Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 listopada 2021
w Esensji w Esensjopedii

Trey Parker
‹Ekipa Ameryka: Policjanci z jajami›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEkipa Ameryka: Policjanci z jajami
Tytuł oryginalnyTeam America: World Police
ReżyseriaTrey Parker
ZdjęciaBill Pope
Scenariusz
MuzykaHarry Gregson-Williams
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekakcja, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Ekipa Ameryka: Policjanci z jajami

Esensja.pl
Esensja.pl
Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Czy może być coś bardziej wulgarnego niż "South Park"? Czy iracka tawerna może się okazać kantyną w Mos Eisley? Co łączy Aleca Baldwina z Kim Dzong Ilem? Czy wszyscy mamy AIDS? W dzisiejszym odcinku: "Ekipa Ameryka: Policjanci z jajami". Piotr Dobry ocenił film na 80%, a Bartosz Sztybor zupełnie odwrotnie: na 80%.

Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Ekipa Ameryka: Policjanci z jajami

Czy może być coś bardziej wulgarnego niż "South Park"? Czy iracka tawerna może się okazać kantyną w Mos Eisley? Co łączy Aleca Baldwina z Kim Dzong Ilem? Czy wszyscy mamy AIDS? W dzisiejszym odcinku: "Ekipa Ameryka: Policjanci z jajami". Piotr Dobry ocenił film na 80%, a Bartosz Sztybor zupełnie odwrotnie: na 80%.

