Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Sierpień 2019

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych sierpnia 2019.

Esensja

Do kina marsz: Sierpień 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych sierpnia 2019.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pavarotti
(2019, reż. Ron Howard)
Dokumentalny film, hołd dla słynnego tenora, nakręcony przez twórcę „Pięknego umysłu”, „Apollo 13” i niedawnego „Hana Solo”. To połączenie brzmi odrobinę zaskakująco, ale poza tym chyba wszystko jest tu jasne. Z pewnością nie tylko dla miłośników opery.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Głos Pana
(2018, reż. György Pálfi)
Niespodzianka – w sierpniu na nasze ekrany trafia ekranizacja powieści Stanisława Lema w reżyserii jednego z oryginalniejszych twórców węgierskiego kina Györgyego Pálfiego, twórcy znanych polskim widzom z Nowych Horyzontów filmów „Taksidermia” czy „Swobodne opadanie”. Zapowiada się, że nie będzie to zbyt wierna ekranizacja, mistrz Lem pewnie jak zwykle w przypadku filmów opartych na swych powieściach nie byłby zbyt zachwycony, ale i tak jesteśmy zaciekawieni, co z tego wynikło.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pewnego razu w… Hollywood
(2019, reż. Quentin Tarantino)
Z pewnością najbardziej wyczekiwany film tego lata (ktoś chce polemizować?). Tarantinowskie spojrzenie na wydarzenia roku 1969, gdy zamordowana przez bandę Charlesa Mansona została żona Romana Polańskiego Sharon Tate, widziane z perspektywy upadłego aktora telewizyjnego i kaskadera. Czy jakoś tak. Bo to przecież Tarantino i nic tu nie musi być oczywiste.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Toy Story 4
(2019, reż. Josh Cooley)
Czwarta część jednej z najsłynniejszych filmowych trylogii. Nadmieńmy, że „Toy Story 3” było wręcz idealnym domknięciem opowieści o Chudym, Buzzie i spółce, ale z drugiej strony seria trzyma tak wysoki poziom, że raczej nikt nie niepokoi się, czy część czwarta dorówna wcześniejszym. Zwłaszcza, że opinie zza oceanu są nad wyraz pozytywne.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gdzie jesteś, Bernadette?
(2019, reż. Richard Linklater)
Ekranizacja bestsellerowej (przynajmniej w USA) powieści Marii Semple z Cate Blanchett w roli głównej, a przede wszystkim najnowszy film Richarda Linklatera. Pewnie nie na miarę „Przed wschodem słońca” czy „Boyhood”, ale może być to całkiem przyjemna opowieść.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ból i blask
(2019, reż. Pedro Almodóvar)
Najnowszy film Pedro Almodovara, reżysera, który od jakiegoś czasu nie zbierał najlepszych recenzji, oskarżany, że zjada swój własny ogon, ale tym razem wydaje się, że nastąpił powrót do dobrej formy. No i Antonio Banderas w roli głównej zbiera mnóstwo pochwał. Jesteśmy dobrej myśli.
Marsz do kina… domowego – powtórki
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
To my
(2019, reż. Jordan Peele)
Na ten film czekano – nie tylko w Stanach, gdzie poprzednie dzieło Jordana Peele’a było ogromnym sukcesem kasowym, zbierając przy okazji solidną garść nominacji do najważniejszych nagród filmowych i Oscara na scenariusz, ale również poza granicami USA, bowiem trudno było nie uznać „Uciekaj” za jeden z najciekawszych pomysłów na film grozy ostatnich lat. Czerpiąc garściami z klasyków gatunku, mieszając horror paranoiczny ze slasherem, Peele potrafił przy okazji wykreować interesującą metaforę rasowych problemów Ameryki. Wiele więc oczekiwano po kolejnym dziele tego reżysera, licząc na kolejne udane połączenie kina grozy ze społecznym przesłaniem. I nie rozczarowano się.
koniec
2 sierpnia 2019

Komentarze

03 VIII 2019   16:32:47

"Czwarta część jednej z najsłynniejszych filmowych trylogii." Jest takie zapomniane słowo jak tetralogia powstałe właśnie do takich celów.

04 VIII 2019   08:01:38

Na razie jeszcze trylogia. Po premierze będzie tetralogią :)

04 VIII 2019   11:19:12

Oraz mamy już precedens w postaci „Trylogii w pięciu częściach” ;-)

04 VIII 2019   23:15:53

@Spriggana Do której zresztą dopisano część szóstą... :D

05 VIII 2019   19:03:07

To jeszcze nic, takie Malloreon czy Belgariad miały pierwotnie po trzy tomy, ale jedno z polskich wydań ma tomów naście (może to nowa wersja „Dekameronu” albo dekalogu- „Dodekalogia”?)

05 VIII 2019   21:25:21

Plakat do "Głosu Pana" znakomity. Ciekawe jaki będzie film.

10 VIII 2019   10:36:54

„Głos Pana” najwyraźniej jest przesunięty na wrzesień, choć strona dystrybutora wciąż podaje 9 sierpnia…

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Polska szkoła plakatu
Jarosław Loretz

19 VIII 2019

Wbrew pozorom hasło „Polska szkoła plakatu” swego czasu znaczyło całkiem dużo. Tak dużo, że dzieła rodzimych plakacistów można było niekiedy zauważyć nawet w zagranicznych filmach. I to tych lepszych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
Jarosław Loretz

12 VIII 2019

Utrapienie rodzimych kierowców, czyli niszcząca podwozia i karoserie samochodów sól, sypana na jezdnie hojną ręką przez pracowników firm działających na zlecenia magistratów, może niekiedy doprowadzić do prawdziwie opłakanych skutków.

więcej »

Z filmu wyjęte: Drzewa-zabójcy
Jarosław Loretz

5 VIII 2019

Zdawałoby się, że coś takiego jak heroiczna walka z drzewami-zabójcami wyskakującymi na jezdnie dróg tuż przed samochody, to sprawa ogólnoświatowa. A tu wychodzi na to, że antydrzewny heroizm to domena wyłącznie polska…

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Szalone lata 60.
— Piotr Nyga

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Do kina marsz: Marzec 2019
— Esensja

Z tego cyklu

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Styczeń 2019
— Esensja

Grudzień 2018
— Esensja

Listopad 2018
— Esensja

Październik 2018
— Esensja

Wrzesień 2018
— Esensja

Tegoż twórcy

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Han Solo
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: Han Solo
— Sebastian Chosiński

Pozwól Wookieemu wygrać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Solo, ale w drużynie
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek

Scenarzysta bez Wergiliusza
— Marcin T.P. Łuczyński

Esensja ogląda: Styczeń 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Jedyna taka mitologia
— Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.