Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2015

Esensja.pl
Esensja.pl
Oscary, oscary i po oscarach. Wracamy do rzeczywistości – a w niej między innymi nowy film Małgorzaty Szumowskiej (nagrodzony w Berlinie), głośni „Dumni i wściekli” nowy Neil Blomkamp, a na deser… „Kopciuszek”.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2015

Oscary, oscary i po oscarach. Wracamy do rzeczywistości – a w niej między innymi nowy film Małgorzaty Szumowskiej (nagrodzony w Berlinie), głośni „Dumni i wściekli” nowy Neil Blomkamp, a na deser… „Kopciuszek”.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt.

Zobaczcie komplet zapowiedzi kinowych na marzec w Kulturowskazie.

Zobaczcie komplet zapowiedzi DVD i BR na luty w Kulturowskazie.

Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Body/Ciało
(2015, reż. Małgorzata Szumowska)
Małgorzata Szumowska, reżyserka „33 scen z życia” i „W imię…”, tym razem wprowadza na nasze ekrany film o dwujęzycznym tytule „Body/Ciało”. To historia narastających po śmierci matki nieporozumień między ojcem (w tej roli Janusz Gajos) a córką, chorującą na anoreksję (Justyna Suwała, dla której to jedna z pierwszych ról). W momencie, kiedy w trakcie terapii córki prowadząca ją Anna (Maja Ostaszewska) oznajmia, że matka z zaświatów chciałaby się skontaktować ze skłóconą resztą rodziny, okazuje się, że to, co bierzemy za dramat, jakich wiele, może przybrać zupełnie inny obrót.
Film Szumowskiej dostrzeżono na zakończonym niedawno Berlinale, z którego reżyserka wyjechała z nagrodą Srebrnego Niedźwiedzia (przyznawanego za najlepszą reżyserię). Warto się przekonać, co tym razem zaproponuje Szumowska, która sięga po tematy trudne i złożone – nie zawsze w sposób udany, ale tym razem można się wybrać do kina, żeby zobaczyć, co tak oczarowało jurorów z Berlina.
Premiera: 6 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dumni i wściekli
(2014, reż. Matthew Warchus)
„Pride” zebrał już całkiem solidną porcję nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszej komedii, wyróżnienie w Cannes, trzy nominacje do BAFTY i szereg innych wyróżnień. Do konserwatywnego górniczego miasteczka w targanej kryzysem Anglii przyjeżdża… grupa gejowskich aktywistów. Zderzenie kultur, przełamywanie nieufności, wyciąganie wspólnych korzyści z nieoczekiwanej współpracy – widzimy tu nieco ducha „Goło i wesoło” i liczymy na co najmniej podobną jakość filmu.
Premiera: 6 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Chappie
(2015, reż. Neill Blomkamp)
Zelektryzowała nas ostatnimi dniami wiadomość o tym, że Neill Blomkamp stanie za kamerą kolejnej części „Obcego”. W oczekiwaniu na powrót Ellen Ripley, możemy sprawdzić, w jakiej formie jest autor świetnego „Dystryktu 9” (wciąż czekamy na kontynuację!) i już niekoniecznie tak udanego „Elizjum”. „Chappie” to historia niezwykłego robota, który potrafi myśleć i czuć – i już tylko z tego powodu może dla niektórych wydawać się zagrożeniem, którego trzeba się pozbyć. W obsadzie m.in. znany ze „Slumdoga” Dev Patel, Hugh Jackman i Sigourney Weaver (tytułowemu bohaterowi głosu użycza ulubiony aktor Blomkampa, Sharlto Copley). Zapowiada się niegłupie, efektowne kino – wygląda na to, że sztuczna inteligencja to temat sezonu.
Premiera: 13 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Coś za mną chodzi
(2014, reż. David Robert Mitchell)
Czas na dobry horror – przynajmniej taką mamy nadzieję. „Coś za mną chodzi” ma dobre oceny na IMDB, ma bardzo dobre recenzje i garść nagród i nominacji na różnych gatunkowych festiwalach, wysoko oceniana jest jego warstwa wizualna.. A poza tym odwołuje się do odwiecznych lęków, związanych z paranoją i koszmarami sennymi. Mamy szczerą nadzieję, że zostaniemy przestraszeni.
Premiera: 13 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kopciuszek
(2015, reż. Kenneth Branagh)
„Kopciuszek” Kennetha Branagha? Brzmi co najmniej zaskakująco. Ale to fakt – znany aktor i reżyser, specjalista od kinowych adaptacji sztuk Szekspira zekranizował najbardziej klasyczną baśń. I to, co ciekawe, zekranizował nie w jakiś postmodernistyczny, wywrotowy sposób, nie jako pastisz czy parodię, ale w pełni w duchu oryginału. I podobno – jak twierdzi krytyka – udało mu się! „Kopciuszek” jest ponoć stylowy i poruszający, ma w obsadzie Cate Blanchett w roli Złej Macochy i Helenę Bonham Carter w roli wróżki chrzestnej. A podobno przed filmem obejrzymy jeszcze krótkometrażówkę z bohaterami „Krainy lodu"!
Premiera: 13 marca
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ex Machina
(2015, reż. Alex Garland)
Może najciekawsze sci-fi roku, choć z relatywnie skromnym budżetem („zaledwie” 20 milionów dolarów). Za kamerą Anglik Alex Garland, uznany pisarz („Niebiańska plaża”) i scenarzysta („28 dni później”, „Dredd”), dla którego będzie to reżyserski debiut. W rolach głównych jedni z najciekawszych aktorów ostatnich sezonów – Domhnall Gleeson, Alicia Vikander i Oscar Isaac. Intrygujące zwiastuny – chyba nie bez powodu przywodzące na myśl „THX 1138” i „Blade Runnera” – obiecują nieczęsto goszczącą ostatnimi laty na ekranach poważną refleksję na temat sztucznej inteligencji i natury ludzkiej. Projekty tak ambitne często kończą się klapą – ale pierwsze recenzje wskazują, że to nie jest przypadek filmu Garlanda.
Premiera: 20 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sąsiady
(2014, reż. Grzegorz Królikiewicz)
Nakręcony według znanego przepisu film Grzegorza Królikiewicza, składający się z kolejnych małych scen łączących się ze sobą – przez losy bohaterów i przez miejsce akcji. Rzecz dzieje się w łódzkiej kamienicy, do której przybywa z kolędą miejscowy ksiądz. Na ekranie można zobaczyć w mniejszych lub większych rolach Ewę Dałkowską, Annę Muchę, Artura Krajewskiego, Jacka Poniedziałka czy Krystynę Tkacz, a w postać wikarego wcielił się Mariusz Pudzianowski. Film pokazywano w ramach konkursu głównego Festiwalu Filmowego w Gdyni, gdzie zebrał mieszane recenzje, ale zdołał też przykuć uwagę wielu osób.
Premiera: 20 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sils Maria
(2014, reż. Olivier Assayas)
Juliette Binoche gra starzejącą się aktorkę, która dostaje propozycję zagrania innej roli w spektaklu, który przyniósł jej sławę 20 lat temu i w towarzystwie swej oddanej asystentki (zadziwiająco tu nieirytująca Kirsten Stewart) wyrusza w piękne szwajcarskie góry, by przygotowywać się u roli. Nagrodzony na zeszłorocznym Cannes „Sils Maria” to ładny, elegancki film, z jednej strony mówiący o przemijaniu i naszym akceptowaniu tego faktu, z drugiej analizujący, jak zmienia się w czasie świat kultury i mediów, bez banalnych deklaracji.
Premiera: 20 marca
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
80,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zaginiona dziewczyna
(2014, reż. David Fincher)
Jeden z głośniejszych filmów minionego roku, przewrotny thriller Davida Finchera z Benem Affleckiem i nominowaną do Oscara Rosamund Pike już na DVD. Teraz może historia już nas nie zaskoczy, ale zawsze można podziwiać reżyserię FInchera.
WASZ EKSTRAKT:
80,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Interstellar
(2014, reż. Christopher Nolan)
Jeden z najgłośniejszych filmów SF zeszłego roku, budzący wśród fanów duże kontrowersje – od uwielbienia do mocnej krytyki – wychodzi na DVD. Aczkolwiek raczej będziemy sugerowali wydanie Blu-Ray – niezależnie od oceny samej fabuły jakość Oscarowych efektów specjalnych nie budzi żadnych wątpliwości. A Czarna Dziura na małym ekranie też może robić duże wrażenie.
koniec
28 lutego 2015

