Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 maja 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Wyścig donikąd

Esensja.pl
Esensja.pl
Czyli jak wykorzystać panienki lekkich obyczajów ku uciesze rozbrykanej gawiedzi.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Wyścig donikąd

Czyli jak wykorzystać panienki lekkich obyczajów ku uciesze rozbrykanej gawiedzi.
Dziś drugi kadr z „Fałszywego króla”. Co ciekawe, znowu dotyczący stacjonarnych rowerów, aczkolwiek tym razem bardziej klasycznych, bo dwukołowych. Jest ich widać cztery sztuki, z tym że nie służą one ćwiczeniom, a raczej uciesze gawiedzi, zgromadzonej w zaimprowizowanym kasynie. Na siodełkach rowerów zasiadają bowiem roznegliżowane panie, odziane w falbankową bieliznę oraz kapelusze, zaś leniwe naciskanie stopami na pedały służy nie tyle wyrobieniu mięśni nóg u niewiast, ile napędzaniu słabo akurat widocznych blaszanych rowerzystów, przesuwających się po zabawkowym torze wyścigowym.
Widok jest uroczy, acz niestety pozbawiony sensu. Po pierwsze – bo w założeniu miały to być chyba wyścigi hazardowe, tj. umożliwiające obstawianie faworytek, panie natomiast kręcą pedałami z werwą śmiertelnie znudzonych, zniechęconych do życia i zmordowanych matron. Co z góry przekreśla ideę „wyścigu”. Po drugie – bo w chwili policyjnego nalotu obsługa kasyna odwraca blat zielonym suknem do góry, dzięki czemu widać, że blat nie ma absolutnie żadnego połączenia z bicyklistkami. Co oznacza, że pedałują one sobie a muzom. Pomysł z rowerami był więc sympatyczny, ale ostatecznie wyszła z tego dziwna wydmuszka.
Tak na marginesie – sekwencja nalotu jest przednia, bo kasyno zostaje w pół minuty przerobione na elegancki salon. Nic to, że miska na owoce jest w rzeczywistości kołem do ruletki, a wyłożone na niej owoce są woskowymi kolorowankami przyklejonymi do papierowej tacy. Notabene scena jest warta z jeszcze jednego względu – pojawia się w niej zaczynający swoją aktorską karierę Bob Hoskins (oczywiście – żeby nie było niedomówień – nie jako kobieta, a jako policjant).
koniec
11 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Historia obrazkowa
Jarosław Loretz

25 V 2020

Potrzeba matką wynalazku, czyli jak przekazać szefowi, co się stało. Symultanicznie. Bo wielu nas na jednej sali…

więcej »

Z filmu wyjęte: Podręczna salamandra
Jarosław Loretz

18 V 2020

Któż (z palaczy) by nie chciał darmowej zapalniczki? Wystarczy sięgnąć w trawę, złapać przebierające łapkami zwierzątko i otworzyć mu pyszczek…

więcej »

Weekendowa Bezsensja: Jak poradzić sobie z brakiem dostępu do fryzjera, czyli 10 filmów z niesfornymi włosami
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 V 2020

Kwestia zamkniętych zakładów fryzjerskich stała się w ostatnim czasie sprawą narodową. A jak z włosami radzi sobie popkultura? Przyjrzyjmy się, jakie są plusy (i minusy) unikania nożyczek.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Z tego cyklu

Historia obrazkowa
— Jarosław Loretz

Podręczna salamandra
— Jarosław Loretz

Wytchnienie po meczu
— Jarosław Loretz

Niezbędne wyposażenie robota
— Jarosław Loretz

Koleś, robisz to niewłaściwie!
— Jarosław Loretz

Ekologiczne obuwie
— Jarosław Loretz

Komunikat bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz

Polska zaraza w Albionie
— Jarosław Loretz

Opłakane skutki nieuwagi w trakcie kąpieli
— Jarosław Loretz

Trudny taniec na trudne czasy
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Wiedźma na słodko
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.