Trey Parker
‹Ekipa Ameryka: Policjanci z jajami›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułEkipa Ameryka: Policjanci z jajami
Tytuł oryginalnyTeam America: World Police
ReżyseriaTrey Parker
ZdjęciaBill Pope
Scenariusz
MuzykaHarry Gregson-Williams
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekakcja, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Co dwa tygodnie Dobry i Sztybor prowadzą dialog. Zazwyczaj rozmowa tyczy filmów. Różnych filmów. Z Europy i Azji. Z ogromnych wytwórni hollywoodzkich i malutkich siedlisk niezależności. Z początków kinematografii i aktualnych repertuarów. Z rąk uznanych reżyserów i raczkujących artystów. Z białymi uczniakami gwałcącymi szarlotki i czarnymi buntownikami grającymi w kosza. Z Rutgerem Hauerem i bez niego.
Piotr Dobry: Wybrałem "Team America", bo wiem, że jesteś fanem "South Parku" i niekonwencjonalnych projektów, za to nie jesteś fanem Michaela Moore′a, któremu - ku Twej, zapewne, uciesze - przypadła tu rola kamikaze.
Bartosz Sztybor: "South Park" lubię, nie zaprzeczam. Jednak to, co Stone i Parker pokazali w "Team America", jest godne podziwu. "South Park" był tylko zaprawą, delikatną rozgrzewką przed ogromnym widowiskiem, jakim jest "Światowa Policja".
PD: Przetłumaczona u nas zresztą zwyczajowo bez krzty weny i wdzięku na "Ekipę Amerykę: Policjantów z jajami"... Pod takim tytułem film ma się ukazać u nas pod koniec lipca na DVD.
BS: Chociaż te jaja to nie są tak zupełnie od czapy. Przecież często moszna jest kluczowym detalem dla akcji.
PD: Żeby tylko moszna... Myślisz, że film obejdzie w ogóle kogokolwiek poza miłośnikami kreskówki o Cartmanie i spółce? Ja sądzę, że nie. A powinno, bo tak zabawnej, obrazoburczej, mistrzowsko zrealizowanej satyry nie było chyba od czasów... "Złego Mikołaja"?
BS: Nie mogę szczędzić dobrych słów na temat "Złego Mikołaja", ale "Team America" jest o wiele bardziej inteligentna. I ze względu na tematykę polityczną bardzo uniwersalna.
PD: Od "Złego Mikołaja" dzieli ją jeszcze końcówka - tam nieznośnie uładzona, słodka, tu wbijająca w fotel, warta dodatkowego oczka w ocenie.
BS: Tutaj nawet nie chodzi o samą końcówkę pod względem fabuły czy dramaturgii, ale o ukazanie prawdziwej twarzy przywódcy Korei Północnej. Jego wewnętrzny (dosłownie) urok jest powalający.
PD: No tak, ale Kim Dzong Il to jedno, a wygłoszony przez głównego bohatera płomienny monolog do narodu, to druga sprawa. Genialne, jak przy użyciu prostej kombinacji słów "dupa-cipa-fiut", można spreparować tak rozbrajającą teorię względności!
BS: Teorię względności to bohater miał w czasie, gdy przez parę dobrych minut miotał się po i w okolicy baru, puszczając pawie na lewo i prawo.
PD: Co, musisz przyznać, przy udziale żywych aktorów nie bawiło by nas tak bardzo. Kukiełkowa forma bardzo temu filmowi pomaga. Przecież śmieszniejsze od faktu, że gostek rzyga non stop przez 2 minuty, są jego kontrolowane przy pomocy sznurków podrygi!
BS: Nawet jak o tym mówisz, to sam do siebie się śmieję. Te ich poczłapywanie jest przekomiczne. Tak właśnie wyobrażam sobie Hawkinga, gdyby wstał z wózka.
PD: I w tym momencie czytający to poważni krytycy z wyrazem obrzydzenia i politowania przerywają lekturę...
BS: Trzeba ich przygotować na to, co pojawia się w "Team America".
Komisja śledcza już bada aferę dot. zamieszania w tę bezecną agitkę gen. Jaruzelskiego
Komisja śledcza już bada aferę dot. zamieszania w tę bezecną agitkę gen. Jaruzelskiego
PD: Przecież oni w życiu po to nie sięgną. A nawet, zakładając, że trafi im się darmowy egzemplarz od dystrybutora, skwitują całość jedną gwiazdką i tyle.
BS: Ja tam wierzę w Mossakowskiego, tylko zależy, którym okiem będzie to oglądał. Gorzej z Żurawieckim, u którego muszą być homo, żeby było więcej niż trzy gwiazdki.
PD: Ej, tu są homo! Jednym z warunków ponownego obdarzenia zaufaniem naszego bohatera przez szefa Team America, jest... porządny blowjob.
BS: Zaspokajanie innego mężczyzny oralnie nie świadczy o jego homoseksualizmie. Wiem coś o tym - od 30 lat jestem dentystą.
PD: Zresztą czego nie robi się dla ratowania świata i seksownej laski a la Kate Capshaw z "Indiany Jonesa". Poza tym masz rację, nawet jeśli bohater jest bi, wybaczamy mu to ze względu na najlepszą scenę erotyczną w historii filmu kukiełkowego (przebija Kermita i Piggy bez dwóch zdań). Scenę hetero, oczywiście.
BS: Ja nawet nie wiedziałem, że takie pozycje istnieją. Patrzyłem z podziwem na ten ich stosunek, a oni bez zmęczenia brnęli dalej w tej odysei seksualnej.
PD: Bez zabezpieczenia, trzeba dodać. W końcu i tak wszyscy mamy AIDS, nie?
BS: Według piosenki naszego herosa, to prawda. W ogóle piosenki komentujące akcję były wyśmienite. Wspomnę tylko najlepsze - "America, fuck yeah" czy oda do montażu.
PD: W trwającej kilkadziesiąt sekund odzie do montażu jest tyle prawdy o współczesnym kinie, ile Winterbottom nie zdołałby wymęczyć w dwugodzinnym snuju. Parker i Stone to jednak cholernie inteligentni faceci.
BS: Pewnie należą do 1% Amerykanów, którzy wiedzą, kim są Czeczeni.
PD: A na pewno należą do 0,000001% ludzi na świecie przekonanych, że dwóch największych arcyłotrów wszech czasów to Kim Dzong Il i Alec Baldwin.
BS: Alec Baldwin nie był arcyłotrem. On był po prostu biednym, chorym i szalonym człowiekiem. Tak jak Sean Penn w "Zabić prezydenta" albo Chopper. Niby osoby złe (ze względu na uczynki) - ale im współczujemy.
PD: Skoro tak, należy też współczuć Kim Dzong Ilowi. Przynajmniej tak wynika z jego chwytającego za serce songu o samotności.
BS: Niby tak, ale patrząc na ostatnią scenę okazuje się, że jest tylko pasożytem.
PD: Nie tylko on - autorzy sami pasożytują na wielu znanych tytułach - weźmy np. scenę w irackiej tawernie, która jest niemal lustrzanym odbiciem sceny w kantynie w Mos Eisley z "Gwiezdnych wojen".
BS: Nawet muzyczka jest podobna. Ale do "Gwiezdnych Wojen" reżyser odwołuje się kilka razy.
PD: Ogólnie nawiązań tu mnóstwo. "Matrix" (to już akurat standard), "Star Trek", "Faceci w czerni", "Armageddon", "Pearl Harbor", "Kill Bill", Bondy etc. Mnie osobiście najbardziej podobała się trawestacja słynnego tekstu z "Jerry′ego Maguire′a", bystrze wykorzystana w podobnych okolicznościach i brzmiąca tu, o ile dobrze pamiętam: "You had me at ′dicks fuck assholes′...".
BS: "Maguire′a" nie oglądałem, ale genialny był dla mnie kukiełkowy "Kill Bill" z kawałkiem "Battle without honour...". No i świetne były żarłoczne zwierzęta - rybka akwariowa i domowe koty. Niestety, jednego mi zabrakło. Chociaż kukiełek-aktorów było mnóstwo, to żałuję, że żadna sława nie zaangażowała się w ten projekt. Z "South Parku" pamiętam Clooneya jako psa-geja. Czyżby aktorzy przestraszyli się udziału w "Team America"?
PD: Baldwin na pewno, bo już w "South Parku" nie raz dostało się całemu klanowi Baldwinów. Co do reszty nie mam pojęcia, aczkolwiek też podczas projekcji miałem wrażenie, że byłoby jeszcze zabawniej, gdyby pod postaci aktorów głosy podkładali parodiowani aktorzy, a nie tylko Parker i Stone. Ale to i tak małe piwo w stosunku do wielkości tego filmu. No bo, co by nie mówić, to kawał inteligentnego kina jest.
BS: Matt Damon!
PD: Matt Damon!
koniec
11 czerwca 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Szerokie usta
Jarosław Loretz

