Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 maja 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2019

Esensja.pl
Esensja.pl
Baaardzo bogate zapowiedzi filmowe na marzec. Niby sezon oscarowy już za nami, ale naprawdę będzie co oglądać w kinach, a i na płytach parę ciekawych pozycji się pojawi.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2019

Baaardzo bogate zapowiedzi filmowe na marzec. Niby sezon oscarowy już za nami, ale naprawdę będzie co oglądać w kinach, a i na płytach parę ciekawych pozycji się pojawi.
Marsz do kina
Witajcie w Marwen
(2018, reż. Robert Zemeckis)
Steve Carell w roli mężczyzny, który po brutalnym pobiciu szuka terapii w budowie makiety małego miasteczka i jego mieszkańców. Z biegiem czasu będzie musiał dokonać wyboru pomiędzy fikcyjnym życiem z lalkami, a tym rzeczywistym, którego unikał od czasu pobicia. Nowy film Roberta Zemeckisa.
Kapitan Marvel
(2019, reż. Anna Boden, Ryan Fleck)
Długo oczekiwany pierwszy film w uniwersum Marvela poświęcony kobiecej superbohaterce. W roli Kapitan Marvel nagrodzona Oscarem za „Pokój” Bree Larson. Nie możemy się doczekać.
Pierwsza tajemnica
(2015, reż. Josephine Bornebusch)
„Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica” to oczywiście filmowa wersji przygód uwielbianych przez dzieci małych detektywów z Valleby, pochodzących z książek Martina Widmarka. Film nie jest ekranizacją żadnej z książeczek, to osobna wizja tego, jak Lasse poznał się z Mają, delikatnie odchodząca do kanonu, ale całkiem udana. Dzieciakom z pewnością się spodoba.
Szczęśliwy Lazzaro
(2018, reż. Alice Rohrwacher)
Wieloznaczna, enigmatyczna, metaforyczna opowieść o „bożym prostaczku” z zapadłej włoskiej wioski, której mieszkańcy od lat wykorzystywani są do pracy przez lokalną księżną, nie wiedząc nawet, że może istnieć inne życie. Film jest metaforą współczesnych czasów, społecznych relacji, relacji między światem bogatych i biednych, wyzyskiwaczy i wyzyskiwanych. Nagroda w Cannes.
High Life
(2018, reż. Claire Denis)
W odległym kosmosie, poza układem słonecznym, na pokładzie statku kosmicznego żyje astronauta Monte i jego córeczka Willow. Monte nie został ojcem z własnej woli. Był w grupie więźniów, którzy dostali szansę wzięcia udziału w podróży w przestrzeń kosmiczną wiedząc, iż nigdy z niej nie wrócą. Intrygująco zapowiadające się kameralne SF z Robertem Pattinsonem i Juliette Binoche, ale bez większych zachwytów w opiniach krytyki.
Monument
(2018, reż. Jagoda Szelc)
Kolejny film Jagody Szelc, reżyserki niepokojącej „Wieży. Jasny dzień”, filmu, który zachwycił wielu krytyków. Czy „Monument” okaże się być równie intrygujący?
Przemytnik
(2018, reż. Clint Eastwood)
Ile to już razy Clint Eastwood zapowiadał zakończenie kariery, czy to reżyserskiej czy aktorskiej? Ale wciąż powraca. Tym razem w roli dziewięćdziesięcioletniego weterana wojny koreańskiej, który na starość bierze się za przemyt narkotyków.
Przepraszam, że przeszkadzam
(2018, reż. Boots Riley)
Alternatywne współczesne Oakland, czarnoskóry telemarketer Cassius Green odkrywa magiczny klucz do sukcesu w zawodzie. Tyle że szybko wpada w machinę sukcesu, która wprawdzie zapewnia mu finansowy sukces, ale psuje relacje z dziewczyną. Kiedy koledzy Cassiusa rozpoczynają strajk w sprawie ucisku, on ulega czarowi swego uzależnionego od kokainy szefa, który proponuje mu pieniądze, o jakich Cassius nawet nie śnił.
Wszyscy wiedzą
(2018, reż. Asghar Farhadi)
Asghar Farhadi twórca znakomitej „Co wiesz o Elly”, wybitnego „Rozstania” (Oscar) i głośnego „Klienta” (również Oscar) tym razem kręci poza Iranem, z Javierem Bardemem i Penelope Cruz w rolach głównych. Efekt, podobno, słabszy, ale możemy się przekonać.
Ciemno, prawie noc
(2018, reż. Borys Lankosz)
Długo oczekiwana ekranizacja głośnej, nagrodzonej nagrodą Nike powieści Joanny Bator o kobiecie szukającej mrocznych sekretów przeszłości po powrocie po latach do rodzinnego Wałbrzycha. Za kamerą twórca „Rewersu” i „Ziarna prawdy” Borys Lankosz.
To my
(2019, reż. Jordan Peele)
Kolejny horror twórcy znakomicie przyjętego (także u nas) „Uciekaj”. Przyznajemy, że zwiastun wygląda znakomicie. Mamy nadzieję, że podobnie jak w poprzednim filmie obraz będzie nie tylko straszył, ale też alegorycznie mówił coś o naszym świecie (bądź ludzkiej naturze) i już ostrzymy sobie ząbki.
