Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Sierpień 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawiej wyglądających zapowiedzi filmowych na sierpień 2017.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Valerian i Miasto Tysiąca Planet
(2017, reż. Luc Besson)
Ekranizacja głośnego – również w Polsce – komiksu (który był już wiele lat temu publikowany u nas na łamach Świata Młodych i Komiksu-Fantastyki) to najbardziej wystawna produkcja Luca Bessona od czasu „Piątego elementu”. Opowieść o parze kosmicznych agentów, jak widać choćby ze zwiastunów, będzie bardzo efektowna i w zamierzeniu wizualnie oszałamiająca. A fabuła? Cóż, tu krytycy, którzy film widzieli nie są już tak pochlebnie nastawieni, krytykują też kreację tytułowego bohatera, ale zobaczymy…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gra cieni
(2016, reż. Jee-woon Kim)
Kim Jee-woon to reżyser w Esensji wysoko ceniony, twórca znakomitego horroru „Opowieść o dwóch siostrach”, świetnego filmu sensacyjnego „Słodko-gorzkie życie”, ciekawego westernu „Dobry, zły i zakręcony” czy też trzymającego w napięciu thrillera „Ujrzałem diabła”. Już z tego zestawienia widać, jak szerokie zainteresowania ma ten twórca. Tym razem bierze się za kino szpiegowskie osadzone w latach 20. i efektu jesteśmy bardzo ciekawi.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Mroczna Wieża
(2017, reż. Nikolaj Arcel)
„Mroczna Wieża” to kolejny z tytułów, na który oczekujemy z zainteresowaniem i niepokojem. Z zainteresowaniem – bo to ekranizacja pierwszego tomu słynnej sagi fantasy Stephena Kinga, która aż prosi się by przenieść ją na ekran. A dodatkowo zachęca fakt udziału w przedsięwzięciu Idrisa Elby i Matthew McConaugheya. A skąd obawy? Cóż, z planu dochodziły niepokojące pogłoski i ciągłych poprawkach, przeróbkach, co prawie nigdy nie rokuje dobrze, no i przyznajmy, że sam zwiastun też nie sprawiał jakiegoś oszałamiająco dobrego wrażenia…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Podwójny kochanek
(2017, reż. François Ozon)
Młoda, wrażliwa Chloé zakochuje się w swoim terapeucie. Kobieta nie ma przed nim tajemnic, a zafascynowany nią mężczyzna z czasem również całkowicie się odsłania, przekraczając granice swojej profesji. Kilka miesięcy później, gdy mieszkają już razem, Chloé zaczyna podejrzewać, że jej kochanek coś przed nią zataja. Krótko mówiąc – François Ozon znów kręci erotyczny thriller. Nominacja do Złotej Palmy, ale bez nagród.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Sława
(2016, reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov)
Tzanko jest odludkiem, szarym pracownikiem kolei, którego życie jest kolażem przygniatającej monotonii, marazmu i nijakości. Pewnego dnia znajduje na stacji niebagatelną sumę pieniędzy, którą uczciwie postanawia oddać na policyjny komisariat. Nie przeczuwa jednak, że tym samym stanie się ofiarą korupcyjnej intrygi, za którą stoi pozbawiona skrupułów pracownica rządowa o imieniu Julia. Bardzo pokaźna lista nagród dla tego bułgarskiego dramatu każe zwrócić na niego uwagę.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
60,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Life (4K)
(2017, reż. Daniel Espinosa)
Wrażenie rozchwiania na tych dwóch polach – dusznego horroru i efektywnego akcyjniaka, pozostaje już do końca trwania seansu. Z jednej strony można uznać to za próbę dialogu z dwiema tradycjami kina, z drugiej za rażącą niekonsekwencję. Z racji mimo wszystko nijakiego wydźwięku całości i średnio angażujących scen akcji, bliższa prawdzie wydaje się jednak opcja numer dwa.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jestem mordercą
(2016, reż. Maciej Pieprzyca)
Choć premierowy kryminał porównywany jest do „Zodiaka” Davida Finchera, oba filmy różni wpisany w nie stosunek do faktów. Fincher jest ich niewolnikiem. Pieprzyca pozwala sobie na intrygujące pytania o moralną winę zarówno podejrzanego, jak i śledczego. Odwrócona powieść milicyjna w wykonaniu polskiego reżysera stawia jeszcze odważniejsze, jak na ów gatunek, pytanie: czy nie jest przypadkiem tak, że obie strony śledczej barykady – zarówno idący po nitce do kłębka śledczy, jak i czekający na końcu rzekomy morderca – są ofiarą wadliwego systemu?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Kong: Wyspa Czaszki (4K)
(2017, reż. Jordan Vogt-Roberts)
„Wyspa Czaszki” to raj dla fana monster movies. Rewelacyjnie animowane potwory stanowią tu największą atrakcję; sam Kong ma więcej charyzmy niż cała obsada złożona z topowych gwiazd, weteranów drugiego planu i chłopaków z N.W.A. w roli comic reliefów. I prawidłowo.
koniec
2 sierpnia 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Oscary 2018: Kategorie techniczne
Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

19 II 2018

Dziś rozpoczynamy cykl tekstów poświęconych tegorocznym Oscarom. Zaczynamy od dyskusji na temat nominacji i szans na zwycięstwo w najważniejszych kategoriach. Zaczynamy od tych z pozoru mniej prestiżowych, choć i tak mocno pożądanych – kategorii technicznych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek nie niszczy książek
Jarosław Loretz

19 II 2018

Wszyscy chyba pamiętają cwaniaków, którzy wycinali środek książki, żeby umieścić w nim na przykład rewolwer. Niektórym jednak udawało się tam upchnąć zupełnie co innego…

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek czyta wszędzie
Jarosław Loretz

12 II 2018

Jeśli podczas stania w kolejce nie sposób porozmawiać, należy sięgnąć po książkę.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Nie przegap: Sierpień 2017
— Esensja

Film, który poszedł naprzód
— Michał Kubalski

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Nie ten człowiek!
— Sebastian Chosiński

Wyczuwalne tętno
— Adrian Jankowski

Dobry i Niebrzydki: Małpa musi się pobrudzić
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Z tego cyklu

Luty 2018
— Esensja

Styczeń 2018
— Esensja

Grudzień 2017
— Esensja

Listopad 2017
— Esensja

Lipiec 2017
— Esensja

Czerwiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Nie ten człowiek!
— Sebastian Chosiński

Wyczuwalne tętno
— Adrian Jankowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak

Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk

Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Eklektyczna Adela
— Jarosław Loretz

Dobry stalinista
— Jarosław Robak

San Sebastian 2014: Męskie-żeńskie
— Marta Bałaga

Tegoż autora

50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2017
— Esensja

Szósty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja

Najlepsze filmy III kwartału 2017 r.
— Esensja

Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.