Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Czy duże dziewczynki lubią krew?

Esensja.pl
Esensja.pl
Jeśli małe dziewczynki lubiły krew, to istnieje spora szansa, że i po podrośnięciu będą ją lubiły. Tak jak jest w przypadku Mitsuko Muto.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Czy duże dziewczynki lubią krew?

Jeśli małe dziewczynki lubiły krew, to istnieje spora szansa, że i po podrośnięciu będą ją lubiły. Tak jak jest w przypadku Mitsuko Muto.
W zeszłym odcinku cyklu zaprezentowałem dziewczynkę tupiącą w jeziorze krwi. Dzisiaj – ta sama dziewczynka, z tego samego filmu „Zabawmy się w piekle”, tyle że już pełnoletnia. Jej wspomnienia wyblakły, kariera się nie udała (wszyscy wciąż wspominają reklamę pasty do zębów – bo nic innego do wspominania nie nakręciła), ale gdy dochodzi do realizacji kręconej na żywo krwawej bijatyki dwóch gangów – wyobraźnia dziewczyny rozkwita. Miecz, którym macha na prawo i lewo, rozpruwa brzuchy kolejnym gangsterom, zaś krew tryskająca z ich trzewi… nie jest szkarłatna. Każde siknięcie ma inny kolor, wspólnie zaś tworzą coś w rodzaju tęczy. Ujęcie jest po prostu przeurocze w swej kiczowatości, zwłaszcza że zamiast wnętrza rezydencji, w której rozgrywa się jatka, mamy kwiecistą łąkę.
Szczerze polecam seans „Zabawmy się w piekle”, choć i zarazem ostrzegam – to nie jest pierwszy lepszy film gangsterski. Co zresztą powinno być oczywiste po zaprezentowaniu dwóch zwariowanych ujęć…
koniec
1 lipca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Zupa z wkładką
Jarosław Loretz

17 II 2020

Przysłowiowe wkładki mięsne w zupie to utrapienie dziś już nie tak częste, jak ongiś, ale wciąż wiosłująca łapkami w posiłku mucha czy osa może przykuć naszą uwagę. Kiedyś trafiały się też wkładki większe, jak choćby myszy. Ileż wówczas wrzasku! A pomyśleć, co by się działo, gdyby ktoś rzeczywiście trafił na wkładkę z dzisiejszego kadru…

więcej »

Z filmu wyjęte: (Nie)życie toczy się dalej
Jarosław Loretz

10 II 2020

Co robią zombie, gdy nie śledzi ich obiektyw kamery hollywoodzkiego zdjęciowca? No cóż, niekoniecznie ganiają za świeżymi mózgami…

więcej »

Do kina marsz: Luty 2020
Esensja

7 II 2020

Luty w kinach nie zapowiada się jakoś rewelacyjnie, ale kilka propozycji wygląda interesująco.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Zupa z wkładką
— Jarosław Loretz

(Nie)życie toczy się dalej
— Jarosław Loretz

Planowanie na szybko
— Jarosław Loretz

Obcy po taniości
— Jarosław Loretz

Śliczne japońskie domki
— Jarosław Loretz

Zygzakiem po Neapolu
— Jarosław Loretz

Uwaga, przejście dla pieszych! Do wtorku.
— Jarosław Loretz

Fajerwerki półproduktowe
— Jarosław Loretz

Polska technologia w „Star Treku”
— Jarosław Loretz

Studzienne refleksje
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (1/4)
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.