Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Grudzień 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
O dziwo, w tym roku grudzień, który zwyczajowo jest miesiącem czyszczenia magazynów z filmów, które nikogo nie interesują, wygląda całkiem interesująco. A my po raz pierwszy, zgodnie z czytelniczą rekomendacją, ubarwiamy nasz przegląd zwiastunami.

Esensja

Do kina marsz: Grudzień 2016

O dziwo, w tym roku grudzień, który zwyczajowo jest miesiącem czyszczenia magazynów z filmów, które nikogo nie interesują, wygląda całkiem interesująco. A my po raz pierwszy, zgodnie z czytelniczą rekomendacją, ubarwiamy nasz przegląd zwiastunami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kubo i dwie struny
(2016, reż. Travis Knight)
Film fantastyczno-przygodowy w scenerii pradawnej Japonii? Jak to się mawia w internecie: „Zamknij się i bierz moją forsę!” Żywe origami, katany, specyficzne duchy – jednym słowem, gratka dla wielbicieli tego typu klimatów. Oby tylko twórcy nie przesadzili ze slapstickowym humorem w wykonaniu humanoidalnego chrząszcza. Dodajmy też, że „Kubo i dwie struny” już dziś uchodzi za jednego z faworytów w wyścigu po Oscara dla najlepszej animacji.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Lion. Droga do domu
(2016, reż. Garth Davis)
„Lion. Droga do domu” wyjechał z Bydgoszczy z główną nagrodą festiwalu Camerimage 2016 – Złotą Żabą. Ale piękne zdjęcia z pewnością nie są jedynym powodem, dla którego warto zobaczyć film Gartha Davisa. Opowieść oparta na faktach o odysei pięcioletniego hinduskiego chłopca, który zaginął, trafił do sierocińca, został adoptowany, by po 25 latach odnaleźć swą rodzinę wzrusza i przedstawia kawałek szczerego i smutnego wizerunku współczesnych Indii.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sully
(2016, reż. Clint Eastwood)
„Sully” to opowieść o losach jednego z najsłynniejszych pilotów USA – Chesleya Sullenberga „Sully’ego”, który w dramatycznych okolicznościach lądował 15 stycznia 2009 na rzece Hudson. Okrzyknięty bohaterem, ale też będący obiektem śledztwa, czy aby na pewno wodowanie było konieczne, a w mediach również przedstawiający nie tak do końca wesołą dolę liniowych pilotów. Historia ma więc wiele warstw, a za kamerą po raz kolejny stanął Clint Eastwood. No i pewnie jak zwykle możemy spodziewać się oscarowej nominacji dla Toma Hanksa za tytułową rolę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie
(2016, reż. Gareth Edwards)
O tym filmie chyba nie ma sensu się dłużej rozpisywać. Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Zwiastuny dają nadzieję na wspaniałe widowisko z „dawnym” gwiezdnowojennym klimatem (będzie Vader, Tarkin, maszyny kroczące, akcja toczy się tuż przed „Nową nadzieją”). Macie już bilety? Bo my tak!
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pasażerowie
(2016, reż. Morten Tyldum)
Jeśli jesteś kobietą i budzisz się z hibernacji w połowie międzygwiezdnej podróży, to z pewnością nie powinnaś być rozczarowana, gdy okaże się, że jedynym towarzyszem twojej samotności będzie Chris Pratt. Jeśli jesteś mężczyzną i budzisz się z hibernacji w połowie międzygwiezdnej podróży, to z pewnością nie powinieneś być rozczarowany, gdy okaże się, że jedyną towarzyszką twojej samotności będzie Jennifer Lawrence. Dwa najgorętsze nazwiska Hollywood w efektownie wyglądającym thrillerze SF. Taki Dickowski temat, ciekawe, czy coś z tego Dicka zobaczymy też na ekranie?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Paterson
(2016, reż. Jim Jarmusch)
Adam Driver w roli… kierowcy. Od czasu, gdy Mark Webb wyrezyserował „Spider-Mana” chyba nikt nie wykazał się takim poczuciem humoru w branży filmowej. Ale oczywiście nie tylko dlatego warto zwrócić uwagę na nowy film Jima Jarmuscha. Bo jednak ta opowieść o kierowcy autobusu, który jednocześnie jest poetą to po prostu… nowy film Jima Jarmuscha. A ten artysta jest nadal gwarantem pewnego poziomu. No i ten Driver, aktor niewątpliwie ciekawy, mający swój czas, nie muszący wcale sobie niczego udowadniać i dystansować się od postaci Kylo Rena.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Siedem minut po północy
(2016, reż. J.A. Bayona)
Ciekawie wyglądająca mroczna baśń w reżyserii twórcy stylowego „Sierocińca”, ekranizacja powieści Patricka Nessa. Chłopiec prosi drzewnego potwora o pomoc w uleczeniu chorej matki. Film familijny, poruszający jednocześnie poważniejsze tematy godzenia się z odchodzeniem najbliższych osób. Do tego, jak wszystko wskazuje, pięknie sfotografowany. Może nie do końca temat świąteczny, ale jesteśmy mocno zaintrygowani.
koniec
30 listopada 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Makabra (anatomiczna)
Jarosław Loretz

15 IV 2019

Tak to już jest, gdy reżyser chce błysnąć w filmie makabrycznym widoczkiem, ale ulega scenografowi przekonującemu, że ładniej będzie zrobić to na odwyrtkę. I zamiast ładniej, robi się dziwniej…

więcej »

Z filmu wyjęte: Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
Jarosław Loretz

8 IV 2019

Gdy nadchodzi czas wyboru budynku, w którym będzie się rozgrywać fabuła kręconego filmu, zaczyna się szarpanina między ekipą realizatorską a producentem. Ci pierwsi chcieliby pięknej rezydencji z mnóstwem pomieszczeń, ten drugi natomiast najchętniej nie wypuściłby nikogo ze studia, co najwyżej dopuszczając sfilmowanie fasady oryginalnej budowli. Są jednak i najprawdziwsi skąpcy.

więcej »

Do kina marsz: Kwiecień 2019
Esensja

2 IV 2019

Kwietniowe premiery kinowe stoją pod znakiem superbohaterów. Tak dla odmiany.

więcej »

Polecamy

Makabra (anatomiczna)

Z filmu wyjęte:

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

Esensja ogląda: Styczeń 2018 (2)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Z filmu wyjęte: Potęga ducha
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Maj 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Do kina marsz: Kwiecień 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Dobry i Niebrzydki: Oscary intymne i okruchy życia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Plaża Omaha, czyli żegnaj, baśni
— Adam Kordaś, Magdalena Kubasiewicz, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Z tego cyklu

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Styczeń 2019
— Esensja

Grudzień 2018
— Esensja

Listopad 2018
— Esensja

Październik 2018
— Esensja

Wrzesień 2018
— Esensja

Sierpień 2018
— Esensja

Lipiec 2018
— Esensja

Tegoż twórcy

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Styczeń 2018 (2)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Maj 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

To mógł być dobry film
— Konrad Wągrowski

Imitacja
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Maj 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Agnieszka Szady

17. Cropp Kultowe: Dzień 1. Potworna piękność
— Ewa Drab

Powrót Króla Potworów
— Krzysztof Spór

Konkurs na recenzję filmową: Depresja wampira
— Maciej Rumiancew

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.