Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Styczeń 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do kin w styczniu. Będzie ciekawie – nowy Tarantino, nowy Kaufman, kilku oscarowych faworytów, nagrodzeni w Gdyni „Excentrycy”, nagrodzony w Cannes „Syn Szawła” – będzie co oglądać.

Esensja

Do kina marsz: Styczeń 2016

Zapraszamy do kin w styczniu. Będzie ciekawie – nowy Tarantino, nowy Kaufman, kilku oscarowych faworytów, nagrodzeni w Gdyni „Excentrycy”, nagrodzony w Cannes „Syn Szawła” – będzie co oglądać.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Big Short
(2015, reż. Adam McKay)
W ostatnich latach banki i Wall Street tak bardzo dały się Amerykanom we znaki, że trudno się dziwić, iż cynizm i bezwzględność sektora finansowego budzą zainteresowanie twórców, widzów i krytyki. Tym razem po nośny temat sięgnął reżyser Adam McKay, znany do tej pory głównie z komediowego repertuaru („Anchorman: Legenda telewizji”), a na planie zgromadził hollywoodzką ekstraklasę: Christiana Bale′a, Steve′a Carella, Ryana Goslinga i Brada Pitta. Film zbiera dobre recenzje, poważnie mówi się o jego oscarowych szansach – choć jednocześnie podkreśla się, że szaleństw na miarę „Wilka z Wall Street” nie należy w nim oczekiwać.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Fistaszki – Wersja kinowa
(2015, reż. Steve Martino)
„Fistaszki” znają wszystki – to komiks kultowy już od ponad półwiecza. W tym miesiącu do naszych kina trafi jego pełnometrażowa filmowa adaptacja. Film ma niezłe recenzje i opinie widzów, twierdzących, że został zrealizowany z szacunkiem do komiksowego materiału, odtwarzając klimat i humor pierwowzoru. Ostatnio nie mieliśmy nadmiaru dobrych dzieł familijnych, czekamy więc z nadzieją na „Fistaszki”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zupełnie Nowy Testament
(2015, reż. Jaco van Dormael)
„Zupełnie Nowy Testament” z pewnością kwalifikuje się do filmów, które bywają promowane przez protesty przed kinami. Bóg mieszka w Brukseli i jest paskudnym facetem, robiącym ludziom głównie na złość. Jego syn nie chce go znać. Bóg – o czym pewnie nie wiedzieliście – ma też zalęknioną żonę i córkę, która próbuje zbuntować się przeciwko ojcu i zmienić nieco ogólną niewesołą sytuację – zarówno rodzinną, jak i ogólnoludzką. Film jest oczywiście bluźnierczy (choć raczej w taki delikatny sposób), a poza tym zabawny i oryginalny, choć momentami może nieco pretensjonalny. Tym niemniej konkluzja jest wesoła i pozytywna, a seans dla ludzi nie za bardzo serio podchodzących do spraw religii powinien być całkiem przyjemny.
WASZ EKSTRAKT:
65,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Creed. Narodziny legendy
(2015, reż. Ryan Coogler)
W ostatnim roku mieliśmy już kontynuacje „Gwiezdnych Wojen”, „Mad Maxa”, „Parku Jurajskiego” i „Terminatora” – nie powinno więc dziwić, że do kin trafia nowy „Rocky”. Tym razem słynny „Włoski Ogier” nie wraca na ring, ale trenuje – i to nie byle kogo, bo syna swojego wielkiego przyjaciela Apollo Creeda. Film jest ponoć tak znakomity (93% na rottentomatoes), że określa się go najlepszą częścią w serii i zupełnie poważnie mówi się o oscarowych szansach Sylvestra Stallone′a za rolę drugoplanową – co wcale nie dziwi, gdy spojrzy się z kim Sly spotkał się na planie. Reżyser Ryan Coogler ma na koncie głośną niezależną produkcję „Fruitvale Station”, z kolei Michael B. Jordan – który we wspomnianym filmie grał główną rolę – to jeden z najbardziej utalentowanych młodych amerykańskich aktorów.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Joy
