Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 lipca 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹5. Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Organizator Český Těsín, Gutek Film, Miasto Cieszyn, Powiat Cieszyński, Silesia-Film, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Uniwersytet Śląski
CyklFestiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty
MiejsceCieszyn
Od21 lipca 2005
Do31 lipca 2005
WWW

ENH 05 (21.07): Dziecko ze Złotą Palmą na przedzie

Esensja.pl
Esensja.pl
Bartosz Sztybor
Na pierwszy dzień festiwalu Era Nowe Horyzonty czekali wszyscy. W końcu filmy nagrodzone „Palme D’Or” są bezdyskusyjnie historycznym przeżyciem. Nieistotna jest ich wartość czy jakość. Główna nagroda w Cannes wynosi na piedestał nawet największy chłam i czyni go swoistym „must see” dla każdego miłośnika kina.

Bartosz Sztybor

ENH 05 (21.07): Dziecko ze Złotą Palmą na przedzie

Na pierwszy dzień festiwalu Era Nowe Horyzonty czekali wszyscy. W końcu filmy nagrodzone „Palme D’Or” są bezdyskusyjnie historycznym przeżyciem. Nieistotna jest ich wartość czy jakość. Główna nagroda w Cannes wynosi na piedestał nawet największy chłam i czyni go swoistym „must see” dla każdego miłośnika kina.

‹5. Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Organizator Český Těsín, Gutek Film, Miasto Cieszyn, Powiat Cieszyński, Silesia-Film, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Uniwersytet Śląski
CyklFestiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty
MiejsceCieszyn
Od21 lipca 2005
Do31 lipca 2005
WWW
Na pierwszy dzień festiwalu Era Nowe Horyzonty czekali wszyscy. W końcu filmy nagrodzone „Palme D’Or” są bezdyskusyjnie historycznym przeżyciem. Nieistotna jest ich wartość czy jakość. Główna nagroda w Cannes wynosi na piedestał nawet największy chłam i czyni go swoistym „must see” dla każdego miłośnika kina.
Ludzie jak zwykle dopisali. Liczba biletów, karnetów i akredytacji zwiększyła się w stosunku do ubiegłego roku prawie o tysiąc. Ulice jednak świeciły pustkami. Za to kawiarnie, restauracje i bary walczyły ze zmniejszającą się powierzchnią. W końcu dach nad głową przed deszczem chroni lepiej niż mizerne parasolki.
Ale już ten sam deszcz nie zatrzymał ogromnej ilości ludzi maszerującej na uroczyste otwarcie. Warto było. Przed seansem „Dziecka” na scenie pojawił się Don Conreaux, światowej sławy mistrz gry na gongach. Widocznie świat nie jest taki mały jak ludzie mówią, bo o Conreaux wcześniej nie słyszałem. A gongi kojarzyłem tylko z Brucem Lee i drugim „Indianą Jonesem”.
Pamiętacie Lynchowski klub Silencio i wspaniałą Rebekę del Rio? Conreaux osiągnął podobny efekt, także bez orkiestry i muzyki. Uderzając w różnej wielkości gongi i inne niebywale egzotyczne przedmioty wprowadził całą publiczność w zadziwiający trans. Nikt nie trząsł się jak Naomi Watts, ale wszystkim wydawało się, że ta „kąpiel w gongach” jest iluzją.

Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
‹Dziecko›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDziecko
Tytuł oryginalnyL' Enfant
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery21 października 2005
ReżyseriaJean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
ZdjęciaAlain Marcoen
Scenariusz
ObsadaJérémie Renier, Fabrizio Rongione, Olivier Gourmet, Déborah François, Jérémie Segard
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiBelgia
Czas trwania95 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
DZIECKO
Możliwe, że dźwiękowy trans wpłynął na mnie negatywnie, bo po „Dziecku” została mi tylko zgaga. Tak jest niestety zawsze, gdy po słodkim zjemy kwaśne. Bracia Dardenne powinni wiedzieć, że potomek dwójki mężczyzn, w dodatku spokrewnionych, zbyt dobrego materiału genetycznego mieć nie będzie. Nie neguję faktu, że Jean-Pierre i Luc obdarzyli „Dziecko” wielką miłością, bo jakąś część pasji w ich filmie widać. Zastanawiam się tylko, czy to kalekie stworzenie podobnym uczuciem obdarzą widzowie.
Schematyczna historia, nieautentyczni bohaterowie i kadrowanie do połowy nosa. To najbardziej rzucało mi się w oczy i uszy. Bez emocji oglądałem tę opowieść o złodzieju-egoiście, który nie zmienia nic swoim życiu nawet po narodzinach syna. Natomiast bezpośrednio kojarzy się ona z większością etiud studenckich Katowickiej Szkoły Filmowej. Etiudy są na szczęście krótkie, „Dziecko” niestety trwa około 100 minut. W fabule jest wiele momentów, kiedy człowiek czeka na zwrot akcji. Zwrot, który byłby dowodem albo chociaż usprawiedliwieniem Złotej Palmy. Historia jednak od początku do końca idzie tak, jak już dawno prowadzone były miliony innych. Mam nawet ochotę zdradzić zakończenie, ale wiem, że niektórym może się ten film spodobać, tak jak spodobał się sporej części publiczności. Pytane osoby nie potrafiły jednak powiedzieć, co bracia Dardenne zrobili dobrze. Bo przecież argumentem o świetnym klimacie można skwitować każdą produkcję.
koniec
22 lipca 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Sporty letnie
Jarosław Loretz

27 VI 2022

Ponieważ mamy kanikułę, czas porzucić (przynajmniej na chwilę) dziedzinę horroru i nacieszyć wzrok lżejszymi widokami.

więcej »

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VII: Bolid pożądania
Jarosław Loretz

20 VI 2022

Zdarza się, że horror zahacza o inne, mniej „grzeczne” gatunki. Na szczęście pozory często mylą…

więcej »

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VI: Basenowy wąpierz
Jarosław Loretz

13 VI 2022

Niekiedy nowe idee w horrorze są nie tyle niemądre (żeby nie powiedzieć głupie), ile po prostu… dziwne.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.