Złodziejaszki
(2018, reż. Hirokazu Koreeda)
Historia ubogiej japońskiej rodziny żyjącej na przedmieściach Tokio, utrzymującej się z dorywczych zajęć oraz drobnych kradzieży, która postanawia otoczyć opieką bezdomną dziewczynkę. Dzieło twórcy „Jak ojciec i syn” oraz „Naszej młodszej siostry”, nagrodzone Złotą Palmą w Cannes.
Dumbo
(2019, reż. Tim Burton)
Aktorski remake klasyku Disneya w reżyserii specjalisty od ekranowej magii Tima Burtona. I choć wydaje nam się, że w wersji aktorskiej machający uszami latający słoń wygląda… dziwnie, to i tak jesteśmy ciekawi co z tego wszystkiego wyjdzie.
Przedszkolanka
(2018, reż. Sara Colangelo)
Lisa ma szczęśliwą rodzinę, pracę, którą lubi i ładny dom na przedmieściach Nowego Jorku, ale tak naprawdę od zawsze chciała być artystką. Kiedy przypadkiem odkrywa geniusz poetycki swojego pięcioletniego ucznia, postanawia zrobić wszystko, aby nie został zmarnowany. Wiara, że chłopiec, w przeciwieństwie do niej, ma szansę zostać wybitnym twórcą, zamienia się w niebezpieczną obsesję. W roli głównej Maggie Gyllenhaal.
Wilkołak
(2018, reż. Adrian Panek)
Dobrze przyjęty w Gdyni rodzimy horror. Akcja filmu rozgrywa się latem 1945 roku. Dla ośmiorga dzieci, wyzwolonych z obozu Gross-Rosen, zostaje utworzony prowizoryczny sierociniec w opuszczonym pałacu wśród lasów. W okolicznych lasach krążą obozowe wilczury. Wypuszczone przez esesmanów przed wyzwoleniem Gross-Rosen, wygłodzone i zdziczałe zwierzęta osaczają pałac w poszukiwaniu pożywienia.
Marsz do kina… domowego – premiery
Pewny kandydat
(2018, reż. Jason Reitman)
Hugh Jackman jako Gary Hart w dramacie o karierze i upadku kandydata na prezydenta. Charyzmatyczny polityk porwał młodych wyborców i stał się zdecydowanym liderem Demokratów w wyborach prezydenckich w 1988 roku. Jednak kampania zeszła na dalszy plan po ujawnieniu jego pozamałżeńskiego związku z Donną Rice.
Damulka
(2018, reż. David Zellner, Nathan Zellner)
Western braci Davida i Nathana Zellnerów to przykład żartobliwego podejścia do ogranych tropów, idealnie oddający współczesny Zeitgeist. Nie żadna epicka, posępna rewizja mitów Dzikiego Zachodu, ale błyskotliwa komedia z feministycznym serduszkiem.
Nędznicy
(2018)
Najnowsza adaptacja słynnego arcydzieła Victora Hugo, tym razem nie musicalowa, ale w postaci sześcioodcinkowego serialu telewizyjnego. Wprawne oko wypatrzy w zwiastunie Olivię Colman jako Madame Thénardier.
Marsz do kina… domowego – powtórki
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Assassination Nation
(2018, reż. Sam Levinson)
Reżyser pod lupę swego socjologicznego badania bierze małą społeczność amerykańskiego Salem, gdzie wyciek prywatnych danych dotyka wszystkich mieszkańców: od burmistrza, dyrektora szkoły, po zwykłych mieszkańców i nastolatki. Odkrycie wszystkich sekretów wywołuje z miejsca prawdziwe średniowieczne polowanie na czarownice – na wierzch wypływają zdrady, tajemnice i polityczne hipokryzje.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pierwszy człowiek
(2018, reż. Damien Chazelle)
Stonowany, wyciszony, jakże inaczej wyglądający od oczekiwań film zaskakuje swoją formą, prowadząc widza w zupełnie inne rejony rozważań, w kierunku tego małego kroku człowieka, a nie wielkiego skoku ludzkości, patrząc na świat z osobistej, a nie kosmicznej perspektywy. A do tego dodajmy samą sekwencję lądowania na Księżycu – rozegraną w przejmującej ciszy, w oderwaniu od szaleństwa oczekiwania na Ziemi, pokazującą osamotnienie astronautów ww wrogiej kosmicznej pustce, wśród urządzeń, w których niezawodność nie można wierzyć do końca, zawieszonych między życiem i śmiercią.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Creed II
(2018, reż. Steven Caple Jr.)
„Creed II” w całym głównym wątku sportowym jeszcze bardziej przystaje do uniwersum „Rocky’ego” niż poprzednik. Jeszcze mocniej bazuje na nostalgii. Coogler kierował tę historię na nowe tory, zaś jego następca, Steven Caple Jr., poniekąd z powrotem ją cofa, przywraca stare postaci, odgrzewa stare konflikty, znów oglądamy starcie Creeda z Drago, co jest jak déjà vu względem „Rocky’ego IV”, tyle że tym razem walczą synowie tamtych bohaterów.
koniec
28 lutego 2019