(2015, reż. David O. Russell)
Mop to bez wątpienia jeden z tych wynalazków, które uczyniły świat lepszym miejscem do życia. Zdaniem reżysera Davida O. Russella („Poradnik pozytywnego myślenia”, „American Hustle”) historia jego wynalazczyni, nowojorczanki Joy Mangano, jest na tyle fascynująca, że warto było zrobić z niej film z Jennifer Lawrence w roli głównej. Recenzje w USA wskazują, że Oscarów tym razem raczej nie będzie – co nie znaczy, że nie można liczyć na sporo śmiechu, wzruszeń i solidnego aktorstwa (nie tylko Lawrence, ale również Bradleya Coopera, Roberta De Niro i Isabelli Rossellini).
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niespodziewany laureat Srebrnych Lwów na ostatnim festiwalu w Gdyni, najnowszy film Janusza Majewskiego, to osadzona w końcu lat pięćdziesiątych opowieść o muzyku jazzowym – emigrancie z czasów wojny – który po powrocie do Polski zakłada swingowy big-band. Oczekiwać należy klimatu retro, trochę ironii, nieco melancholii i dużo muzyki. A także świetnego aktorstwa – Maciejowi Stuhrowi w roli głównej partnerują m. in. Wojciech Pszoniak, Natalia Rybicka, Sonia Bohosiewicz i Anna Dymna.
WASZ EKSTRAKT:
55,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nienawistna ósemka
(2015, reż. Quentin Tarantino)
Nazwisko Quentina Tarantino zawsze stanowi wystarczającą rekomendację do zobaczenia jego kolejnych filmów. Reżyser ewidentnie nie traci formy, kontynuując dobrą passę po rewelacyjnych „Bękartach wojny” i „Django”. „Nienawistna ósemka” nawiązuje do debiutu Tarantino, „Wściekłe psy”, głównie za sprawą kameralnego charakteru i wybiegu fabularnego zakładającego poszukiwanie zdrajcy wśród zamkniętego zestawu postaci. Na ekranie pojawią się również ulubieni aktorzy reżysera, którzy pracowali z nim już wcześniej: Samuel L. Jackson, Tim Roth i Michael Madsen. W teorii „Nienawistna ósemka” to western, ale tradycyjnie już Tarantino interpretuje kino na własny sposób. Aktor Walter Goggins powiedział w jednym z wywiadów, że rolą u twórcy „Pulp Fiction” pochwalił się koledze. Po dłuższej rozmowie okazało się jednak, że nie będzie miał ani własnego konia, ani spluwy, ani nawet fajnego kapelusza. „W takim razie co to ma być za western?” – zapytał znajomy. Goggins odpowiedział: „Western Quentina Tarantino”.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Anomalisa
(2015, reż. Duke Johnson, Charlie Kaufman)
Kolejna – po „Synekdosze, Nowy Jork” – ambitne i oryginalna produkcja dla dorosłych. „Anomalisa” to animacja dla dorosłych, dzieło zrealizowane w formie animacji poklatkowej opowiadającą całkiem dorosłą historię o relacjach męsko-damskich, w której bohaterowie przeżywają kryzys egzystencjalny, onanizują przed komputerem i rozmawiają o piosenkach Cyndi Lauper. Nasza recenzentka pisała „„Anomalisa” to jedyny wybitny film tegorocznego festiwalu w Wenecji, słusznie nagrodzony Główną Nagrodą Jury.” oraz „Paradoksalnie jest to chyba najbardziej dojrzałe i intymne dzieło Kaufmana.”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dziewczyna z portretu
(2015, reż. Tom Hooper)
„Dziewczyna z portretu” Toma Hoopera to dzieło skrojone ewidentnie pod Oscary – kostiumowa opowieść o pierwszym mężczyźnie, który przeszedł operację chirurgicznej zmiany płci. Film zwracający uwagę kolejną świetną rolą Oscarowego Eddiego Redmayne’a, bardzo ładne zdjęcia Danny’ego Cohena i oczywiście typowany do najważniejszych nagród filmowych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Syn Szawła
(2015, reż. László Nemes)
