Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹20. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklWarszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy
MiejsceWarszawa
Od7 października 2004
Do18 października 2004
WWW

20. WMFF - podsumowanie

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
110 filmów z 38 krajów. Wliczając krótkometrażówki, udało mi się w ciągu 9 dni zobaczyć 32 z nich. 32 filmy reprezentujące kinematografię chińską, czeską, amerykańską, bośniacką, chorwacką, niemiecką, szwedzką, brazylijską, estońską, japońską, bułgarską, islandzką, francuską, rosyjską, duńską i polską. Oto małe podsumowanie 20. WMFF.

Konrad Wągrowski

20. WMFF - podsumowanie

110 filmów z 38 krajów. Wliczając krótkometrażówki, udało mi się w ciągu 9 dni zobaczyć 32 z nich. 32 filmy reprezentujące kinematografię chińską, czeską, amerykańską, bośniacką, chorwacką, niemiecką, szwedzką, brazylijską, estońską, japońską, bułgarską, islandzką, francuską, rosyjską, duńską i polską. Oto małe podsumowanie 20. WMFF.

‹20. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklWarszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy
MiejsceWarszawa
Od7 października 2004
Do18 października 2004
WWW
Nie będę ukrywał – nie udało mi się zobaczyć wszystkich filmów, które chciałem – przeszkadzały inne obowiązki i czasem niekorzystny układ godzin seansów. Wśród tytułów przegapionych z pewnością wymieniłbym „Kontrolerów”, „Jedna ręka nie klaszcze”, „Piękne miasto”, „Zło” czy „Nudę w Brnie”. Mam nadzieję, że dystrybutorzy pozwolą mi nadrobić choć część z tych braków.
32 filmy spośród 110 to około 29,1%. Czy to dużo, czy mało? Jak na filmowego widza pewnie nie będzie to oszałamiająca ilość. Ale dla człowieka, który mógł sobie pozwolić jedynie na pokazy wieczorne i weekendowe, to chyba niezły wynik. 32 filmy z 16 krajów. Był wśród nich 1 film science fiction, 9 krótkometrażówek, 3 filmy dokumentalne, 2 wojenne, 2 thrillery, 5 komedii i 10 dramatów. Po szczegóły zapraszam do publikowanych do tej pory na łamach „Esensji” festiwalowych relacji. A tutaj tylko mój mały ranking, wraz z esensyjną zawartością ekstraktu (tym razem nietypowo z dokładnością do 5%):
1. „Przed zachodem słońca” (USA) – 95%
2. „Zapalnik” (Bośnia) - 90%
3. „Wesele” (Polska) – 80%
4. „Sprawa Friedmanów” (USA) – 80%
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
5. „Melinda i Melinda” (USA) – 70%
6. „Super Size Me” (USA) – 70%
7. „Mgły wojny” (USA) – 70%
8. „Żelary” (Czechy) – 70%
9. „Nasi” (Rosja) – 70%
10. „Świt” (Szwecja) – 70%
11. „Annie & Boo” (Niemcy) – 70%
12. “Business As Usual” (Niemcy) – 70%
13. „Lucia“ (Niemcy) – 70%
14. „Ja i Wszechświat” (Niemcy) – 70%
15. „Rewolucja świń” (Estonia) – 65%
16. „Świadkowie” (Chorwacja) – 60%
17. „Zieloni rzeźnicy” (Dania) - 60%
18. „Trzeci” (Polska) – 60%
19. „Mila z Marsa” (Bułgaria) – 60%
20. „Pechowy bohater” (Japonia) – 60%
21. „Juergen i jego Passat“ (Niemcy) – 60%
22. „Droga do nieba” (Niemcy) – 60%
23. „Niezłomne” (USA) – 55%
24. „Dmuchawiec” (USA) – 50%
"Zapalnik"
25. „Zimne światło” (Islandia) – 50%
26. „Film o niebie” (Niemcy) – 50%
27. „AnnaOttoAnna” (Niemcy) – 40%
28. „Nina” (Brazylia) – 40%
29. „Teraz” (Francja) – 30%
30. „Duch topielca” – 30%
31. „Neonowe oczy” (Niemcy) – 20%
32. „Wszystkie przyszłe imprezy” (Chiny) – 10%
To był interesujący tydzień, ale filmowych objawień było mniej niż mogłem oczekiwać. Czego się spodziewać po filmach Linklatera, Allena, czy amerykańskich dokumentach mniej więcej wiedziałem, odkryciem festiwalu był więc przede wszystkim doskonały i śmieszny i wzruszający „Zapalnik” Pjera Żalicy. Miejmy nadzieję, że trafi do normalnej kinowej dystrybucji. Ale sądzę, że nie zaszkodziłoby, gdyby wszystkie filmy powyżej 60% można było zobaczyć w kinach.
Czekając już na kolejny, 21 festiwal, przypominam kto otrzymał nagrody w tym roku:
WYNIKI MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU NOWE FILMY, NOWI REŻYSERZY
W konkursie wzięło udział 14 filmów, ocenianych przez jury, w którego skład wchodzili Fridrik Thor Fridriksson (przewodniczący), Mirjam Kubescha, Emily Young, Radivoje Andrić i Łukasz Barczyk. Jury przyznało następujące nagrody:
Grand Prix NESCAFÉ: SHAHRE ZIBA / PIĘKNE MIASTO / BEAUTIFUL CITY, reżyseria Asghar Farhadi, Iran
(decyzja niejednogłośna);
Nagroda HBO za najlepszy scenariusz:
WESELE, scenariusz i reżyseria Wojtek Smarzowski, Polska
Wyróżnienie Jury:
PREZENT / THE GIFT / IL DONO, reżyseria Michelangelo Frammartino, Włochy
Wyniki Plebiscytu Publiczności 20. WMFF
1. Kontrolerzy (ocena 4,59)
2. Zapalnik (4,21)
3. Jedna ręka nie klaszcze (3,69)
4. Rewolucja świń (3,41)
5. Super Size Me (3,22)
6. Nuda w Brnie (3,22)
7. Kiedy dorosnę, zostanę kangurem (3,21)
8. Melinda i Melinda (3,13)
9. Opowieść o płaczącym wielbłądzie (3,04)
10. Villa Paranoja (2,75)
Do zobaczenia za rok!
koniec
19 października 2004

