WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Cykl | Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy |
Miejsce | Warszawa |
Od | 7 października 2004 |
Do | 18 października 2004 |
WWW | Strona |
20. WMFF - podsumowanieKonrad Wągrowski 110 filmów z 38 krajów. Wliczając krótkometrażówki, udało mi się w ciągu 9 dni zobaczyć 32 z nich. 32 filmy reprezentujące kinematografię chińską, czeską, amerykańską, bośniacką, chorwacką, niemiecką, szwedzką, brazylijską, estońską, japońską, bułgarską, islandzką, francuską, rosyjską, duńską i polską. Oto małe podsumowanie 20. WMFF.
Konrad Wągrowski20. WMFF - podsumowanie110 filmów z 38 krajów. Wliczając krótkometrażówki, udało mi się w ciągu 9 dni zobaczyć 32 z nich. 32 filmy reprezentujące kinematografię chińską, czeską, amerykańską, bośniacką, chorwacką, niemiecką, szwedzką, brazylijską, estońską, japońską, bułgarską, islandzką, francuską, rosyjską, duńską i polską. Oto małe podsumowanie 20. WMFF. ‹20. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›![]()
Nie będę ukrywał – nie udało mi się zobaczyć wszystkich filmów, które chciałem – przeszkadzały inne obowiązki i czasem niekorzystny układ godzin seansów. Wśród tytułów przegapionych z pewnością wymieniłbym „Kontrolerów”, „Jedna ręka nie klaszcze”, „Piękne miasto”, „Zło” czy „Nudę w Brnie”. Mam nadzieję, że dystrybutorzy pozwolą mi nadrobić choć część z tych braków. 32 filmy spośród 110 to około 29,1%. Czy to dużo, czy mało? Jak na filmowego widza pewnie nie będzie to oszałamiająca ilość. Ale dla człowieka, który mógł sobie pozwolić jedynie na pokazy wieczorne i weekendowe, to chyba niezły wynik. 32 filmy z 16 krajów. Był wśród nich 1 film science fiction, 9 krótkometrażówek, 3 filmy dokumentalne, 2 wojenne, 2 thrillery, 5 komedii i 10 dramatów. Po szczegóły zapraszam do publikowanych do tej pory na łamach „Esensji” festiwalowych relacji. A tutaj tylko mój mały ranking, wraz z esensyjną zawartością ekstraktu (tym razem nietypowo z dokładnością do 5%): 1. „Przed zachodem słońca” (USA) – 95% 2. „Zapalnik” (Bośnia) - 90% 3. „Wesele” (Polska) – 80% 4. „Sprawa Friedmanów” (USA) – 80% ![]()
Wyszukaj / Kup 5. „Melinda i Melinda” (USA) – 70% 6. „Super Size Me” (USA) – 70% 7. „Mgły wojny” (USA) – 70% 8. „Żelary” (Czechy) – 70% 9. „Nasi” (Rosja) – 70% 10. „Świt” (Szwecja) – 70% 11. „Annie & Boo” (Niemcy) – 70% 12. “Business As Usual” (Niemcy) – 70% 13. „Lucia“ (Niemcy) – 70% 14. „Ja i Wszechświat” (Niemcy) – 70% 15. „Rewolucja świń” (Estonia) – 65% 16. „Świadkowie” (Chorwacja) – 60% 17. „Zieloni rzeźnicy” (Dania) - 60% 18. „Trzeci” (Polska) – 60% 19. „Mila z Marsa” (Bułgaria) – 60% 20. „Pechowy bohater” (Japonia) – 60% 21. „Juergen i jego Passat“ (Niemcy) – 60% 22. „Droga do nieba” (Niemcy) – 60% 23. „Niezłomne” (USA) – 55% 24. „Dmuchawiec” (USA) – 50% ![]() "Zapalnik" 25. „Zimne światło” (Islandia) – 50% 26. „Film o niebie” (Niemcy) – 50% 27. „AnnaOttoAnna” (Niemcy) – 40% 28. „Nina” (Brazylia) – 40% 29. „Teraz” (Francja) – 30% 30. „Duch topielca” – 30% 31. „Neonowe oczy” (Niemcy) – 20% 32. „Wszystkie przyszłe imprezy” (Chiny) – 10% To był interesujący tydzień, ale filmowych objawień było mniej niż mogłem oczekiwać. Czego się spodziewać po filmach