Kolejny film twórcy "4 miesięcy, 3 tygodni i 2 dni" Cristiana Mungiu i kolejny nagrodzony w Cannes, choć tym razem nie główną nagrodą. Jak pisał nasz recenzent: Do żyjącej w klasztornej komunie mniszki Voichity przyjeżdża z Niemiec przyjaciółka. Osamotniona za granicą Alina chce w drodze powrotnej zabrać zakonnicę do siebie. Jednocześnie sugeruje, iż młodociane uczucie, które łączyło kiedyś obie dziewczyny nie straciło nic na aktualności. Munglu z zacisznego i usystematyzowanego życia małego klasztoru wykreował żywą arenę dla poruszającego dramatu.
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Polowanie
Dramat Thomasa Vinterberga, reżysera słynnego „Festen”, czyli jednego z najlepszych filmów duńskiej Dogmy. „Polowanie” to w zasadzie dokładna odwrotność tamtego filmu – grany przez Madsa Mikkelsena (nagrodzonego za tę rolę w Cannes) przedszkolny opiekun zostaje oskarżony o molestowanie przez pięcioletnią córkę swojego najlepszego przyjaciela. Vinterberg nie buduje jednak wokół tego zdarzenia zagadki (bohater Mikkelsena jest jednoznacznie niewinny), ale przedstawia drobiazgowe i przerażające w swej wymowie studium zaszczucia jednostki. „Polowanie” to jeden z tych filmów, których przegapić wręcz nie wypada, tym bardziej, że Mads Mikkelsen odgrywa tu jedną z najciekawszych ról w karierze.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tabu
Uplasowane na drugim miejscu listy najlepszych filmów ubiegłego roku magazynu Sight & Sound „Tabu” przedstawia historię obsesyjnej miłości, wspomnienie przeszłe, lecz na ekranie ożywiające przygodę i romantyzm czasów minionych. Jest to nagradzany za innowację artystyczną wymyślny i stylowy hołd złożony niememu kinu, który powinien przypaść do gustu nie tylko amatorom wykoncypowanej formy i miłośnikom klasyki kina, ale także tęskniącym za prawdziwie epokową opowieścią miłosną rodem z największych melodramatów kina.
Miłość
„Miłość” Sławomira Fabickiego to opowieść o codzienności małżeńskiej pary po trzydziestce, w której życiu pojawia się trudny problem, każący się zastanowić, czym jest tytułowa „miłość” i co dalej robić z życiem. Świetna obsada (laureat tegorocznego Paszportu „Polityki” Marcin Dorociński, znana dotychczas głównie ze swoich teatralnych ról – w tym znakomitego „Blackbirda” z Teatru Dramatycznego w Warszawie – Julia Kijowska, a także Adam Woronowicz i Agata Kulesza) i opinie krytyków po 28 WFF, gdzie pokazywano film, sugerują, że warto skierować swoje kroki do kina, by zobaczyć tę historię.
MARSZ DO KINA… DOMOWEGO
Z kina na płytę
Hotel Transylwania – czytaj Pokłosie – czytaj recenzję
koniec
28 lutego 2013

Komentarze

28 II 2013   15:43:35

Z ciekawości - dlaczego a'propos "Hotelu Transylwania" mam "czytać Pokłosie"?

01 III 2013   23:33:09

A z tym Atlasem Chmur to się nie pospieszyliście? Na amazon.com premiera jest wyznaczona na połowę maja.

02 III 2013   01:37:42

dvdmax twierdzi że u nas 28 marca, a oni zazwyczaj są dobrze poinformowani. http://www.dvdmax.pl/dvd/art/id/194768

10 III 2013   22:30:02

Nie widzę formalnej recenzji Oza to się dopisuję tutaj.
Generalnie nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Niestety do braku scenariusza musimy się chyba powoli przyzwyczajać, to najwyraźniej jest teraz norma.
Do tego aktorzy, którzy nie do końca wiedzą co mają grać. A niektórzy też prozaicznie nie umieją, jak Mila. Wiem, nic nowego, ale szczęściem szybko przestaje męczyć widza. Dubbing dużo poniżej średniej. Bardzo dużo. Przeszkadza.
Wizualnie jedynym plusem były góry, krajobrazy znaczy. Poza tym koszmar, oczywiście zaplanowanej he he, sztuczności.

Nie wiem co autor miał na myśli robiąc porównanie do Alicji Burtona. Alicja miała Deppa, geniusza, który był w stanie przyćmić nawet odtwórczynię głównej roli. Która robiła co mogła, żeby film skopać. Ale jednak Kapelusznik wygrał i ogólnie klimat filmu był pozytywny.
Tutaj nie zauważyłem nawet kogoś powyżej średniej, nie mówiąc o geniuszach.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fot. Press Photo Center/East News

Pożegnania 2021 (4/4)
Jarosław Loretz

25 I 2022

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2021 roku. Dziś miesiące październik-grudzień.

więcej »

Z filmu wyjęte: Asy przestworzy
Jarosław Loretz

24 I 2022

Jak to w radzieckim wojennym kinie – za Pantery i Tygrysy robiły mniej popularne czołgi, często bez najmniejszych przeróbek upodabniających do niemieckiego sprzętu pancernego, a za wrogie samoloty robiły maszyny albo małoseryjne, albo po prostu zagraniczne.

więcej »

Pożegnania 2021 (3/4)
Jarosław Loretz

24 I 2022

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2021 roku. Dziś miesiące lipiec-wrzesień.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

Porażki i sukcesy 2013, czyli filmowe podsumowanie roku
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Krzysztof Spór, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2013 roku
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (5)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (4)
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Agnieszka Szady

Najlepsze filmowe prezenty na Święta 2013
— Esensja

Esensja ogląda: Kwiecień 2013 (2)
— Ewa Drab, Gabriel Krawczyk

Najlepsze filmy I kwartału 2013
— Esensja

Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Skazani na śmierć
— Sebastian Chosiński

Freddie i jego koty
— Sebastian Chosiński

Killer Queen
— Piotr Nyga

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Trzęsienie ziemi
— Kamil Witek

16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Za wszelką cenę
— Kamil Witek

Powszedniość końca świata
— Jarosław Robak

Esensja ogląda: Sierpień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady

O mutancie, który skakał przez czas
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.