Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Wrzesień 2015

Esensja.pl
Esensja.pl
We wrześniu polecamy dużo filmów, co do których mamy dość spore oczekiwania.

Esensja

Do kina marsz: Wrzesień 2015

We wrześniu polecamy dużo filmów, co do których mamy dość spore oczekiwania.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Możemy się spodziewać, iż „Pieśn słonia” będzie sprawie zrealizowanym dramatem. W relacji z 15. Festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty nasz recenzent pisał : „Największą siłą filmu są tu bowiem jego aktorskie filary, które swą ekspresją dyktują perspektywę całego obrazu. Kanadyjski wonderboy Xavier Dolan, wyciągnięty ze swojego krzykliwego emploi, bywa niepokojący, balansując na granicy irytacji i szaleństwa nie przekracza jej zbyt często. Stojący w opozycji Bruce Greenwood, o twarzy i barwie głosu podstarzałego Harrisona Forda, z założenia jest bardziej stonowany, acz umiejętnie wygrywa wszelkie drobne rysy w charakterze lekarza, sugerujące podatność na załamania z nie mniejszą częstotliwością niż jego pacjent”.
Czytaj również Naszą recenzję
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Biograficzny film o hip-hopowej grupie-legendzie N.W.A, która pod koniec lat 80. spopularyzowała gatunek gangsta rapu. Agresywne, bezkompromisowe teksty grupy pod przewodnictwem Ice Cube’a i Dr.Dre nie straciły wiele ze swojej kontrowersyjności, nic dziwnego zatem, że ponad trzy dekady temu wiele stacji radiowych nie dopuszczała twórczości N.W.A do swoich anten. Nie przeszkodziło to raperom być jednymi z najlepiej sprzedających się artystów tamtych czasów. „Straigth Outta Compton” już teraz jest wielkim hitem zza Oceanem, gdzie niespodziewanie 2 weekendy z rzędu nie ma sobie równych w tamtejszym box-office. Nie wieszczymy u nas sukcesu na miarę „Jesteś Bogiem”, ale film powinien świetnie trafić nie tylko do tych, którzy znają na pamięć takie utwory jak „Gangsta Gangsta” czy „Fuck tha Police”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Do terminu „polskie kino wojenne” podchodzimy ostrożnie, ale i ze sporym zaciekawieniem. Nie ma też co ukrywać, że już pojawienie się rodzimej produkcji z tego gatunku jest sporym wydarzeniem, tymbardziej, jeśli akcja filmu nie odbywa się podczas wyeksploatowanego już do cna powstania warszawskiego. „Karbala” ma za zadanie odkryć przed widzami bohaterski i mało znany wyczyn polskich żołnierzy podczas misji w Iraku – obronę karbalskiego City Hall, która jest uznawana za największą batalię z udziałem polskiej armii od czasu zakończenia II wojny światowej. Nie chcemy zapeszać, ale nawet zwiastun – co w polskim kinie jest rzadkością – wygląda obiecująco, dlatego trzymamy kciuki aby były to miłe miłego początki.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Podstarzała rock’n’rollowa artystka, próbująca naprawić zaniedbywaną przez lata relację z dorosłym już dzieckiem” brzmi jak kopia fabuły niedawnego „Idola” z Alem Pacino, ale nie urodziliśmy się wczoraj, aby nie wiedzieć, że w wykonaniu Meryl Streep wszystko z reguły jest lepsze. Jej możliwości wokalne poznaliśmy już w „Tajemnicach lasu”, do tego podobno ekipa filmowa na plan „Nigdy nie jest za późno” weszła dopiero wtedy, kiedy Streep opanowała perfekcyjnie grę na gitarze. Nawet jeśli z filmu bije aura ciepła, to po scenarzystce Diablo Cody(„Juno”, „Kobieta na skraju dojrzałości”) i reżyserze Jonathanie Demme(„Milczenie owiec”, „Filadelfia”) możemy spodziewać się dodania historii znacznie ostrzejszych pazurów niż w klasycznym filmie o rodzinnym pojednaniu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Prawie jak matka” ma dwie podstawowe zalety – został nagrodzony jedną z nagród na tegorocznym Berlinale, do tego spodobał się bardzo naszemu wysłannikowi podczas niedawno zakończonego festiwalu Transatlantyk. W swojej relacji pisał: „Anna Muylaert wplata w fabułę wiele zabawnych sytuacji, ale niech to Was nie zmyli – przesłanie filmu jest nad wyraz poważne. I przy okazji krzepiące.(…) To również obraz o odbudowywaniu więzi rodzinnych, przy okazji – chyba jako jeden z nielicznych – przekonujący, że czasami rodzice mogą się czegoś nauczyć od swoich dzieci.”
Czytaj również Naszą recenzję
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Nowy Shyamalan” to hasło, które już dawno nie elektryzuje tak bardzo jak miało to miejsce jeszcze na początku wieku. Niestety to głównie zasługa samego reżysera, który serią słabych produkcji jak „Kobieta w błękitnej wodzie”, „Zdarzenie” czy koszmarne „Ostatni władca wiatru” i „1000 lat po Ziemi”, sprawił, że z poziomu hollywoodzkiego magika zszedł o co najmniej kilka, jeśli nie kilkanaście, stopni niżej. „Wizyta” może być nadzieją na lekkie podreperowanie tego mocno nadszarpniętego wizerunku, tymbardziej, że Shyamalan odrzucił blockbusterową otoczkę i swój najnowszy film zrealizował za naprawdę niewielkie pieniądze. Podobno „Wizyta” jest luźno inspirowaną baśnią „Jaś i Małgosia” co przy umiejscowieniu jej w gatunku komediowego horroru może być ciekawym połączeniem. Aż trudno nam w to uwierzyć, ale trochę nie możemy się doczekać.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W „Evereście” Baltasar Kormakur podejmuje próbę rekonstrukcji tragicznych zdarzeń dwóch dni maja 1996 roku, które jeszcze do niedawna były najtragiczniejszym okresem w historii prób zdobycia najwyższego szczytu Ziemi. To wtedy podczas nieprawdopodobnej śnieżycy kilkunastu śmiałków próbowało stanąć na dachu świata, z łatwymi do przewidzenia skutkami. W rolach himalaistów zobaczymy m.in. Jasona Clarke’a, Josha Brolina, Sama Worthingtona, Jake’a Gyllenhalla, Keirę Knightley czy Robin Wright.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Już sam plakat najnowszego filmu Paolo Sorrentino zachęca do pójścia do kina. Autor „Wielkiego piękna” tym razem wspiera się światowymi gwiazdami kilku pokoleń – Michaelem Cainem, Jane Fondą, Rachel Weisz, Harvey’em Keitlem czy Paulem Dano. „Młodość” eksploruje interesujące osobowości przebywające w ekskluzywnym hotelu u podnóża Alp. Wśród person z jakimi będziemy mieć do czynienia znajdzie się miejsce dla Królowej angielskiej, słynnego reżysera, hollywoodzkiego aktora, emerytowanego dyrygenta czy Miss Universe. Film miał już swoją premierę na tegorocznym festiwalu w Cannes, gdzie został bardzo ciepło przyjęty przez krytykę jak i publiczność.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Sicario” startowało w tym roku w konkursie podczas festiwalu w Cannes, i wielu obserwatorów dziwiło się, że najnowszy film Denisa Villeneuve’a nie otrzymał żadnej festiwalowej nagrody. Kanadyjczyk przenosi widza na granicę amerykańsko-meksykańską, gdzie agenci FBI z Emily Blunt na czele walczą z narkotykowymi przemytnikami i ich bossami. Po pierwszych pokazach krytycy niemal zgodnie piali z zachwytu, zwracając uwagę na znakomitą rolę Blunt, świetne zdjęcia i duszną, ale dynamiczną akcję. Villeneuve ze swoimi filmami już nie raz ocierał się w rożnych rankingach o czołowe pozycje, dlatego kto wie, może to właśnie „Siciario” będzie filmowym wydarzeniem 2015 roku.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ulrich Seidl dał się poznać polskiej publiczności jako wnikliwy obserwator zjawisk społecznych choćby w niedawnej trylogii „Raj”. W najnowszym filmie „W piwnicy” w charakterystycznej dla siebie suchej i beznamiętnej narracji dalej drąży w tematach, które są obok nas, ale nie lubimy o nich rozmawiać. Marta Bałaga w relacji z zeszłorocznego festiwalu w Wenecji tak pisała o filmie: „Seidl określa „W piwnicy” jako esej, nie dokument. Nie ukrywa, że sporo w nim zainscenizowano, ale dzięki temu udaje mu się rozbawić widownię samą sceną wirowania pralki. Operator Martin Gschlacht wzmaga poczucie groteski dzięki symetrycznie skomponowanym, nieruchomym kadrom, a montażysta Christoph Brunner zaskakuje niespodziewanymi cięciami montażowymi – to z całą pewnością świat Seidla i mimo, że tym razem nie pracuje on z profesjonalnymi aktorami, wciąż w pełni go kontroluje. Dostarcza rozrywki a potem sprawia, że uśmiech zamiera na ustach.”
Czytaj również Naszą recenzję
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
60,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Przy okazji premiery kinowej o najnowszym „Mad maxie” pisaliśmy: „Miller, nauczony porażką części trzeciej, zrozumiał, że do hollywoodzkich producentów można podchodzić tylko z naładowaną dwururką, wziął te sto pięćdziesiąt milionów, zakasał rękawy i udał się na szaloną podróż po pustyni. Efektem jest bezwstydnie kampowa i bezczelnie dzika opera gwałtu i przemocy, w której znalazło się jednak sporo miejsca na liryzm. Wspaniały, wspaniały film”. Nasze zdanie jest dalej takie samo.
Czytaj również Naszą recenzcję
koniec
31 sierpnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Moda terapeutyczna
Jarosław Loretz

