Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Meble na wysoki połysk

Esensja.pl
Esensja.pl
Garażowe wyprzedaże w rejonie Hollywood mogą kryć szereg zdradzieckich pułapek. Jedną z nich są meble.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Meble na wysoki połysk

Garażowe wyprzedaże w rejonie Hollywood mogą kryć szereg zdradzieckich pułapek. Jedną z nich są meble.
To oczywiste, że w rejonie Hollywood istnieją stolarze i stolarze. Jedni robią tradycyjne, solidne meble, drudzy natomiast zajmują się wytwarzaniem jednorazowej tandety do filmów. Na czym polega różnica? Na tym, że jednorazowe meble rzeczywiście są jednokrotnego użytku. Zrobione z cienkiej sklejki, dykty czy wręcz tektury mają dobrze wyglądać na planie filmowym. I tylko tam. Są zbyt rachityczne, by używać ich do czegokolwiek innego. Niekiedy przydają się też podczas kręcenia scen bójek barowych czy domowych awantur, ale trzeba robić to ostrożnie, żeby umowność mebla nie lazła zbyt nachalnie w światło kamery. Nie wszystkim jednak się to udaje, jak można się przekonać po załączonym kadrze. Te brązowe, cienkie, równo ponacinane sklejki, które na nim widać, to właśnie pozostałości… stołu, zmiażdżonego podczas rodzinnej awantury.
No dobrze. Nie tyle rodziny, ile pary byłych kochanków – ciapowatego miłośnika kina grozy (Anton Yelchin) i świeżo powstałej z grobu zombie (Ashley Greene z sagi „Zmierzch”), przywołanej dozgonną miłością zapewnioną przez figurkę diabelskiego dżina. Chłopak coraz bardziej desperacko broni się przed konsumpcją związku, natomiast zombiówna, wcześniej zagorzała ekolożka, zaczyna nabierać ochoty na krwistą przekąskę. Sprawę komplikuje rozwijający się romans chłopaka z młodą właścicielką salonu z lodami, też miłośniczką kina grozy, nieświadomą jednak obecności trupiej rywalki. Niezły pomysł na komedię grozy, prawda? Niestety, nic z tego.
Film, o którym mowa, to „Burying the Ex” z 2014 roku. Wyreżyserował go Joe Dante, twórca m.in. „Piranii”, „Skowytu”, „Gremlinów”, „Interkosmosu” i „Małych żołnierzy”. Ponieważ jednak żaden z hollywoodzkich producentów nie wierzył już w jego umiejętności, obraz powstał za pieniądze… internautów. Z klasycznej ściepy. A że w dodatku Dante rozkręcił produkcję zanim zbiórka tak na dobrą sprawę się rozpoczęła, finansową łódką chwilami mocno bujało, czego efektem były różne cięcia – w tym najwyraźniej te dotyczące mebli. Jak by nie było, wyszedł z tego film słaby, z historią rozpisaną w sposób do bólu sztampowy, a do tego z humorem oklepanym i przewidywalnym.
Swoją drogą życie dopisało do filmu upiorne posłowie. Yelchin, wschodząca gwiazda Hollywood, zabity w wieku 27 lat przez własny samochód na podjeździe własnego domu1), spoczął na Hollywood Forever Cemetery – tym samym cmentarzu, na którym rozgrywa się kawałek akcji „Burying the Ex”, i z którego wraca trupia dziewczyna. Notabene „Burying the Ex” był ostatnim filmem dla Dicka Millera, od lat mającego zapewnione cameo w każdym z filmów Dantego. Zmarł w bieżącym roku, 30 stycznia, w pięknym wieku 90 lat. Co ciekawe, i Miller, i Yelchin byli rosyjskimi emigrantami o żydowskich korzeniach, zaś ich rodzice byli osobami nietuzinkowymi. Matka Millera była śpiewaczką operową, zaś rodzice Yelchina – urodzonego jeszcze w ZSRR – byli łyżwiarzami leningradzkiego baletu na lodzie. Czemu jednak wspominam o jakimś tam Dicku Millerze? No cóż, może nie zrobił zbyt oszałamiającej kariery aktorskiej, ale miał szereg drobnych, bardzo wyrazistych pobocznych ról. Jak choćby w „Terminatorze":
koniec
10 czerwca 2019
1) Jego Jeep Grand Cherokee stoczył się z podjazdu i przygniótł go do ceglanego słupa ogrodzenia, zabijając na miejscu. Wkrótce okazało się, że modele Jeepa z lat 2014 i 2015 miały wadę oprogramowania skrzyni biegów, praktycznie uniemożliwiającą jednoznaczne stwierdzenie, czy samochód już jest w trybie parkowania, czy też może wciąż ma załączony bieg i jest w trybie jazdy. Śmierć Yelchina przyspieszyła aktualizację oprogramowania w pozostających w ruchu samochodach, natomiast postraszony pozwem koncern podpisał z rodziną aktora odrębną ugodę.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
Jarosław Loretz

12 VIII 2019

Utrapienie rodzimych kierowców, czyli niszcząca podwozia i karoserie samochodów sól, sypana na jezdnie hojną ręką przez pracowników firm działających na zlecenia magistratów, może niekiedy doprowadzić do prawdziwie opłakanych skutków.

więcej »

Z filmu wyjęte: Drzewa-zabójcy
Jarosław Loretz

5 VIII 2019

Zdawałoby się, że coś takiego jak heroiczna walka z drzewami-zabójcami wyskakującymi na jezdnie dróg tuż przed samochody, to sprawa ogólnoświatowa. A tu wychodzi na to, że antydrzewny heroizm to domena wyłącznie polska…

więcej »

Do kina marsz: Sierpień 2019
Esensja

2 VIII 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych sierpnia 2019.

więcej »

Polecamy

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem

Z filmu wyjęte:

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Wizyta w raju. Ponoć.
— Jarosław Loretz

Bazarki z kosmosu
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: I wśród hałd może być kolorowo
— Jarosław Loretz

Międzygwiezdne czułości
— Jarosław Loretz

Święto zmarłych na ckliwie
— Jarosław Loretz

Brudne szpony bioenergoterapeutów
— Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Kwestia zaufonia
— Jarosław Loretz

Obraz niezdecydowania
— Jarosław Loretz

Wędrować też trzeba umieć
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.