Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 11 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Styczeń 2014

Esensja.pl
Esensja.pl
Styczeń 2014 w kinach zapowiada się ciekawie – już w tym miesiącu zobaczymy kilka filmów z Oscarowymi ambicjami, a także głośną na długo przed premierą „Nimfomankę” Larsa von Triera, nowy film Wojtka Smarzowskiego a także zaskakujący powrót pewnego arcydzieła anime.

Esensja

Do kina marsz: Styczeń 2014

Styczeń 2014 w kinach zapowiada się ciekawie – już w tym miesiącu zobaczymy kilka filmów z Oscarowymi ambicjami, a także głośną na długo przed premierą „Nimfomankę” Larsa von Triera, nowy film Wojtka Smarzowskiego a także zaskakujący powrót pewnego arcydzieła anime.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt.

Zobaczcie komplet zapowiedzi kinowych na styczeń w Kulturowskazie.

Zobaczcie komplet zapowiedzi DVD i BR na styczeń w Kulturowskazie.

MARSZ DO KINA
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wilk z Wall Street
Szalone przygody Leonardo DiCaprio jako maklera giełdowego, balansującego na kilku cienkich granicach (głównie prawa i zdrowego rozsądku) zachodni krytycy okrzyknęli już najlepszym filmem roku. Oscarowi przewidywacze zacierają ręce, a Martin Scorsese udowadnia, że jest w stanie bawić się formą dużo śmielej, niż wielu reżyserów młodszego pokolenia. Z pewnością do koniecznego obejrzenia dla tych, którzy chcą być na bieżąco z filmografią duetu Scorsese-DiCaprio, jak i dla tych, którzy ostrzą już sobie zęby na Oscarowe nominacje.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nimfomanka
O tym filmie chyba słyszeli już wszyscy, mało która premiera 2013 roku wkracza do kin z takim rozgłosem. Lars von Trier wciąż szuka sposobów, w jakie chce zaszokować widza. Tym razem opowieść o tytułowej nimfomance z Charlotte Gainsbourg w roli głównej ma być filmem quasi-pornograficznym, z licznymi niesumolowanymi scenami seksu z udziałem gwiazd światowego kina. Oczywiście mamy nadzieję, że nie tylko o te sceny będzie chodzić w samym filmie…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pod Mocnym Aniołem
Nowy film Wojtka Smarzowskiego reklamowany jest u nas tak, jakby był komedią o nieszczęśliwych alkoholikach. Znając dorobek reżysera, jak również książkową podbudowę autorstwa Jerzego Pilcha, wiemy, że to nie do końca prawda. Czego spodziewać się po gwiazdorskiej obsadzie (m.in. Więckiewicz, Preis i „stała obsada” Smarzowskiego – Kijowska, Dorociński, Braciak, Jakubik i inni) i wprawnej ręce reżysera? Na pewno udanej wyprawy do kina.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Grobowiec świetlików
Duże zaskoczenie – słynne anime z 1988 roku trafia do polskich kin. Nie mówimy, że to źle, lepiej później niż wcale, zwłaszcza, że film zajął 4 miejsce w naszym rankingu 50 najlepszych filmów wojennych wszech czasów i pisaliśmy o nim: „Japońskie anime „Grobowiec świetlików” to jeden z najpiękniejszych manifestów antywojennych, a jednocześnie jeden z najbardziej przejmujących, najsmutniejszych filmów o wojnie, jakie wydała jakakolwiek kinematografia. W „Grobowcu świetlików” sceny przerażające przeplatają się z pięknymi, a film jest przy okazji arcydziełem animacji, wykonanym z największą starannością w każdym elemencie – scenografii, ruchów postaci, mimiki. Najważniejsze jednak jest to, że szczerość, prawdziwość i bezgraniczny smutek tej historii musi poruszyć nawet najtwardszego człowieka.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ratując pana Banksa
Opowieść o P.L Travers, autorce „Mary Poppins”, jej niełatwym dzieciństwie, i historii ekranizacji swej powieści, z ówczesnym Hollywood i spotkaniem z Waltem Disneyem w tle. W roli Travers znakomita podobno Emma Thompson, w roli Disneya zwykle znakomity Tom Hanks, film zapowiada się na typową opowieść biograficzną z nutką nostalgii do dawnego kina w tle, mając z pewnością ambicje Oscarowe (temat! aktorzy!) i na razie bardzo dobre recenzje.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Heli
Nagrodzona za reżyserię na tegorocznym festiwalu w Cannes brutalna opowieść o miłości w realiach współczesnego Meksyku, z przemocą i narkotykami w tle, nie bez ambicji społecznych. „Pisaliśmy o filmie: „Epitet „tarantinowski”, nadużywany, nic już dzisiaj nie znaczy. Słowny wytrych reklamodawców i lep na widzów przyciąga do siebie głównie miłośników czarnego humoru, intertekstualnych nawiązań, bezkompromisowej przemocy i nielinearnych przebiegów akcji. Amat Escalante zadowala, jeśli w ogóle o zadowoleniu można tu mówić, ceniących sobie ostatnie dwa wymienione elementy. W „Heli” krwawa makabra nie jest jednak łagodzona atrakcyjnym dialogiem okraszonym czarnym humorem – jak to bywa w dziełach uwielbianego przez wszystkich erudyty kinowej popkultury. Escalante umiejętnie szokuje widza, zapewne równie mocno, jak kiedyś robił to sam Tarantino; jednak z dzisiejszej perspektywy surowość opowieści Meksykanina, jej skrajny naturalizm sprawia, że tych dwóch twórców uplasować należy na antypodach kinowej (nie)wrażliwości.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zniewolony. 12 Years a Slave
Kolejny film obwołany oscarowym pewniakiem w naszych kinach dopiero pod koniec stycznia. Nowy obraz w reżyserii Steve’a McQueena to opowieść o czarnoskórym Amerykaninie, który zostaje sprzedany w niewolę. Obrodziło nam ostatnio filmami o podobnej tematyce (wystarczy wspomnieć udanego „Django” Tarantina i mniej udanego „Kamerdynera” Danielsa), ale jak można wnioskować z dochodzących do nas głosów – ten wybija się na tym tle. Do tego świetna obsada – w roli głównej Chiwetel Ejiofor, poza tym na ekranie Michael Fassbender, Brad Pitt, czy Benedict Cumberbatch i muzyka dobrze wszystkim znanego Hansa Zimmera.
• • •
MARSZ DO… KINA DOMOWEGO
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Banshee, Sezon 1
Nowy serial HBO nie ma, przyznajmy, ambicji wielowymiarowej opowieści gangsterskiej w stylu „Soprano”. Powiedzmy zresztą sobie szczerze – w zasadzie nie ma żadnych ambicji, poza dostarczaniem bezpretensjonalnej rozrywki dla dorosłych, co zresztą udaje mu się całkiem nieźle. „Banshee” to opowieść o byłym skazańcu, który po 15 latach więzienia przybywa do małego miasteczka, by spotkać się ze swą dawną ukochaną i wyjaśnić, co stało się z łupem, a w efekcie pewnego zamieszania zdobywa posadę… lokalnego szeryfa, będąc zmuszonym do rozgrywki z miejscowym bogaczem i różnymi grupami bandziorów regularnie nawiedzających miasteczko. Dużo przemocy, dużo seksu, piękne kobiety i będący z pewnością na ścieżce wznoszącej Antony Starr w roli głównej.
koniec
31 grudnia 2013

