Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Gdy w oczy zajrzy głód

Esensja.pl
Esensja.pl
Pełny żołądek jest bardzo istotną sprawą. Co jednak, gdy w okolicy nie ma co jeść…?

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Gdy w oczy zajrzy głód

Pełny żołądek jest bardzo istotną sprawą. Co jednak, gdy w okolicy nie ma co jeść…?
W ostatnich latach nastąpił istny wysyp filmów z zombie. Są denerwująco łatwe do kręcenia, bowiem aktorzy nie mają tu nic konkretnego do roboty (przestawiać stopy i stękać to by potrafiły nawet najgorsze z naszych „gwiazd”), zmęczyć się też nie ma gdzie (hhhyyyhhyyy, dopadnę cię… kiedyś), scenograf może iść na piwo (las, ruiny czy piwnica są idealne same w sobie), a i stworzenie scenariusza nie wymaga członków Mensy, skoro całość głównie ma polegać na zabawie w kotka i myszkę z truposzami oraz na toczeniu prostych dialogów między nie-truposzami. Żadnych dramatycznych zwrotów akcji, żadnego drugiego dna, żadnych głębokich przemyśleń. Tylko brać kamerę i kręcić.
Zdarza się jednak, że i w tej masie trafiają się historie nietuzinkowe, jak zresztą nauczyła nas nowa wersja „Świtu żywych trupów”, dynamiczny „28 dni później” czy święcący triumfy serial „The Walking Dead”. Co więcej – filmy niskonakładowe też potrafią zabłysnąć świeżym konceptem. Tak właśnie jest w przypadku zrealizowanej w 2011 roku ekranizacji komiksu „Remains”, łączącej w sobie kino postapokaliptyczne z horrorem. Podstawowa fabuła jest prosta – podczas uroczystego niszczenia światowych zapasów broni jądrowej coś idzie nie tak i następuje eksplozja, w wyniku której ludzie zmieniają się w zombie. Czwórka nieprzemienionych osób – jedna kobieta (gorąca Evalena Marie) i trzech mężczyzn – barykaduje się w kasynie i, tocząc mniej więcej zwyczajne życie, zastanawia się, co dalej począć. Egzystować bez końca w nieźle zaopatrzonym budynku, czy też może raczej szukać schronienia gdzieś indziej? A może w ogóle wyjechać z miasta? Z biegiem czasu film nabiera rumieńców, proponując kilka niespodzianek, w tym taranowanie garażowej bramy… dwuosobowym smartem (przednia scena), a także oferując rzut oka na głodujące zombie, zjadające własne pieski, grzebiące w śmietnikach w poszukiwaniu resztek czy nadjadające po prostu… samych siebie. Mądre to może nie jest, podobnie jak opijanie się własną krwią przez wampira, ale oryginalności odmówić nie sposób.
Na deser trailer:
koniec
6 listopada 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie przegap: Listopad 2021
Esensja

30 XI 2021

Na coraz dłuższe wieczory proponujemy lekturę naszych listopadowych recenzji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta 2: Poszerzenie
Jarosław Loretz

29 XI 2021

Cykl „twarzowy” kończę kadrem znowuż przedstawiającym kobietę, choć trudno się w jej przypadku zdecydować, czy jeszcze się zalicza do homo sapiens, czy jednak już nie.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta
Jarosław Loretz

22 XI 2021

Prawem serii dzisiaj trzecia kobieca twarz. Tym razem ludzka, choć nikomu bym nie życzył doświadczania tak szerokiego rozwarcia szczęk.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Szerokie usta 2: Poszerzenie
— Jarosław Loretz

Szerokie usta
— Jarosław Loretz

Głębokie gardło
— Jarosław Loretz

Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz

Skala ma znaczenie
— Jarosław Loretz

Wylewność
— Jarosław Loretz

Trochę nam nie wyszło
— Jarosław Loretz

Polecieć sobie po kulki
— Jarosław Loretz

Duchy na dorobku
— Jarosław Loretz

Więzienie marzeń
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.