Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Luty 2018

Esensja.pl
Esensja.pl
To będzie truizm – ale jak najbardziej prawdziwy: w lutym w kinach każdy musi znaleźć coś dla siebie. Będą filmy walczące o Oscary, będzie nowy Marvel, nagradzane kino europejskie (w tym głośny film Andrieja Zwiagincewa) a nawet propozycja z… Bhutanu. Mamy dla Was aż 13 propozycji z kina i 4 z premier DVD i Blu Ray.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Niemiłość
(2017, reż. Andriej Zwiagincew)
Nasz recenzent pisał: „Andriej Zwiagincew dostąpił zaszczytu należnego największym twórcom kina. Gdy na ekrany trafia jego nowy film, widzowie mówią, że wybierają się na „nowego Zwiagincewa”. Tak samo, jak niegdyś chodziło się na „nowego Tarkowskiego”, „nowego Bergmana” czy wciąż jeszcze chodzi się na „nowego Konczałowskiego” (Michałkow wypadł już z tej zaszczytnej listy). Jeśli więc tylko będziecie mieli taką okazję, idźcie na „Niemiłość”, bo to dzieło wybitne.”. Nic więcej nie trzeba chyba dodawać.
Nominacja do Złotego Globa i Oscara w kategorii najlepszego filmu nieanglojęzycznego.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri
(2017, reż. Martin McDonagh)
„Trzy bilbordy za Ebbing, Missouri” Martina McDonagha, twórcy „Najpierw strzelaj, potem zwiedzaj” i „Siedmiu psychopatów” to jeden z faworytów tegorocznej oscarowej rozgrywki. Tragikomiczna opowieść o matce, która za pomocą tytułowych trzech bilbordów domaga się większego zaangażowania policji w śledztwo dotyczące morderstwa jej córki z jednej strony jest oryginalnym wizerunkiem współczesnej Ameryki, z drugiej dziełem łączących we właściwych proporcjach autentyczny dramat i dobry humor. A Sam Rockwell i Frances MaDormand tegoroczne Oscary mają już właściwie w kieszeni.
Siedem nominacji do Oscara (najlepszy film, aktorka, 2 x aktor drugoplanowy, scenariusz, montaż, muzyka), cztery zdobyte Złote Globy – w tym za najlepszy film dramatyczny.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
The Disaster Artist
(2017, reż. James Franco)
„The Disaster Artist” Jamesa Franco to opowieść o tym, jak powstawał pewien kultowy zły film. Dzieło nie bardzo chce dociekać prawdy o reżyserze Tommym Wiseau – to po prostu filmowa celebracja „The Room”, kina tak złego, że aż dobrego.
Nominacja do Oscara za najlepszy scenariusz. Złoty Glob dla Jamesa Franco za rolę tytułową i nominacja za najlepszy musical lub komedię.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Winchester. Dom duchów
(2018, reż. Michael Spierig, Peter Spierig)
Horror oparty na całkiem interesująco wyglądającym koncepcie, do tego z Helen Mirren w roli głównej. Po tragicznej śmierci męża i syna, Sarah Winchester pogrąża się w żałobie i oddala od codziennego życia. Jest przekonana, że jej rodzinę nawiedzają duchy osób, które zostały zabite z broni skonstruowanej przez jej męża, czyli ze słynnego karabinu Winchester. By bronić się przed nimi Sarah zleca budowę niezwykłej posiadłości. Składający się z setek pokoi, skonstruowany jak labirynt, pełen prowadzących donikąd schodów i ślepych korytarzy dom ma być pułapką na duchy. Ów dom naprawdę istnieje – możecie poczytać o nim tutaj.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Czarna Pantera
(2018, reż. Ryan Coogler)
Filmy Marvel Cinematic Universe mają już wśród fanów wyrobioną markę jako produkty pełne sympatycznych bohaterów, wciągającej akcji oraz umiejętnie dozowanego humoru. „Czarna Pantera” ma tę dodatkową przewagę, że do obejrzenia nie jest potrzebna znajomość kilkunastu poprzednich filmów MCU. Bohater co prawda pojawił się w „Wojnie bohaterów”, jednak dopiero tutaj poznamy w pełni jego i fikcyjny kraj, z którego pochodzi. Będzie szybko, barwnie, no i zwiastuny zapowiadają niebanalne połączenie zaawansowanej techniki z tradycyjną (w popkulturowym rozumieniu) afrykańską obrzędowością.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Czwarta władza
(2017, reż. Steven Spielberg)
Steven Spielberg znów mówi, jak być powinno. Tym razem chodzi o prasę. W oparciu o historię tzw. „Pentagon Papers”, tajnych dokumentów rządu amerykańskiego przedstawiających nieładną prawdę o wojnie wietnamskiej, opublikowanych przez „The Washington Post”, mówi o powinnościach dziennikarskich i relacji między prasą, biznesem i polityką. Temat aktualny również i w Polsce.
Dwie nominacje do Oscara (najlepszy film i, jak każe tradycja, dla Meryl Streep) i sześć nominacji do Złotych Globów.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Kształt wody
(2017, reż. Guillermo del Toro)
Trzynaście nominacji do Oscarów i Złoty Glob dla najlepszego reżysera robi wrażenie! Najnowsze dzieło twórcy niezapominanego „Kręgosłupa diabła” i „Labiryntu Fauna”, wysmakowana baśń o przyjaźni kobiety i rybopodobnej istoty przetrzymywanej w tajnym laboratorium zapowiada się jako jeden z najlepiej ocenionych przez krytykę projektów Guillermo del Toro.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Miód dla dakini
(2016, reż. Dechen Roder)