Komentarze

31 XII 2013   15:27:51

Co to są niesumolowane sceny seksu?

31 XII 2013   15:44:21

Takie, w których partnerzy nie kochają się na macie od sumo.

01 I 2014   12:36:56

W te niesymulowane sceny seksu jakoś nie chce mi się wierzyć. Jak bardzo wypaczony musiałby być aktor, który zgodziłby się na taki występ? Gdyby mu kazano zabić człowieka na planie, dla sztuki i jej realizmu, też by się zgodził? Jak dla mnie to najzwyklejszy chwyt marketingowy.

01 I 2014   16:09:45

Sceny seksu faktycznie są niesymulowane, ale jest jeden haczyk - gwiazdorów zastępują dublerzy.

03 I 2014   09:27:25

"Grobowiec świetlików" w kinie.. Brawo :) Jedno z moich absolutnie ukochanych anime ever, choć nie mogę go często oglądać - za wiele emocji mnie kosztuje.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Niezgłębione meandry nowoczesnego designu
Jarosław Loretz

9 XII 2019

Czasami doprawdy nie sposób pojąć ścieżek, jakimi podąża umysł architekta. Zdarzają się projekty, metkowane zapewne jako doskonały przykład śmiałego wzornictwa, które tak na zdrowy rozsądek wyglądają jak skomplikowana pułapka mająca doprowadzić do śmierci bądź przynajmniej trwałego kalectwa zleceniodawcy.

więcej »

Z filmu wyjęte: Suspens rzecz niełatwa
Jarosław Loretz

2 XII 2019

Mając skromny budżet i zgraną ekipę można zdziałać cuda. Wystarczy jednak, że trafi się w takiej ekipie ktoś, komu trochę mniej zależy i… No cóż, film zaczyna kuleć. Co dla takiego na przykład horroru oznacza praktycznie śmierć.

więcej »

Do kina marsz: Grudzień 2019
Esensja

1 XII 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych premier kinowych grudnia 2019.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga

Do sedna:

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

Usłyszcie ich krzyk!
— Sebastian Chosiński

Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry

Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk

Esensja ogląda: Lipiec 2017
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wielkopostne podpłomyki
— Wojciech Lewandowski

O pustej Golgocie
— Przemysław Ciura

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Idąc i patrząc
— Sebastian Chosiński

Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.