22 XI 2021

Prawem serii dzisiaj trzecia kobieca twarz. Tym razem ludzka, choć nikomu bym nie życzył doświadczania tak szerokiego rozwarcia szczęk.

więcej »

Z filmu wyjęte: Głębokie gardło
Jarosław Loretz

15 XI 2021

Zdarzają się dni, gdy w gardle szaleje pożar. Niestety, niektórzy filmowcy potrafią to wziąć śmiertelnie serio.

więcej »

Z filmu wyjęte: Uśmiech umila życie
Jarosław Loretz

8 XI 2021

Czy tak pięknie uśmiechnięta starsza pani może kryć jakąś tajemnicę? Otóż – jak najbardziej. I wcale nie chodzi o to, że owa dama nie do końca jest tym, na kogo wygląda.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Wszystko zostaje w rodzinie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kobieta w błękitnej wodzie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

16 przecznic
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Skok przez płot
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kult
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kumple na zabój
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Omen
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Tsotsi
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Sky High
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Wszystko gra
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: Zemsta Dragów, czyli bokserska nostalgia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry

Dobry i Niebrzydki: Norwegia już nigdy nie będzie taka jak przedtem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Duchy, diabły, wilkołaki i steampunkowe mechaniczne skrzaty
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry

Oscary 2018: Ranking filmów oscarowych
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Esensja przyznaje Oscary
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.