Czy polecaliśmy już kiedyś film z Bhutanu? Raczej nie, czas więc nadrobić to niedopatrzenie. „Miód dla dakini” to kryminał opowiadający o śledztwie w sprawie zaginionej przeoryszy ukrytego w bhutańskich lasach klasztoru. Jak pisze dystrybutor: „Film młodej bhutańskiej reżyserki to oryginalne połączenie kryminału noir z poetyką buddyjskich przypowieści i realistycznym portretem współczesnego Bhutanu.”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jaskiniowiec
(2018, reż. Nick Park)
Najnowszy film Nicka Parka, który dał nam Wallace’a i (przede wszystkim) Gromita oraz „Uciekające kurczaki”. Tym razem o jaskiniowcach i mamutach. Na plastelinki zawsze miło popatrzeć, i choć nie spodziewamy się arcydzieła na miarę „Wściekłych gaci”, to na rottentomatoes film ma przyzwoite 83% pozytywnych recenzji.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Nić widmo
(2017, reż. Paul Thomas Anderson)
Kolejny film Paula Thomasa Andersona, twórcy m.in. „Magnolii”, „Aż poleje się krew” i „Wady ukrytej” z jednym z najwybitniejszych aktorów w historii kina Danielem Day-Lewisem w swej podobno ostatniej roli. Już to powinno wystarczyć za rekomendację, by zobaczyć ten kostiumowy dramat. A jeśli to za mało – dodajmy sześć nominacji Oscarowych (najlepszy film, reżyseria, aktor, aktorka, muzyka, kostiumy).
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Profesor Marston i Wonder Women
(2017, reż. Angela Robinson)
Oddajmy głos dystrybutorowi: Jeśli za plecami każdego wybitnego mężczyzny zawsze stoi kobieta, psycholog Uniwersytetu Harvarda, dr William Moulton Marston (Luke Evans), miał szczęście. Za jego plecami stały dwie wyjątkowe kobiety: jego żona Elizabeth Marston (Rebecca Hall) i ich wspólna kochanka – Olive Byrne (Bella Heathcote). Nie tylko pomogły mu udoskonalić detektor kłamstw, nad którym pracował, pomogły mu także w zaawansowanych badaniach nad ludzką psychiką. Te z kolei zainspirowały go do stworzenia pierwszej kobiecej postaci superbohatera – Wonder Woman. Dziś ikony, wtedy łamiącej bariery, kontrowersyjnej, cenzurowanej heroiny, którą od ośmiu dekad podziwiają fani na całym świecie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
The Place
(2017, reż. Paolo Genovese)
Tajemniczy mężczyzna codziennie siedzi przy tym samym stoliku w tej samej restauracji, rozmawiając z osobami, które przychodzą do niego po nietypową pomoc. Każdy z gości okazuje się czegoś pragnąć, ma marzenie trudne w realizacji, jeśli w ogóle nie niemożliwe. Jednak dla mężczyzny wszystko jest wykonalne. Ale warunkiem jest wykonanie specjalnego zadania. Nowy film reżysera „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
W ułamku sekundy
(2017, reż. Fatih Akin)
Fatih Akin to niemiecki reżyser tureckiego pochodzenia, który w swych filmach regularnie wraca do swych korzeni i porusza tematy relacji między emigrancką mniejszością a Niemcami. Czynił tak w poważnym tonie w wielokrotnie nagradzanym „Głową w mur” (m.in. Złoty Niedźwiedź w Berlinie), czynił to też w lżejszej formie w komediowym „Soul Kitchen”. Nie inaczej jest w najnowszym filmie, nagrodzonym Złotym Globem „W ułamku sekundy”. Ale największą siłą filmu jest znakomita rola Diane Kruger.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Blade Runner 2049
(2017, reż. Denis Villeneuve)
„Blade Runner 2049” Denisa Villeneuve’a zebrał solidną porcję wyrazów uznania – również u nas – i był jedną z najciekawszych propozycji SF minionego roku. Z pewnością warto do filmu wrócić na małym ekranie, by poszukać smaczków i nacieszyć się jego warstwą wizualną.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Kingsman: Złoty krąg
(2017, reż. Matthew Vaughn)
Pierwsza część zrobiła u nas furorę, druga przeszła praktycznie niezauważona, zbierając raczej przeciętne opinie widzów i krytyki. Mimo wszystko warto chyba przekonać się na własne oczy – jeśli nie widzieliście kontynuacji przeboju Matthew Vaughna w kinie, możecie to nadrobić na małym ekranie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Żegnaj Christopher Robin
(2017, reż. Simon Curtis)
Czy czasami tytuł tego filmu nie powinien brzmieć „Żegnaj Krzysiu”? Bo przecież Christopher Robin, syn Alana Alexandra Milne’a to Krzyś z „Kubusia Puchatka”, a jednocześnie syn autora (imię „Krzyś” wprowadziła tłumaczka Irena Tuwim, w oryginale Krzyś zawsze nazywany był Christopherem Robinem). A film jest biograficzną opowieścią o mrocznych skutkach sławy Misia o Małym Rozumku dla rodziny jego autora.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Na pokuszenie
(2017, reż. Sofia Coppola)
Stylowa, kameralna opowieść Sofii Coppoli o grupie kobiet opiekujących się rannym jankeskim żołnierzem podczas Wojny Secesyjnej, remake filmu Dona Siegela z Clintem Eastwoodem z 1971 (a może raczej ekranizacja tej samej powieści). Opinie o filmie były niejednoznacznie, ale z pewnością warto posmakować jego klimatu.
koniec
31 stycznia 2018
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Oscary 2018: Kategorie techniczne
Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

