Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 września 2023
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Maj 2018

Esensja.pl
Esensja.pl
W maju na ekranach powinien brylować Han Solo, ale wytypowaliśmy dla was jeszcze 18 innych pozycji z kina i DVD.

Esensja

Do kina marsz: Maj 2018

W maju na ekranach powinien brylować Han Solo, ale wytypowaliśmy dla was jeszcze 18 innych pozycji z kina i DVD.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
120 uderzeń serca
(2017, reż. Robin Campillo)
„120 uderzeń serca” to zeszłoroczny francuski kandydat do Oscara w kategorii filmów nieanglojęzycznych, film z kilkoma nagrodami w Cannes i nikwestionowany triumfator zeszłorocznych Cezarów. Paradokumentalna opowieść o burzliwych czasach lat 80. i epidemii AIDS, o wyścigu ze śmiercią i o samym umieraniu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Prawdziwa historia
(2017, reż. Roman Polański)
Thriller psychologiczny o rodzącej się przyjaźni popularnej pisarki z tajemniczą czytelniczką, która z czasem ujawnia swoje mroczne oblicze. Delphine (Emmanuelle Seigner) to poczytna paryska pisarka, która od jakiegoś czasu cierpi na brak weny. Gdy pewnego dnia w trakcie podpisywania książek poznaje tajemniczą kobietę (Eva Green), jej życie zaczyna stopniowo zbaczać z wcześniej wytyczonego toru. Najnowszy film Romana Polańskiego na razie nie budzi wielkiego zachwytu krytyków (47% pozytywnych ocen na Rotten Tomatoes), ale z pewnością warto odnotować premierę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Deadpool 2
(2018, reż. David Leitch)
Pierwszy „Deadpol” jawił się jako od dawna oczekiwane odświeżenie fgatunku filmu superbohaterskiego, dzieło samoświadome, burzace nieustannie czwartą ścianę, skierowane jawnie do dorosłego widza, pełne czarnego humoru i zabawy konwencją. I choć później zachwyty nieco osłabły, to i tak na część kolejną czekamy z zainteresowaniem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zimowi bracia
(2017, reż. Hlynur Pálmason)
Film zabiera nas do górniczej osady położonej w środku lasu. Mieszkają tu, jak przystało na bajkę, dwaj bracia. Jeden z nich, ten młodszy, pędzi bimber, desperacko tęskni za miłością i powtarza, że każdy ma w sobie ciemną stronę. W świecie filmu jej metaforą jest kopalnia, gdzie światła czołówek z trudem rozpraszają mrok, w którym cicho narasta napięcie pomiędzy pracującymi mężczyznami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Duża ryba i begonia
(2016, reż. Xuan Liang, Chun Zhang)
Rzadko spotykana w naszych kinach chińska baśń. Chun żyje w mistycznej krainie zamieszkałej przez magiczne istoty. Gdy kończy szesnaście lat zostaje przeniesiona do świata ludzi, gdzie pod postacią czerwonego delfina musi spędzić siedem dni. Nowa rzeczywistość okazuje sie pełna niebezpieczeństw. Od śmierci ratuje ją młody chłopak, który niestety sam traci życie. Chun za wszelka cenę postanawia przywrócić chłopca do świata żywych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Gwiezdne wojny” znów w maju! Po serii gwiazdkowych premier cykl powraca do swego starego miesiąca szturmu ekranów kin. W tym roku czas na film „odpryskowy” – po historii zdobycia planów Gwiazdy Śmierci czas przychodzi na młodość Hana Solo. Lekki niepokój budziła widziana na zwiastunach kreacja Aldena Ehrenreicha w roli tytułowej, lekki optymizm bił z tempa i lekkości tychże zwiastunów. Ale oczywiście wszystkiego dowiemy się już za kilka tygodni.
Napisy:
Dubbing:
Marsz do kina… domowego – premiery
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nowicjat
(2017, reż. Maggie Betts)
Lata 60. ubiegłego wieku, czasy rewolucji obyczajowej zachodzącej w społeczeństwi. Nieśmiała, młodziutka Cathleen, wychowywana w prowincjonalnym miasteczku w Tennessee przez samotna matkę, która zupełnie nie rozumie jej religijnej fascynacji, otrzymuje stypendium katolickiej szkoły i decyduje się wstąpić do klasztoru. W miarę przechodzenia kolejnych etapów zakonnego życia, od posulantki do nowicjuszki, wiara i powołanie Cathleen wielokrotnie zostają wystawione na ciężkie próby za sprawą surowej, konserwatywnej Matki Przełożonej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Anon
(2018, reż. Andrew Niccol)
Technologia sprawiła, że w przyszłości prywatność nie istnieje. Detektyw prowadzi dochodzenie w sprawie seryjnego zabójcy, który zniknął ze wszystkich rejestrów. Nowy film twórcy „Gattacci” i scenarzysty Truman Show.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ładunek
(2017, reż. Ben Howling, Yolanda Ramke)
