Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 kwietnia 2020
w Esensji w Esensjopedii

‹17. Cropp Kultowe›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklCropp Kultowe
MiejsceKatowice
Od16 maja 2014
Do25 maja 2014
WWW

17. Cropp Kultowe: Dzień 10. Apokalipsa i koniec

Esensja.pl
Esensja.pl
Dziesięć dni mignęło szybko jak błyskawica, a w ciągu tego czasu odbyły się dziesiątki seansów, wydarzeń specjalnych i manifestacji miłości do kina w każdej postaci, a do tego można było oglądać dwie instalacje artystyczne i wziąć udział w jednym, niepowtarzalnym Zombie Walk. Ostatni dzień Kultowych to przede wszystkim pożegnanie z publicznością.

Ewa Drab

17. Cropp Kultowe: Dzień 10. Apokalipsa i koniec

Dziesięć dni mignęło szybko jak błyskawica, a w ciągu tego czasu odbyły się dziesiątki seansów, wydarzeń specjalnych i manifestacji miłości do kina w każdej postaci, a do tego można było oglądać dwie instalacje artystyczne i wziąć udział w jednym, niepowtarzalnym Zombie Walk. Ostatni dzień Kultowych to przede wszystkim pożegnanie z publicznością.

‹17. Cropp Kultowe›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklCropp Kultowe
MiejsceKatowice
Od16 maja 2014
Do25 maja 2014
WWW
Festiwal po raz kolejny zaskoczył w tym roku niezwykłymi pomysłami tego, jak obcować z kinem i jak się nim cieszyć. Zniknęły Najgorsze Filmy Świata, ale w zastępstwie na posterunku pojawił się Ed Wood, jak i konkurencyjny pokaz „The Room” Tommy’ego Wiseau, który złym filmom przydaje dodatkowego znaczenia. Pojawiła się również okazja, żeby obejrzeć kilka perełek kina klasy B, na przykład „Coffy” Jacka Hilla, wyposażoną w przysparzającą bólów brzucha od śmiechu oprawę lektorską.
W ramach festiwalu zadebiutowały Najlepsze Filmy Świata – nieoczywiste, ambiwalentne, kontrowersyjne. W cyklu pojawiły się takie filmy jak „Crash” Davida Cronenberga, „Dziwolągi” Teda Browninga lub „Podglądacz” Michaela Powella. Chociaż z tymi obrazami wielu mogło nie być zaznajomionymi, to raczej większość zainteresowanych słyszała o propozycjach sekcji Hit, wśród których znalazły się wiecznie zajmujące: „Szczęki”, „Taksówkarz” lub „Podziemny krąg”. Oczekiwania publiczności spełniły się wraz z cyklem poświęconym filmom studia Ghibli – to właśnie widzowie sugerowali, że animowane dzieła Hayao Miyazakiego powinny znaleźć się w programie.
W programie musiały się także znaleźć sekcje Kino Samochodowe i Kino Dzielnicowe, ale niestety to drugie zostało przeniesione na czerwiec ze względu na kapryśne warunki pogodowe na początku imprezy. Kino Samochodowe natomiast przeniosło publiczność na chwilę do Stanów Zjednoczonych. Wielkim wydarzeniem należy również uznać film otwarcia, ponieważ po raz pierwszy premierowa superprodukcja rozpoczynała Kultowe. „Godzilla” Garetha Edwardsa z pewnością jednak wpisała się w zasady rządzące kinem kultowym. Ostatnim wartym wspomnienia elementem pozostaje motyw przewodni festiwalu. Żywe trupy opanowały miasto w przenośni i dosłownie, a to dzięki filmom z motywem umarlaków, jak i dzięki przemarszowi zombie przez centrum Katowic w ramach Zombie Walk.
Ostatniego dnia imprezy organizatorzy pożegnali się z widzami w tradycyjnym stylu, to znaczy tak jak to było w ubiegłym roku za pomocą pokazów klasyki polskiej komedii na ulicy Mariackiej – „Rejsu” Marka Piwowskiego i „Hydrozagadki” Andrzeja Kondratiuka. Nieco wcześniej można było oglądać również klasyk Mike’a Nicholsa „Absolwent” z Dustinem Hoffmanem w roli głównej. Niewątpliwie, film o zmianach i dojrzewaniu idealnie pasuje na zwieńczenie cały czas rozwijającej się i zaskakującej imprezy pokroju festiwalu Cropp Kultowe.
koniec
26 maja 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Polska zaraza w Albionie
Jarosław Loretz

6 IV 2020

Zdaje się, że nie wszyscy nasi rodacy gładko wtopili się w brytyjski tygiel. Niektórzy wystają tak mocno, że aż powstają o nich filmy…

więcej »

10 najlepszych filmów Stuarta Gordona
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

6 IV 2020

Stuart Gordon nie był wybitnym reżyserem. A jednak jak mało kto potrafił odtworzyć klimat lovecraftowskiej grozy na taśmie celuloidowej. Co ciekawe, mimo szeregu rewelacyjnych i zapadających w pamięć horrorów, największą sławę (i pieniądze) zdobył dzięki produkcji rodzinnej. Zmarł 24 marca 2020 roku w wieku 72 lat.

więcej »

Nie przegap: Marzec 2020
Esensja

31 III 2020

Tradycyjny miesięczny przegląd naszych recenzji, odcinek kolejny.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

Prezenty świąteczne 2014: Gry wideo pod choinkę
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Esensja ogląda: Marzec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski

„Zniewolony”, „Grawitacja” i hitowe zdjęcie. Esensja komentuje Oscary
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.