Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

Z filmu wyjęte: Gdy w oczy zajrzy głód

Esensja.pl
Esensja.pl
Pełny żołądek jest bardzo istotną sprawą. Co jednak, gdy w okolicy nie ma co jeść…?
W ostatnich latach nastąpił istny wysyp filmów z zombie. Są denerwująco łatwe do kręcenia, bowiem aktorzy nie mają tu nic konkretnego do roboty (przestawiać stopy i stękać to by potrafiły nawet najgorsze z naszych „gwiazd”), zmęczyć się też nie ma gdzie (hhhyyyhhyyy, dopadnę cię… kiedyś), scenograf może iść na piwo (las, ruiny czy piwnica są idealne same w sobie), a i stworzenie scenariusza nie wymaga członków Mensy, skoro całość głównie ma polegać na zabawie w kotka i myszkę z truposzami oraz na toczeniu prostych dialogów między nie-truposzami. Żadnych dramatycznych zwrotów akcji, żadnego drugiego dna, żadnych głębokich przemyśleń. Tylko brać kamerę i kręcić.
Zdarza się jednak, że i w tej masie trafiają się historie nietuzinkowe, jak zresztą nauczyła nas nowa wersja „Świtu żywych trupów”, dynamiczny „28 dni później” czy święcący triumfy serial „The Walking Dead”. Co więcej – filmy niskonakładowe też potrafią zabłysnąć świeżym konceptem. Tak właśnie jest w przypadku zrealizowanej w 2011 roku ekranizacji komiksu „Remains”, łączącej w sobie kino postapokaliptyczne z horrorem. Podstawowa fabuła jest prosta – podczas uroczystego niszczenia światowych zapasów broni jądrowej coś idzie nie tak i następuje eksplozja, w wyniku której ludzie zmieniają się w zombie. Czwórka nieprzemienionych osób – jedna kobieta (gorąca Evalena Marie) i trzech mężczyzn – barykaduje się w kasynie i, tocząc mniej więcej zwyczajne życie, zastanawia się, co dalej począć. Egzystować bez końca w nieźle zaopatrzonym budynku, czy też może raczej szukać schronienia gdzieś indziej? A może w ogóle wyjechać z miasta? Z biegiem czasu film nabiera rumieńców, proponując kilka niespodzianek, w tym taranowanie garażowej bramy… dwuosobowym smartem (przednia scena), a także oferując rzut oka na głodujące zombie, zjadające własne pieski, grzebiące w śmietnikach w poszukiwaniu resztek czy nadjadające po prostu… samych siebie. Mądre to może nie jest, podobnie jak opijanie się własną krwią przez wampira, ale oryginalności odmówić nie sposób.
Na deser trailer:
koniec
6 listopada 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Fot. IMDb.com

Pożegnania 2017 (2)
Jarosław Loretz

19 I 2018

Przypomnijmy sobie, kto odszedł w roku 2017. Dziś miesiące kwiecień-czerwiec.

więcej »

Z filmu wyjęte: Potęga ducha II
Jarosław Loretz

15 I 2018

Niektórym nie wystarcza jeden, własny duch.

więcej »

50 najlepszych filmów 2017 roku
Esensja

12 I 2018

Jak co roku prezentujemy Wam 50 najlepszych – naszym zdaniem – filmów minionych 12 miesięcy, spośród tych. które były pokazywane w polskich kinach w oficjalnej dystrybucji. Jak zwykle wiemy, że kolejność filmów na liście może być dyskusyjna, ale uważamy, że każdy z 50 zaprezentowanych w naszym rankingu filmów jest wart uwagi.

więcej »

Polecamy

Partia na party w czasach Brexitu

Dobry i Niebrzydki:

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

To nie Ragnarok, tylko Ragnaroczek
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grimm Girl, czyli diabeł tkwi w szczegółach
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Potęga ducha II
— Jarosław Loretz

Potęga ducha
— Jarosław Loretz

Nauka w lesie
— Jarosław Loretz

Kantować też trzeba umieć
— Jarosław Loretz

Nasi u nas
— Jarosław Loretz

Nasi w Azji
— Jarosław Loretz

Nasi w Ameryce
— Jarosław Loretz

Mózgi, świeże mózgi
— Jarosław Loretz

Przenośny karmnik
— Jarosław Loretz

Marsjanin w Paryżu
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Pożegnania 2017 (2)
— Jarosław Loretz

Lokalny kryminał
— Jarosław Loretz

Jamochłon na niebiesiech
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2017 (1)
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz

Umordowana
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

450 stron makabry czyli Baczność! W oczach tego dziecka maluje się eufemizm!
— Jarosław Loretz

Wielka stopa i wtopa
— Jarosław Loretz

Wężogator voodoo
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.