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: „Przebierz się, Pawłowski!”
Sebastian Chosiński

26 IX 2023

W drugiej części wyreżyserowanego przez Andrzeja Zakrzewskiego spektaklu „Stirlitz” słynny sowiecki agent, w Polsce znany głównie z powieści „Siedemnaście mgnień wiosny” Juliana Siemionowa, musi nie tylko wysłać łącznika z arcyważną wiadomością z Berlina do Berna w Szwajcarii, ale również uniknąć śmiertelnie groźnej pułapki, jaką zastawia na niego szef Gestapo Heinrich Müller.

więcej »

Z filmu wyjęte: Międzygwiezdne fotele w natarciu
Jarosław Loretz

25 IX 2023

Dzisiaj przedstawiam żarłoczne pluszowe stwory z kosmosu, połykające swoje ofiary w całości, co też zresztą widać na załączonym obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Stirlitz versus Hans Kloss
Sebastian Chosiński

19 IX 2023

Hans Kloss czy Max Otto von Stirlitz – który z nich narodził się wcześniej? Ten pierwszy zadebiutował w spektaklu teatralnym w styczniu 1965 roku, temu drugiemu Julian Siemionow przydał niemiecką tożsamość dopiero w wydanej dwa lata później powieści „Major Wicher”. Na słynne „Siedemnaście mgnień wiosny” trzeba było czekać jeszcze rok. A na dwuczęściowe przedstawienie polskiego Teatru Sensacji „Stirlitz” autorstwa Andrzeja Zakrzewskiego – kolejne cztery.

więcej »

Polecamy

Międzygwiezdne fotele w natarciu

Z filmu wyjęte:

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek

Co nam w kinie gra: Boyhood
— Marta Bałaga

Berlinale 2014: Rodzinny portret
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Lipiec 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Noc jeszcze młoda
— Gabriel Krawczyk

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.