Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Maj 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Prezentujemy tradycyjny wybór najciekawszych zapowiedzi kinowych i DVD/Blu-Ray, tym razem na maj 2017 r.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Strażnicy Galaktyki vol. 2
(2017, reż. James Gunn)
Jeżeli ktoś nie widział pierwszej części, informujemy, że to mniej więcej takie „Gwiezdne wojny”, tylko z łotrzykowskim zacięciem. Możemy śmiało oczekiwać sympatycznych bohaterów (to na ogół mocna strona marvelowskiego kina), akcji pędzącej niczym kolejka górska w wesołym miasteczku oraz nienachalnie rozmieszczonego humoru. No i któż z fanów przepuści okazję zobaczenia malutkiego Groota?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gwiazdy
(2017, reż. Jan Kidawa-Błoński)
Życie Jana Banasia, jednego z ludzi, którzy w eliminacjach do mistrzostw świata w 1974 w Niemczech strzelili gola Anglikom, czołowego polskiego piłkarza lat 70., który z powodów politycznych nie mógł pojechać na Igrzyska w Monachium i mistrzostwa w Niemczech, to gotowy materiał na film. Aż dziw, że nikt wcześniej się za to nie wziął. Pytanie, czy tematowi podoła Jan Kidawa-Błoński?
WASZ EKSTRAKT:
35,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Obcy: Przymierze
(2017, reż. Ridley Scott)
„Prometeusz” był rozczarowaniem, za kamerą ponownie Ridley Scott, nic więc dziwnego, że premierze kolejnej części opowieści o Obcych towarzyszy lekki niepokój. Zwiastuny też jakoś emocji wielkich nie budziły – wyglądało na historię dość wtórną wobec poprzednich części cyklu. Ale zobaczymy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Song to Song
(2017, reż. Terrence Malick)
Fraza „nowy film Terrence’a Malicka” nie daje już niestety takiego efektu jak kiedyś, ale jednak na kolejne dzieło twórcy „Badlands”, „Niebiańskich dni”, „Cienkiej czerwonej linii” czy „Drzewa życia” czekać zawsze warto – i liczyć, że po dwóch ostatnich niezbyt udanych projektach powróci on do formy. Tym razem czeka nas opowieść o dwóch miłosnych trójkątach z muzyką w tle.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara
(2017, reż. Joachim Rønning, Espen Sandberg)
„Piraci z Karaibów” to już klasa sama w sobie: można cyklu nie lubić, ale wiadomo, czego się po nim spodziewać (przede wszystkim Johnny′ego Deppa, choć twórcy zapowiadają, że nie będzie on głównym bohaterem). Nadzieje budzi powrót Willa Turnera i jego charakternej ukochanej, a główny czarny charakter jest Hiszpanem, więc zapewne będzie gorąco.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Zwyczajna dziewczyna
(2016, reż. Lone Scherfig)
Coś lżejszego od duńskiej reżyserki takich filmów jak „Włoski dla początkujących”, „Wilbur chce się zabić” czy „Była sobie dziewczyna”. Obyczajowa komedia o pewnej początkującej scenarzystce może być dobrym wyborem na seans we dwoje.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sing
(2016, reż. Christophe Lourdelet, Garth Jennings)
O filmie pisaliśmy: „Nie jest to z pewnością najlepsza animacja o zwierzętach, jaką można obejrzeć – ale stanowi bezpretensjonalną i miłą rozrywkę na wieczór, oferując napływ dobrej energii, sympatycznych bohaterów i możliwość zanucenia razem z nimi znanych przebojów. Co czasami w zupełności wystarczy.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Vaiana: Skarb oceanu
(2016, reż. Ron Clements, John Musker, Don Hall, Chris Williams)
O filmie pisaliśmy: „Podoba mi się pomysł, na którym oparto oś fabularną, szczególnie, że epickie ratowanie świata było ostatnio raczej nieobecne w animowanych produkcjach. Co prawda niektóre zagrożenia, na jakie trafiają bohaterowie, są nieco dziwaczne, ale sam finał chwalebnie utrzymany został w klimatach high fantasy.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Powidoki
(2016, reż. Andrzej Wajda)
„Powidoki” przeszły do historii polskiego kina. Nie dlatego, niestety, że jest to film wybitny, ale dlatego oczywiście, że jest to ostatnie dzieło Andrzeja Wajdy. I choć dzieło to nie dorównuje najwybitniejszym dokonaniom mistrza, zapewne jest jego najlepszym obrazem od czasów, przynajmniej, „Korczaka”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
La La Land
(2016, reż. Damien Chazelle)
Największy oscarowy przegrany (albo: jedyny oscarowy zwycięzca, który swym triumfem cieszył się tylko przez kilkadziesiąt sekund) trafia na DVD. I chyba to będzie dobry format, by ponownie, bez emocji związanych z nagrodami, docenić urok filmu Damiena Chazelle’a.
WASZ EKSTRAKT:
90,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Moon
(2009, reż. Duncan Jones)
Kolejne wydanie znakomitego filmu Duncana Jonesa (prywatnie syna Davida Bowie), jednego z objawień niskobudżetowej science fiction ostatnich lat.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Niekończąca się opowieść
(1984, reż. Wolfgang Petersen)
Baśń filmowa, która wielu kojarzy się przede wszystkim z piosenką Limalha i jej teledyskiem, będąca też klasycznym przykładem familijnego fantasy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Split
(2016, reż. M. Night Shyamalan)
Jeszcze niedawno reżyser M. Night Shyamalan był gwarantem artystycznej i finansowej klęski – aż trudno uwierzyć, że swego czasu należał on do najważniejszych twórców kina popularnego. W thrillerze „Split”, twórca przypomniał o swojej lepszej stronie, w czym spora zasługa Jamesa McAvoya, który dwoił się i troił w roli jednego z najciekawszych filmowych czarnych charakterów ostatnich lat.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Katyń
(2007, reż. Andrzej Wajda)
Przy okazji premiery płytowej „Powidoków” otrzymujemy wznowienia kilku ostatnich filmów Andrzeja Wajdy – „Katynia”, „Zemsty”, „Tataraku” i „Wałęsy – człowieka z nadziei”. Nie są to może arcydzieła mistrza, ale mają swoje przebłyski.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
„Sztuka kochania” potrafi uwieść, bo scenariusz Krzysztofa Raka jest równie błyskotliwy jak w przypadku „Bogów”, pomysły na poszczególne sceny są odpowiednio efektowne, a klincz, w którym znalazła się Wisłocka, sprawdza się jako motor napędowy fabuły. „Sztuka kochania” doskonale nadaje się dzięki temu na jeden wieczór, ale nie należy sobie obiecywać, że będzie z tego coś więcej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Elle
(2016, reż. Paul Verhoeven)
„Elle” nie tylko zaskakuje brawurowym zachowaniem bohaterki, ale także zręcznie miesza gatunkowe składniki, będąc po trosze kinem zemsty, thrillerem i komedią o burżujach. Pewien chłód reżysera, podkreślany przez zdjęcia Stephane’a Fontaine’a, które z powodzeniem mogłyby trafić do któregoś z filmów Hanekego, są idealnym środowiskiem dla aktorskiego tour de force Huppert.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Płoty
(2016, reż. Denzel Washington)
Ostatni z nominowanych w tym roku do najważniejszego Oscara filmów trafia do Polski – niestety nie do kin, ale od razu na DVD. Szkoda.
koniec
3 maja 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Oscary 2018: Kategorie techniczne
Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