Linklatera, Allena, czy amerykańskich dokumentach mniej więcej wiedziałem, odkryciem festiwalu był więc przede wszystkim doskonały i śmieszny i wzruszający „Zapalnik” Pjera Żalicy. Miejmy nadzieję, że trafi do normalnej kinowej dystrybucji. Ale sądzę, że nie zaszkodziłoby, gdyby wszystkie filmy powyżej 60% można było zobaczyć w kinach. Czekając już na kolejny, 21 festiwal, przypominam kto otrzymał nagrody w tym roku: WYNIKI MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU NOWE FILMY, NOWI REŻYSERZY W konkursie wzięło udział 14 filmów, ocenianych przez jury, w którego skład wchodzili Fridrik Thor Fridriksson (przewodniczący), Mirjam Kubescha, Emily Young, Radivoje Andrić i Łukasz Barczyk. Jury przyznało następujące nagrody: Grand Prix NESCAFÉ: SHAHRE ZIBA / PIĘKNE MIASTO / BEAUTIFUL CITY, reżyseria Asghar Farhadi, Iran (decyzja niejednogłośna); Nagroda HBO za najlepszy scenariusz: WESELE, scenariusz i reżyseria Wojtek Smarzowski, Polska Wyróżnienie Jury: PREZENT / THE GIFT / IL DONO, reżyseria Michelangelo Frammartino, Włochy Wyniki Plebiscytu Publiczności 20. WMFF 1. Kontrolerzy (ocena 4,59) 2. Zapalnik (4,21) 3. Jedna ręka nie klaszcze (3,69) 4. Rewolucja świń (3,41) 5. Super Size Me (3,22) 6. Nuda w Brnie (3,22) 7. Kiedy dorosnę, zostanę kangurem (3,21) 8. Melinda i Melinda (3,13) 9. Opowieść o płaczącym wielbłądzie (3,04) 10. Villa Paranoja (2,75) Do zobaczenia za rok! ![]() 19 października 2004 |
W drugiej części wyreżyserowanego przez Andrzeja Zakrzewskiego spektaklu „Stirlitz” słynny sowiecki agent, w Polsce znany głównie z powieści „Siedemnaście mgnień wiosny” Juliana Siemionowa, musi nie tylko wysłać łącznika z arcyważną wiadomością z Berlina do Berna w Szwajcarii, ale również uniknąć śmiertelnie groźnej pułapki, jaką zastawia na niego szef Gestapo Heinrich Müller.
więcej »Dzisiaj przedstawiam żarłoczne pluszowe stwory z kosmosu, połykające swoje ofiary w całości, co też zresztą widać na załączonym obrazku.
więcej »Hans Kloss czy Max Otto von Stirlitz – który z nich narodził się wcześniej? Ten pierwszy zadebiutował w spektaklu teatralnym w styczniu 1965 roku, temu drugiemu Julian Siemionow przydał niemiecką tożsamość dopiero w wydanej dwa lata później powieści „Major Wicher”. Na słynne „Siedemnaście mgnień wiosny” trzeba było czekać jeszcze rok. A na dwuczęściowe przedstawienie polskiego Teatru Sensacji „Stirlitz” autorstwa Andrzeja Zakrzewskiego – kolejne cztery.
więcej »Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Interpol muzealny
— Jarosław Loretz
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
Filmy o ludziach. Filmy dla ludzi
— Anna Draniewicz
20. WMFF - relacja piąta i ostatnia
— Konrad Wągrowski
20. WMFF - relacja czwarta
— Konrad Wągrowski
20. WMFF - relacja trzecia
— Konrad Wągrowski
20. WMFF - relacja druga
— Konrad Wągrowski
20. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy - relacja pierwsza
— Konrad Wągrowski
7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Boyhood
— Marta Bałaga
Berlinale 2014: Rodzinny portret
— Marta Bałaga
Esensja ogląda: Lipiec 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Noc jeszcze młoda
— Gabriel Krawczyk
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski