Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Klient w garniturze jest mniej awanturujący się

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy aby George Lucas nie oglądał w młodości sexploitation…?

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Klient w garniturze jest mniej awanturujący się

Czy aby George Lucas nie oglądał w młodości sexploitation…?
Powyższe pytanie samo nasuwa się na myśl, gdy spojrzeć na dzisiejszy kadr. Widać na nim dżentelmena w – kiedyś może i szykownej – marynarce, wyposażonego w kudłatą, z grubsza psią głowę. Wypisz wymaluj gość z planety Kashyyyk. Z czasów, gdy wypad w bardziej pruderyjne rejony galaktyki wymagał wbicia się w kulturalne wdzianko, bez którego ani rusz np. w eleganckiej jadłodajni. Chewbacca zdaje się być w tym momencie nie aż tak odległym kuzynem sportretowanego dżentelmena, z nieco bardziej inteligentną twarzą i – jak wszyscy wiemy, złudną – łagodnością.
I nie byłoby w całej sprawie nic zdrożnego, gdyby nie to, że powyższy kadr – przedstawiający w rzeczywistości wilkołaka, czy też może raczej szakalołaka – pochodzi z drętwej, kiczowatej tzw. komedii „Dracula (The Dirty Old Man)” (w wolnym tłumaczeniu „Dracula (Zbereźny staruch)”). Ten niespełna godzinny film został nakręcony w roku 1969 – w okresie, gdy produkcje sexploitation wciąż jeszcze trzymały się mocno. Jako klasyczny przedstawiciel tego gatunku mógł pochwalić się mikroskopijnym budżetem oraz obszerną galerią golusieńkich dziewoj. Niestety, ponieważ po zmontowaniu całości okazało się, że obraz ma tragiczne udźwiękowienie, dokonano rzeczy strasznej, czyli wykonano ordynarny dubbing – z nowymi, obszerniejszymi dialogami oraz dodatkiem monotonnego, wybitnie irytującego narratora. Co zaś do fabuły – gdzieś tam na prowincji mieszka sobie w jaskini Dracula, niekiedy przedstawiający się jako Alucard. Pewnego dnia ściąga z dużego miasta wysłannika lichej, lokalnej gazetki, łasej na wywiad z nim, i ot tak zmienia go w Jackal-mana, nakazując mu dostarczanie co wieczór młodej kobiety na posiłek. Jak Jackal-man jakąś złapie, momentalnie kobieta jest przenoszona do jaskini sama bądź z Jackal-manem, przyczepiana do stelażu, rozdziewana i podsysana przez ukąszenie w pierś. Po czym wisi sobie tam blada i ledwo żywa. W nagrodę za dobre sprawowanie Jackal-man może sobie od czasu do czasu wykorzystać seksualnie złapaną kobietę. Ponieważ Dracula jest wprost zachwycony dostawami (w końcu ma regularne kolacje), naciskany Jackal-man – przemieniony jak zwykle wbrew swojej woli (zachowuje ją wyłącznie w postaci człowieka) – dostarcza mu własną kochankę. Co dla Draculi kończy się nieciekawie…
Jeszcze raz ostrzegam – film jest drętwy i absolutnie nieśmieszny, aczkolwiek stanowi interesujący kąsek zarówno dla sympatyków celuloidowej lykantropii (w końcu „wilkołak” jest tutaj mocno nietuzinkowy), jak i dla tych, którzy zawzięcie tropią ewentualne źródła natchnienia twórcy „Gwiezdnych wojen”.
koniec
23 lipca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Trochę nam nie wyszło
Jarosław Loretz

18 X 2021

Dzisiaj trochę grozy. W kwestii efektów specjalnych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Polecieć sobie po kulki
Jarosław Loretz

11 X 2021

Można nakręcić „Ad Astra” z gwiazdorską obsadą za 90 milionów dolarów, ale można podobną historię zaserwować też w cenie wakacji na Balearach. Oczywiście niski budżet niesie za sobą łatwo zauważalne konsekwencje…

więcej »

Z filmu wyjęte: Duchy na dorobku
Jarosław Loretz

4 X 2021

W dalekiej Tajlandii duchy też muszą zarobić jakoś na swoje utrzymanie. Szczególnie łatwo mają te posiadające wyuczony (za życia) zawód – na przykład dentyści.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Trochę nam nie wyszło
— Jarosław Loretz

Polecieć sobie po kulki
— Jarosław Loretz

Duchy na dorobku
— Jarosław Loretz

Więzienie marzeń
— Jarosław Loretz

Czternaście lat po zniszczeniu Los Angeles
— Jarosław Loretz

Spiski, wszędzie spiski
— Jarosław Loretz

Jubileusz w złocie
— Jarosław Loretz

Meandry amerykańskiego budownictwa
— Jarosław Loretz

Westchnienie za starymi kamienicami
— Jarosław Loretz

Pożeglować ku obłokom
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.