Martin Freeman w australijskiej postapokalipsie, będącej pełnometrażowym rozwinięciem tej krótkometrażówki. Okrutna epidemia spustoszyła świat. Zarażony mężczyzna znajdujący się na australijskim pustkowiu podejmuje desperacką próbę uratowania swojej córeczki.
Marsz do kina… domowego – powtórki
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Król Rozrywki
(2017, reż. Michael Gracey)
Wypełniony scenicznym światłem, śpiewem i choreograficznymi popisami „Król rozrywki” ma wiele z oryginalnego teatru osobliwości Phineasa Taylora Barnuma. Dostarcza kilku zachwytów, uśmiechów i wzruszeń, długi czas skutecznie maskując wrażenie, że jego przepych i ekscytacja niecodziennościami jest wyłącznie grubym przypudrowaniem braków w dramaturgicznej części opowieści.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Morderstwo w Orient Expressie
(2017, reż. Kenneth Branagh)
Branagh nie próbuje filmu uaktualniać, dostosowywać opowieść do naszych czasów. Jego historia jest tak samo melodramatyczna jak u Agathy Christie, fascynacji którą reżyser ukrywać nie próbuje. Wszystko to czyni z „Morderstwa w Orient Expresie” dzieło lekko niedzisiejsze, nieco sentymentalne, odrobinę nostalgiczne – być może tak właśnie zresztą powinno być w opowieściach o słynnym pociągu, który pobudza wyobraźnię nie mniej niż „Titanic”. Tak czy inaczej powstał film elegancki, wizualnie atrakcyjny, ale niespecjalnie emocjonujący.
WASZ EKSTRAKT:
100,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Coco
(2017, reż. Lee Unkrich, Adrian Molina)
Meksykańskość i ściśle z nią związana strona wizualna to właściwie jedyna cecha wyróżniająca film. Ale za to jak! Rozbuchana sceneria miasta zmarłych zapiera dech i chętnie by się ją oglądało klatka po klatce, by w pełni podziwiać każdy szczegół: tramwaje linowe, dworzec, teatr, opuszczone zaułki czy slumsową dzielnicę domków na wodzie. To wszystko pozostaje w pamięci o wiele bardziej, niż banalny scenariusz, z którego wynika głównie to, że rodzina może być równie często wsparciem, co klatką.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jeden z najciekawszych seriali zeszłego roku, szczera i momentami brutalna opowieść o nowojorskiej 42 ulicy z lat 70. minionego stulecia, z całą galerią wyrazistych postaci – alfonsów, prostytutek, cwaniaków, gangsterów, przy tym opowieść o rozwoju amerykańskiej branży porno – już dostępna na płytach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Szklana pułapka (4K)
(1988, reż. John McTiernan)
Najsłynniejszy film świąteczny, niekwestionowany klasyk kina akcji (i nie tylko) w wydaniu o jakości 4K.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Druga część głośnego serialu dokumentalnego BBC opowiadającego o tajemnicach podwodnego świata. Cztery lata pracy 25-osobowego zespołu, 125 ekspedycji do 39 krajów na wszystkich kontynentach i ponad 6 tys. godzin pod wodą.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ghost Story
(2017, reż. David Lowery)
„A Ghost Story” wymyka się prostym klasyfikacjom stawiających ten film „tylko” wśród opowieści o duchach. To znacznie dalej idąca opowieść, która mówi o miłości, życiu, śmierci, samotności, przemijaniu, czasie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
I tak cię kocham
(2017, reż. Michael Showalter)
Znany m.in. z serialu „Dolina krzemowa” Kumail Nanjiani – tu także scenarzysta – jak na rasowego stand-upowca przystało, oparł skrypt komedii romantycznej w dużej mierze o własne doświadczenia i przeżycia. Lawirując umiejętnie po rom-comowej formatce, znajdzie także miejsce i na oczywiste wzruszenia jak i na refleksję nad wartością rodzinnej lojalności wobec chęci pogoni za własnym szczęściem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Paddington 2
(2017, reż. Paul King)
„Paddington 2”, niepozorna kontynuacja przygód najsłynniejszego brytyjskiego niedźwiadka, to prawdopodobnie jedno z największych pozytywnych zaskoczeń minionego roku. Bo kto by się spodziewał, że film, który teoretycznie ma tylko sprzedać tonę pluszaków i zachęcić widzów do wizyty w Londynie, będzie bardziej zachwycający wizualnie i bardziej pomysłowy niż najnowsze dzieła Pixara?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Czas mroku
(2017, reż. Joe Wright)
Wszystkie drobne niedostatki filmu bledną wobec nadrzędnej wartości, jaką jest pierwszoplanowa kreacja. Oldman bowiem gorliwie odrobił lekcje, wygrywając w punkt najważniejszy składnik politycznej słabości i zarazem zalety Winstona Churchilla — ogromną siłę, wywołującą może i przestrach w rodakach, lecz także i respekt wśród swoich przeciwników.
koniec
30 kwietnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: „Przebierz się, Pawłowski!”
Sebastian Chosiński

