Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2015

Esensja.pl
Esensja.pl
Oscary, oscary i po oscarach. Wracamy do rzeczywistości – a w niej między innymi nowy film Małgorzaty Szumowskiej (nagrodzony w Berlinie), głośni „Dumni i wściekli” nowy Neil Blomkamp, a na deser… „Kopciuszek”.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2015

Oscary, oscary i po oscarach. Wracamy do rzeczywistości – a w niej między innymi nowy film Małgorzaty Szumowskiej (nagrodzony w Berlinie), głośni „Dumni i wściekli” nowy Neil Blomkamp, a na deser… „Kopciuszek”.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt.

Zobaczcie komplet zapowiedzi kinowych na marzec w Kulturowskazie.

Zobaczcie komplet zapowiedzi DVD i BR na luty w Kulturowskazie.

Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Body/Ciało
(2015, reż. Małgorzata Szumowska)
Małgorzata Szumowska, reżyserka „33 scen z życia” i „W imię…”, tym razem wprowadza na nasze ekrany film o dwujęzycznym tytule „Body/Ciało”. To historia narastających po śmierci matki nieporozumień między ojcem (w tej roli Janusz Gajos) a córką, chorującą na anoreksję (Justyna Suwała, dla której to jedna z pierwszych ról). W momencie, kiedy w trakcie terapii córki prowadząca ją Anna (Maja Ostaszewska) oznajmia, że matka z zaświatów chciałaby się skontaktować ze skłóconą resztą rodziny, okazuje się, że to, co bierzemy za dramat, jakich wiele, może przybrać zupełnie inny obrót.
Film Szumowskiej dostrzeżono na zakończonym niedawno Berlinale, z którego reżyserka wyjechała z nagrodą Srebrnego Niedźwiedzia (przyznawanego za najlepszą reżyserię). Warto się przekonać, co tym razem zaproponuje Szumowska, która sięga po tematy trudne i złożone – nie zawsze w sposób udany, ale tym razem można się wybrać do kina, żeby zobaczyć, co tak oczarowało jurorów z Berlina.
Premiera: 6 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dumni i wściekli
(2014, reż. Matthew Warchus)
„Pride” zebrał już całkiem solidną porcję nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszej komedii, wyróżnienie w Cannes, trzy nominacje do BAFTY i szereg innych wyróżnień. Do konserwatywnego górniczego miasteczka w targanej kryzysem Anglii przyjeżdża… grupa gejowskich aktywistów. Zderzenie kultur, przełamywanie nieufności, wyciąganie wspólnych korzyści z nieoczekiwanej współpracy – widzimy tu nieco ducha „Goło i wesoło” i liczymy na co najmniej podobną jakość filmu.
Premiera: 6 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Chappie
(2015, reż. Neill Blomkamp)
Zelektryzowała nas ostatnimi dniami wiadomość o tym, że Neill Blomkamp stanie za kamerą kolejnej części „Obcego”. W oczekiwaniu na powrót Ellen Ripley, możemy sprawdzić, w jakiej formie jest autor świetnego „Dystryktu 9” (wciąż czekamy na kontynuację!) i już niekoniecznie tak udanego „Elizjum”. „Chappie” to historia niezwykłego robota, który potrafi myśleć i czuć – i już tylko z tego powodu może dla niektórych wydawać się zagrożeniem, którego trzeba się pozbyć. W obsadzie m.in. znany ze „Slumdoga” Dev Patel, Hugh Jackman i Sigourney Weaver (tytułowemu bohaterowi głosu użycza ulubiony aktor Blomkampa, Sharlto Copley). Zapowiada się niegłupie, efektowne kino – wygląda na to, że sztuczna inteligencja to temat sezonu.
Premiera: 13 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Coś za mną chodzi
(2014, reż. David Robert Mitchell)
Czas na dobry horror – przynajmniej taką mamy nadzieję. „Coś za mną chodzi” ma dobre oceny na IMDB, ma bardzo dobre recenzje i garść nagród i nominacji na różnych gatunkowych festiwalach, wysoko oceniana jest jego warstwa wizualna.. A poza tym odwołuje się do odwiecznych lęków, związanych z paranoją i koszmarami sennymi. Mamy szczerą nadzieję, że zostaniemy przestraszeni.
Premiera: 13 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kopciuszek
(2015, reż. Kenneth Branagh)
„Kopciuszek” Kennetha Branagha? Brzmi co najmniej zaskakująco. Ale to fakt – znany aktor i reżyser, specjalista od kinowych adaptacji sztuk Szekspira zekranizował najbardziej klasyczną baśń. I to, co ciekawe, zekranizował nie w jakiś postmodernistyczny, wywrotowy sposób, nie jako pastisz czy parodię, ale w pełni w duchu oryginału. I podobno – jak twierdzi krytyka – udało mu się! „Kopciuszek” jest ponoć stylowy i poruszający, ma w obsadzie Cate Blanchett w roli Złej Macochy i Helenę Bonham Carter w roli wróżki chrzestnej. A podobno przed filmem obejrzymy jeszcze krótkometrażówkę z bohaterami „Krainy lodu"!
Premiera: 13 marca
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ex Machina
(2015, reż. Alex Garland)
Może najciekawsze sci-fi roku, choć z relatywnie skromnym budżetem („zaledwie” 20 milionów dolarów). Za kamerą Anglik Alex Garland, uznany pisarz („Niebiańska plaża”) i scenarzysta („28 dni później”, „Dredd”), dla którego będzie to reżyserski debiut. W rolach głównych jedni z najciekawszych aktorów ostatnich sezonów – Domhnall Gleeson, Alicia Vikander i Oscar Isaac. Intrygujące zwiastuny – chyba nie bez powodu przywodzące na myśl „THX 1138” i „Blade Runnera” – obiecują nieczęsto goszczącą ostatnimi laty na ekranach poważną refleksję na temat sztucznej inteligencji i natury ludzkiej. Projekty tak ambitne często kończą się klapą – ale pierwsze recenzje wskazują, że to nie jest przypadek filmu Garlanda.
Premiera: 20 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sąsiady
(2014, reż. Grzegorz Królikiewicz)
Nakręcony według znanego przepisu film Grzegorza Królikiewicza, składający się z kolejnych małych scen łączących się ze sobą – przez losy bohaterów i przez miejsce akcji. Rzecz dzieje się w łódzkiej kamienicy, do której przybywa z kolędą miejscowy ksiądz. Na ekranie można zobaczyć w mniejszych lub większych rolach Ewę Dałkowską, Annę Muchę, Artura Krajewskiego, Jacka Poniedziałka czy Krystynę Tkacz, a w postać wikarego wcielił się Mariusz Pudzianowski. Film pokazywano w ramach konkursu głównego Festiwalu Filmowego w Gdyni, gdzie zebrał mieszane recenzje, ale zdołał też przykuć uwagę wielu osób.
Premiera: 20 marca
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sils Maria
(2014, reż. Olivier Assayas)
Juliette Binoche gra starzejącą się aktorkę, która dostaje propozycję zagrania innej roli w spektaklu, który przyniósł jej sławę 20 lat temu i w towarzystwie swej oddanej asystentki (zadziwiająco tu nieirytująca Kirsten Stewart) wyrusza w piękne szwajcarskie góry, by przygotowywać się u roli. Nagrodzony na zeszłorocznym Cannes „Sils Maria” to ładny, elegancki film, z jednej strony mówiący o przemijaniu i naszym akceptowaniu tego faktu, z drugiej analizujący, jak zmienia się w czasie świat kultury i mediów, bez banalnych deklaracji.
Premiera: 20 marca
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
80,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zaginiona dziewczyna
(2014, reż. David Fincher)
Jeden z głośniejszych filmów minionego roku, przewrotny thriller Davida Finchera z Benem Affleckiem i nominowaną do Oscara Rosamund Pike już na DVD. Teraz może historia już nas nie zaskoczy, ale zawsze można podziwiać reżyserię FInchera.
WASZ EKSTRAKT:
80,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Interstellar
(2014, reż. Christopher Nolan)
Jeden z najgłośniejszych filmów SF zeszłego roku, budzący wśród fanów duże kontrowersje – od uwielbienia do mocnej krytyki – wychodzi na DVD. Aczkolwiek raczej będziemy sugerowali wydanie Blu-Ray – niezależnie od oceny samej fabuły jakość Oscarowych efektów specjalnych nie budzi żadnych wątpliwości. A Czarna Dziura na małym ekranie też może robić duże wrażenie.
koniec
28 lutego 2015