6 XII 2021

Jak połączyć przyjemne z pożytecznym, czy ciuch z recyklingu pomagający radzić sobie z nerwicami. No, może nie tyle radzić, ile uprzyjemniać koegzystencję.

więcej »

Nie przegap: Listopad 2021
Esensja

30 XI 2021

Na coraz dłuższe wieczory proponujemy lekturę naszych listopadowych recenzji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta 2: Poszerzenie
Jarosław Loretz

29 XI 2021

Cykl „twarzowy” kończę kadrem znowuż przedstawiającym kobietę, choć trudno się w jej przypadku zdecydować, czy jeszcze się zalicza do homo sapiens, czy jednak już nie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

10 najlepszych filmów science fiction XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

W sercu Iraku
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Listopad 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Do kina marsz: Kwiecień 2016
— Esensja

Oscary 2016: Dziennikarze, rodzice, frankowicze, kinomani
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Oscary 2016: Ranking filmów nominowanych do Oscara
— Esensja

Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2015 roku
— Esensja

Do kina marsz: Styczeń 2016
— Esensja

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Siła pustyni dla początkujących
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Dobry, zły i łamliwy
— Konrad Wągrowski

Oddech starego człowieka
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry

W poszukiwaniu samego siebie
— Marcin Szałapski

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Muzyka stop!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.