Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 maja 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXVI

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Kanon filmów fantastycznych „Framzety” – rozstrzygnięcie

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
1 2 3 »
Nadszedł wreszcie czas na rozstrzygnięcie plebiscytu na kanon filmów fantastyczno-naukowych XX wieku, ogłoszony w 8 numerze „Framzety”.

Konrad Wągrowski

Kanon filmów fantastycznych „Framzety” – rozstrzygnięcie

Nadszedł wreszcie czas na rozstrzygnięcie plebiscytu na kanon filmów fantastyczno-naukowych XX wieku, ogłoszony w 8 numerze „Framzety”.
Długo trwało zanim udało nam się go podsumować – najpierw czekaliśmy jeszcze z wynikami na spóźnione osoby, co postanowiliśmy uczynić, aby swych szans nie stracili czytelnicy znajdujący „Framzetę” za pomocą płyt CD przy pismach papierowych, później dużo czasu zajmowało nam rozkręcanie „Esensji”. Ale wreszcie teraz, w pierwszym numerze „Esensji” XXI stulecia, możemy przedstawić Wam wyniki i spróbować je skomentować. Dziesiątkę najlepszych filmów sf przysłało nam aż 107 osób, a głosowano w sumie na niemałą liczbę 90 pozycji.
Oto pełne wyniki plebiscytu:
LokataFilmGłosów oddanych
1Łowca androidów (Blade Runner), 1982, reż. Ridley Scott8175,70%
2Matrix, 1999, reż. Andy i Larry Wachowski7267,29%
3Gwiezdne Wojny (Star Wars), 1977, reż. George Lucas5955,14%
4Obcy – ósmy pasażer Nostromo (Alien), 1979, reż. Ridley Scott5854,21%
5Odyseja kosmiczna 2001 (2001: A Space Odyssey), 1968, reż. Stanley Kubrick5248,60%
6Seksmisja, 1984, reż. Juliusz Machulski3936,45%
7Piąty Element (Fifth Element), 1997, reż. Luc Besson3330,84%
8Obcy – decydujące starcie (Aliens), 1986, reż. James Cameron3028,04%
9 ex.Cube, 1997, reż. Vincenzo Natali2927,10%
Imperium kontratakuje (The Empre Strikes Back), 1980, reż. Irvin Kerschner
11Dwanaście Małp (Twelve Monkeys), 1995 reż. Terry Gilliam2826,17%
12Terminator, 1984, reż. James Cameron2523,36%
13Duch w pancerzu (Ghost in the Shell), 1995, reż. Mamoru Oshii2321,50%
14 ex.Coś/Przybysz (The Thing), 1982, reż. John Carpenter2119,63%
Powrót Jedi (Return of the Jedi), 1983, reż. Richard Marquand
16Bliskie spotkania trzeciego stopnia (Close Encounters of the Third Kind), 1977, reż. Steven Spielberg2018,69%
17Diuna (Dune), 1984, reż. David Lynch1917,76%
18 ex.Fahrenheit 451, 1966, reż. Francois Truffaut1816,82%
Mad Max, 1979, reż. George Miller
20E.T., 1982, reż. Steven Spielberg1715,89%
21Truman Show, 1998, reż. Peter Weir1514,02%
22Planeta Małp (Planet of the Apes), 1968, reż. Franklin J. Schaffner1413,08%
23 ex.Kontakt (Contact), 1997, reż. Robert Zemeckis1312,15%
Metropolis, 1926, reż. Fritz Lang
25 ex.Brazil, 1985, reż. Terry Gilliam1110,28%
Gattaca, 1997, reż. Andrew Niccol
Mechaniczna Pomarańcza (Clockwork Orange), 1971, reż. Stanley Kubrick
Pamięć Absolutna (Total Recall), 1990, reż. Paul Verhoeven
Powrót do przyszłości (Back to the Future), 1985, reż. Robert Zemeckis
30 ex.Batman, 1989, reż. Tim Burton109,35%
Mad Max 2, 1981, reż. George Miller
32 ex.Drapieżca (Predator), 1987, reż. John McTiernan98,41%
Ostatni brzeg (On the Beach), 1959, reż. Stanley Kramer
Terminator 2, reż. James Cameron
35Ucieczka z Nowego Jorku (Escape from New York), 1981, rez John Carpenter87,48%
36 ex.Obcy IV (Alien: Ressurection), 1997, reż. Jean-Pierre Jeunet65,61%
Star Trek I (Star Trek – The Motion Picture), 1979, reż. Robert Wise
Zielona pożywka (Soylent Green), 1973, reż. Richard Fleischer
Żołnierze Kosmosu (Starship Troopers), 1997, reż. Paul Verhoeven
40 ex.Dzień Niepodleglości (Independence Day), 1998, reż. Ronald Emmerich54,67%
Dzień, w którym Ziemia zamarła (Day the Earth Stood Still), 1951, reż. Robert Wise
42 ex.Dr Strangelove albo jak przestałem się martwić i pokochałem bombę (Dr Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb), 1964, reż. Stanley Kubrick43,74%
Dziwne dni (Strange Days), 1995, reż. Kathryn Bigelow
Mroczne Widmo (The Phantom Menace), 1999, reż. George Lucas
Park Jurajski (Jurrasic Park), 1993, reż. Steven Spielberg
Zakazana planeta (Forbidden Planet), 1956, reż. Fred McLeod Wilcox
Akira, 1988, reż. Katsuhiro Otomo
47 ex.Armageddon, 1998, reż. Michael Bay32,80%
Dzień Zagłady (Deep Impact), 1998, reż. Mimi Leder
Godzilla, 1954, reż. Inoshiro Honda
Star Trek 8: Pierwszy kontakt (Star Trek 8 – First Contact), 1996, reż. Jonathan Frakes
Uciekinier (The Running Man), 1987, reż. Paul Michael Glaser
52 ex.Babylon V, Mroczne miasto, Solaris, Stalker, Star Trek 2, Superglina, Tajemnica Syriusza, Wehikuł czasu21,87%
60 ex.13 Piętro, Delicatessen, Dzień tryfidów, Faceci w czerni, Galaxy Quest, Gry wojenne, Inwazja porywaczy ciał, Johnny Mnemonic, Kokon, Mad Max 3, Mój własny wróg, Na Srebrnym Globie, Nauzykaa z doliny wiatrow, Nirvana, Obcy III, Oni, Otchłań, Podróż na księżyc, Powrót Batmana, Predator 2, Star Trek 3, Star Trek 4, Star Trek 6, Star Trek 9, TRON, Ucieczka Logana, Ukryty wymiar, Warlock, Willow, Władcy marionetek10,93%
1 2 3 »