Komentarze

28 II 2019   20:57:41

"...błyskotliwa komedia z feministycznym serduszkiem."
Ekhm...

28 II 2019   22:07:20

"Odkrycie wszystkich sekretów wywołuje z miejsca prawdziwe średniowieczne polowanie na czarownice – na wierzch wypływają zdrady, tajemnice i polityczne hipokryzje".

Wielkie polowania na czarownice miały miejsce w Renesansie i później, więc sugeruję zostawić Średniowiecze w spokoju :-) Wydarzenia w Salem rozgrywały się w 1692 r. więc łapią się na początki Oświecenia:-D , a nie żadne Średniowiecze.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Tania siła robota
Jarosław Loretz

20 V 2019

Dzidy, blaszane roboty i fotel dentystyczny, a wszystko w rytmie country. Ach, te czasy, gdy przemysł filmowy zdominowany był przez różnej maści entuzjastów-amatorów…

więcej »

Z filmu wyjęte: Samopodający się talerz
Jarosław Loretz

13 V 2019

Jeszcze na chwilę wróćmy do stołu. Na ucztę, gdzie posiłek dociera do stołu o własnych siłach, i własnoręcznie serwuje się na talerzu.

więcej »

Z filmu wyjęte: Chatka niekoniecznie z piernika
Jarosław Loretz

6 V 2019

Co, jeśli ktoś nie ma ochoty na chatkę z piernika? Otóż zawsze można mu zaproponować chatkę z… parówek.

więcej »

Polecamy

Tania siła robota

Z filmu wyjęte:

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Oko Furii i ostatni Vers
— Sebastian Chosiński

Prostaczek o złotym sercu
— Marcin Mroziuk

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Nie przegap: Marzec 2019
— Esensja

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

„Marvel” znaczy „coś cudownego”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja

Z tego cyklu

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Styczeń 2019
— Esensja

Grudzień 2018
— Esensja

Listopad 2018
— Esensja

Październik 2018
— Esensja

Wrzesień 2018
— Esensja

Sierpień 2018
— Esensja

Lipiec 2018
— Esensja

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Kiedy irański mężczyzna kocha irańską kobietę
— Karolina Kopcińska

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (4)
— Sebastian Chosiński

CamerImage 2016: Wypijmy za marzycieli!
— Konrad Wągrowski

7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek

7. American Film Festival: Znaczy kapitan
— Kamil Witek

Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.