19 II 2018

Dziś rozpoczynamy cykl tekstów poświęconych tegorocznym Oscarom. Zaczynamy od dyskusji na temat nominacji i szans na zwycięstwo w najważniejszych kategoriach. Zaczynamy od tych z pozoru mniej prestiżowych, choć i tak mocno pożądanych – kategorii technicznych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek nie niszczy książek
Jarosław Loretz

19 II 2018

Wszyscy chyba pamiętają cwaniaków, którzy wycinali środek książki, żeby umieścić w nim na przykład rewolwer. Niektórym jednak udawało się tam upchnąć zupełnie co innego…

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek czyta wszędzie
Jarosław Loretz

12 II 2018

Jeśli podczas stania w kolejce nie sposób porozmawiać, należy sięgnąć po książkę.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Film o filmie tak złym, że aż dobrym
— Jarosław Robak

Dobry i Niebrzydki: Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Orlen Cinergia 2017: Na własną rękę
— Konrad Wągrowski

NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek

W poszukiwaniu samego siebie
— Marcin Szałapski

Nie przegap: Październik 2017
— Esensja

Z tego cyklu

Styczeń 2018
— Esensja

Grudzień 2017
— Esensja

Listopad 2017
— Esensja

Sierpień 2017
— Esensja

Lipiec 2017
— Esensja

Czerwiec 2017
— Esensja

Maj 2017
— Esensja

Kwiecień 2017
— Esensja

Marzec 2017
— Esensja

Luty 2017
— Esensja

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

W poszukiwaniu samego siebie
— Marcin Szałapski

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Muzyka stop!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Niedojechanie
— Borys Jagielski

Dogadajcie się najpierw sami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czy kangur na pewno jest kangurem?
— Jarek Tokarski

16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Smartfon prawdę ci powie
— Kamil Witek

Wyjście z cienia
— Piotr Dobry

Esensja ogląda: Styczeń 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja

Najlepsze filmy IV kwartału 2017
— Esensja

Szósty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja

Najlepsze filmy III kwartału 2017 r.
— Esensja

Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja

Piąty konkurs na recenzję filmową
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2017
— Esensja

Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja

Ranking filmów Oscarowych 2017
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.