Komentarze

01 III 2019   10:52:10

Ciekawie porównać wrażenia po tylu latach. Np. o filmie "Cube" pewnie mało kto już pamięta.

01 III 2019   11:31:09

"Piąty element" też pewnie małe miałby szanse na tak wysokie miejsce.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Tania siła robota
Jarosław Loretz

20 V 2019

Dzidy, blaszane roboty i fotel dentystyczny, a wszystko w rytmie country. Ach, te czasy, gdy przemysł filmowy zdominowany był przez różnej maści entuzjastów-amatorów…

więcej »

Z filmu wyjęte: Samopodający się talerz
Jarosław Loretz

13 V 2019

Jeszcze na chwilę wróćmy do stołu. Na ucztę, gdzie posiłek dociera do stołu o własnych siłach, i własnoręcznie serwuje się na talerzu.

więcej »

Z filmu wyjęte: Chatka niekoniecznie z piernika
Jarosław Loretz

6 V 2019

Co, jeśli ktoś nie ma ochoty na chatkę z piernika? Otóż zawsze można mu zaproponować chatkę z… parówek.

więcej »

Polecamy

Tania siła robota

Z filmu wyjęte:

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Bo najlepszy sposób na kobietę, znaleźć sobie skażoną planetę
— Przemysław Ciura

Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Styczeń 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Październik 2015 (2)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Verne XXI wieku
— Gabriel Krawczyk

Tegoż autora

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.