Komentarze

28 II 2015   23:52:55

Pride w Polsce, nie wierzę (ale raduję się całym sercem) !!

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Niezgłębione meandry nowoczesnego designu
Jarosław Loretz

9 XII 2019

Czasami doprawdy nie sposób pojąć ścieżek, jakimi podąża umysł architekta. Zdarzają się projekty, metkowane zapewne jako doskonały przykład śmiałego wzornictwa, które tak na zdrowy rozsądek wyglądają jak skomplikowana pułapka mająca doprowadzić do śmierci bądź przynajmniej trwałego kalectwa zleceniodawcy.

więcej »

Z filmu wyjęte: Suspens rzecz niełatwa
Jarosław Loretz

2 XII 2019

Mając skromny budżet i zgraną ekipę można zdziałać cuda. Wystarczy jednak, że trafi się w takiej ekipie ktoś, komu trochę mniej zależy i… No cóż, film zaczyna kuleć. Co dla takiego na przykład horroru oznacza praktycznie śmierć.

więcej »

Do kina marsz: Grudzień 2019
Esensja

1 XII 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych premier kinowych grudnia 2019.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky „mother!”

Do sedna:

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja

15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja

10 najlepszych filmów science fiction XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2015 roku
— Esensja

Prezenty świąteczne 2015: Film
— Esensja

Esensja ogląda: Wrzesień 2015
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński

Z tego cyklu

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Twarz
— Grzegorz Fortuna

Krótko o filmach: Anihilacja
— Jarosław Loretz

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Hercules Poirot w szarej strefie moralności
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Wrzesień 2015
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Listopad 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.