Komentarze

28 II 2015   23:52:55

Pride w Polsce, nie wierzę (ale raduję się całym sercem) !!

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Polska szkoła plakatu
Jarosław Loretz

19 VIII 2019

Wbrew pozorom hasło „Polska szkoła plakatu” swego czasu znaczyło całkiem dużo. Tak dużo, że dzieła rodzimych plakacistów można było niekiedy zauważyć nawet w zagranicznych filmach. I to tych lepszych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
Jarosław Loretz

12 VIII 2019

Utrapienie rodzimych kierowców, czyli niszcząca podwozia i karoserie samochodów sól, sypana na jezdnie hojną ręką przez pracowników firm działających na zlecenia magistratów, może niekiedy doprowadzić do prawdziwie opłakanych skutków.

więcej »

Z filmu wyjęte: Drzewa-zabójcy
Jarosław Loretz

5 VIII 2019

Zdawałoby się, że coś takiego jak heroiczna walka z drzewami-zabójcami wyskakującymi na jezdnie dróg tuż przed samochody, to sprawa ogólnoświatowa. A tu wychodzi na to, że antydrzewny heroizm to domena wyłącznie polska…

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja

15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja

10 najlepszych filmów science fiction XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2015 roku
— Esensja

Prezenty świąteczne 2015: Film
— Esensja

Esensja ogląda: Wrzesień 2015
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński

Z tego cyklu

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Styczeń 2019
— Esensja

Grudzień 2018
— Esensja

Listopad 2018
— Esensja

Październik 2018
— Esensja

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Twarz
— Grzegorz Fortuna

Krótko o filmach: Anihilacja
— Jarosław Loretz

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Hercules Poirot w szarej strefie moralności
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Wrzesień 2015
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Listopad 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.