Piekielnie – i to dosłownie – ciężki film do zniesienia. Ale jakże mogłaby być inna brutalnie naturalistyczna opowieść o codzienności w obozie zagłady? Choć nie jest to powiedziane wprost, można się domyślać, że akcja filmu rozgrywa się późnym latem 1944 roku w Birkenau. Tytułowy bohater to węgierski Żyd, który po wywózce do obozu przydzielony został do Sonderkommando, czyli utworzonego przez Niemców specjalnego oddziału obsługującego krematorium. Jego zadaniem jest uprzątanie komór gazowych, wywożenie trupów, czyszczenie, dezynfekowanie, pierwsza selekcja pozostawionych przez ofiary rzeczy. Pewnego dnia Szaweł wyciąga z komory gazowej ciało chłopca, któremu pragnie urządzić normalny, religijny pogrzeb. Dąży do tego tak obsesyjnie, że wzbudza zaniepokojenie swoich towarzyszy z komanda, którzy planują ucieczkę z obozu. Czy im się uda? Pytanie wcale nie jest retoryczne…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zjawa
(2015, reż. Alejandro González Iñárritu)
Mocny oscarowy kandydat – historia niezwykłej zemsty, wyreżyserowana przez Alejandro Gonzaleza Inarritu („Birdman”, „21 gramów”), sfotografowana przez genialnego Emmanuela Lubezkiego. A przede wszystkim kolejna rola Leonardo DiCaprio, po której mówi się, że to już wreszcie ten moment, kiedy oscarowa Akademia nie będzie mogła go pominąć (cóż, po „Django” też tak mówiono). Zapowiada się intrygujące kinowe doświadczenie – nawet jeśli sam film okaże się nieco pretensjonalny (do czego meksykański reżyser już zdążył nas przyzwyczaić).
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sicario
(2015, reż. Denis Villeneuve)
Na dvd i blu-ray ukaże się jeden z naszych ulubionych filmów ubiegłego roku, „Sicario” z zawsze fantastyczną (ale tu jakby jeszcze bardziej) Emily Blunt w roli głównej. Siła produkcji Dennisa Villeneuve′a nie tkwi w scenariuszu (który chwilami może wydawać się dość pretekstowy), ale w obrazie i stylu: w kumulującym się mroku, w gwałcie i przemocy, które wiszą w powietrzu niczym pył uchwycony na zdjęciach Rogera Deakinsa i dla których próżno szukać kontrapunktu. „Sicario” nie jest zapewne najbardziej wnikliwym kinowym przedstawieniem amerykańskiej polityki antynarkotykowej, ale trudno o bardziej sugestywny obraz jej klęski.
koniec
31 grudnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

50 najlepszych filmów 2019 roku
Esensja

17 I 2020

Jak co roku prezentujemy Wam 50 najlepszych – naszym zdaniem – filmów minionych 12 miesięcy, wybranych spośród tych. które były pokazywane w polskich kinach w oficjalnej dystrybucji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Zygzakiem po Neapolu
Jarosław Loretz

13 I 2020

Niekiedy trafia się film, w którym kamera zahacza o tak nietypowy budynek, że aż kusi wstrzymać seans i uważniej przyjrzeć się architektonicznemu dziełu. Na przykład kamienicy o grubości miniaturowego kredensu.

więcej »

Pożegnania 2019 (4/4)
Jarosław Loretz

11 I 2020

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2019 roku. Dziś miesiące październik-grudzień.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Szalone lata 60.
— Piotr Nyga

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Wakanda w moim sercu!
— Sebastian Chosiński

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

W poszukiwaniu samego siebie
— Marcin Szałapski

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Muzyka stop!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Niedojechanie
— Borys Jagielski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.