26 IX 2023

W drugiej części wyreżyserowanego przez Andrzeja Zakrzewskiego spektaklu „Stirlitz” słynny sowiecki agent, w Polsce znany głównie z powieści „Siedemnaście mgnień wiosny” Juliana Siemionowa, musi nie tylko wysłać łącznika z arcyważną wiadomością z Berlina do Berna w Szwajcarii, ale również uniknąć śmiertelnie groźnej pułapki, jaką zastawia na niego szef Gestapo Heinrich Müller.

więcej »

Z filmu wyjęte: Międzygwiezdne fotele w natarciu
Jarosław Loretz

25 IX 2023

Dzisiaj przedstawiam żarłoczne pluszowe stwory z kosmosu, połykające swoje ofiary w całości, co też zresztą widać na załączonym obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Stirlitz versus Hans Kloss
Sebastian Chosiński

19 IX 2023

Hans Kloss czy Max Otto von Stirlitz – który z nich narodził się wcześniej? Ten pierwszy zadebiutował w spektaklu teatralnym w styczniu 1965 roku, temu drugiemu Julian Siemionow przydał niemiecką tożsamość dopiero w wydanej dwa lata później powieści „Major Wicher”. Na słynne „Siedemnaście mgnień wiosny” trzeba było czekać jeszcze rok. A na dwuczęściowe przedstawienie polskiego Teatru Sensacji „Stirlitz” autorstwa Andrzeja Zakrzewskiego – kolejne cztery.

więcej »

Polecamy

Międzygwiezdne fotele w natarciu

Z filmu wyjęte:

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.