19 II 2018

Dziś rozpoczynamy cykl tekstów poświęconych tegorocznym Oscarom. Zaczynamy od dyskusji na temat nominacji i szans na zwycięstwo w najważniejszych kategoriach. Zaczynamy od tych z pozoru mniej prestiżowych, choć i tak mocno pożądanych – kategorii technicznych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek nie niszczy książek
Jarosław Loretz

19 II 2018

Wszyscy chyba pamiętają cwaniaków, którzy wycinali środek książki, żeby umieścić w nim na przykład rewolwer. Niektórym jednak udawało się tam upchnąć zupełnie co innego…

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek czyta wszędzie
Jarosław Loretz

12 II 2018

Jeśli podczas stania w kolejce nie sposób porozmawiać, należy sięgnąć po książkę.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek

Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Czerwiec 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Nie przegap: Maj 2017
— Esensja

Dobry i Niebrzydki: Denzel jak wino
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Luty 2018
— Esensja

Styczeń 2018
— Esensja

Grudzień 2017
— Esensja

Listopad 2017
— Esensja

Sierpień 2017
— Esensja

Lipiec 2017
— Esensja

Czerwiec 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek

Transatlantyk 2017: Osiem festiwalowych filmów
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Marzec 2017 (1)
— Grzegorz Fortuna

Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk

Rozszczepieni
— Jarosław Robak

Teatr mój widzę ogromny
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Tegoż autora

50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2017
— Esensja

Szósty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja

Najlepsze filmy III kwartału 2017 r.
— Esensja

Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.