Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Lipiec 2019

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych na lipiec 2019.

Esensja

Do kina marsz: Lipiec 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych na lipiec 2019.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Midsommar. W biały dzień
(2019, reż. Ari Aster)
Kolejny horror twórcy oryginalnego zeszłorocznego „Dziedzictwo. Hereditary”. Tym razem grupa młodych Amerykanów wybiera się do Szwecji, aby wziąć udział w lokalnej ceremonii powitania letniego przesilenia. Nie trzeba być jasnowidzem, by domyślić się, że ceremonia może odbiegać od oczekiwań, a i z pewnością podteksty filmu warte będą analizy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Spider-Man: Daleko od domu
(2019, reż. Jon Watts)
Pierwszy film po „Końcu gry” oczywiście budzie ogromne zainteresowanie, jak sobie poradzi Marvelowskie Uniwersum z tak wielką zmianą. Pierwszy „Spider-Man” był bardzo udany, zwiastuny zapowiadają niezłe letnie kino – czekamy!
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Yesterday
(2019, reż. Danny Boyle)
Kolejny film Danny′ego Boyle′a, kolejny scenariusz klasyka angielskiej komedii romantycznej Richarda Curtissa. Młody mężczyzna budzi się w świecie, gdzie nikt oprócz niego nie zna piosenek Beatlesów. Jak może wykorzystać tę sytuację? Ano, stając się pierwszym Beatlesem w tym świecie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Diego
(2019, reż. Asif Kapadia)
Po biografiach Ayrtona Senny i Amy Winehouse, Asif Kapadia, król kina dokumentalnego bierze na tapet słynnego Diego Maradonę. Czy trzeba coś dodawać?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Król Lew
(2019, reż. Jon Favreau)
Namnożyło się ostatnio remake′ów klasyków animacji. Chcielibyśmy powiedzieć „aktorskich remake′ów”, ale w przypadku nowego „Króla Lwa” to jednak złe określenie – mamy tu bowiem do czynienia z fotorealistyczną animacją komputerową. Czy było warto wracać do klasyki? Przekonamy się.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Truposze nie umierają
(2019, reż. Jim Jarmusch)
W sennym miasteczku Centerville coś nie gra. Wielki księżyc wisi jakby niżej niż zwykle, godziny dnia przychodzą niespodziewanie, a zwierzęta zachowują się tak, jak nie zachowywały się wcześniej. Ale nikt nie przewiduje tego, co za chwilę spotka Centerville – umarli wstają z grobów! Jim Jarmusch dość niespodziewanie kręci film o zombie!
Marsz do kina… domowego – premiery
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Na ringu z rodziną
(2019, reż. Stephen Merchant)
Wychowani w rodzinie związanej z wrestlingiem, Paige i jej brat Zak są zachwyceni, kiedy dostają życiową szansę wejścia w zawodowy krąg WWE. Niestety, tylko Paige zostaje zakwalifikowana do bardzo wymagającego programu treningowego. Musi opuścić rodzinę i samotnie stawić czoło brutalnemu światu.
Marsz do kina… domowego – powtórki
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gdyby ulica Beale umiała mówić
(2018, reż. Barry Jenkins)
Barry Jenkins, twórca „Moonlight”, sensacyjnego laureata Oscara dla najlepszego filmu sprzed dwóch lat, powraca z kolejnym filmem, którego akcja toczy się w świecie afroamerykańskiej Ameryki. Tish i Fonny są przyjaciółmi od czasów dzieciństwa, po latach rozkwita między nimi miłość. Planują wspólne zamieszkanie, ale dla czarnoskórej pary nie jest łatwo znaleźć w Nowym Jorku mieszkanie. Co gorsza, pewien incydent w sklepie powoduje, że Fonny naraża się lokalnemu policjantowi. Gdy więc w okolicy dojdzie do gwałtu, policji najłatwiej będzie zrzucić winę na niego. Tish, ze wsparciem swej rodziny, rozpoczyna walkę o uwolnienie narzeczonego.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Bracia Sisters
(2018, reż. Jacques Audiard)
Mają „Bracia Sisters” znakomite sceny – w szczególności dramatyczną kulminację i jej reperkusje, gdy zastosowany zostaje wynalazek Warma, czy też scenę finałową. Szkoda, że cały film nie utrzymuje się na tak wysokim poziomie, że pojawiają się dłużyzny, sceny zbędne, czujemy nierówny poziom. Otrzymujemy bowiem obraz interesujący, ale też pojawiające się przekonanie, że w jakiś sposób umknęła tu twórcom szansa na stworzenie dzieła wybitnego.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Bergman – rok z życia
(2018, reż. Jane Magnusson)
W 2018 roku minęło 100 lat od urodzin Ingmara Bergmana, z tej okazji powstało wiele przedsięwzięć, prac i filmów celebrujących tę rocznicę. Jednym z takich wydarzeń jest film dokumentalny „Bergman – rok z życia” w reżyserii Jane Magnusson. W swoim założeniu autorka przygląda się kluczowemu dla życia i twórczości Bergmana rokowi 1957, kiedy to powstały tak znaczące jego dzieła, jak: „Siódma pieczęć”, „Tam, gdzie rosną poziomki” oraz wielkie projekty teatralne, jak wielogodzinna adaptacja dramatu „Peer Gynt”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dzika grusza
(2018, reż. Nuri Bilge Ceylan)
Nuri Bilge Ceylan nie uznaje półśrodków. Twórca nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes „Zimowego snu”, uważanego przez wielu za arcydzieło „Pewnego razu w Anatolii” czy uznanych „Trzech małp” i „Uzaka” tworzy swe dzieła w stylu jakby zaprzeczającym potrzebie komercyjnego sukcesu. Przyznam, że dałem się – po raz kolejny – ponieść tej wysmakowanej opowieści. Zwłaszcza, że „Dzika grusza” jest, podobnie zresztą jak i poprzednie filmy laureata Złotej Palmy przesiąknięta pięknym, melancholijnym spojrzeniem na naszą egzystencję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kapitan Marvel
(2019, reż. Anna Boden, Ryan Fleck)
To dwudziesty pierwszy film powstały w ciągu jedenastu lat w ramach franczyzy Marvel Cinematic Universum. Mogłoby się wydawać, że jego twórcy – Anna Boden i Ryan Fleck (ich nazwiska prawdopodobnie nic nikomu nie powiedzą) – nie będą w stanie już niczym zaskoczyć widza. Ale nic z tego. „Kapitan Marvel” to kolejne doskonałe dzieło, które idealnie łączy wątki klasycznej filmowej space opery z kinem superbohaterskim.
koniec
6 lipca 2019

Komentarze

07 VII 2019   13:02:09

I jeszcze "Drag Across Concrete" na dvd-br.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Na spokojny sen
Jarosław Loretz

24 II 2020

Zdawałoby się sprawą oczywistą, że w przypadku nocowania w domu posądzanym o zjawiska nadprzyrodzone należy wpierw zadbać o usunięcie z sypialni zbędnej dekoracji. Najwyraźniej jednak nie wszyscy podzielają ten pogląd.

więcej »

Z filmu wyjęte: Zupa z wkładką
Jarosław Loretz

17 II 2020

Przysłowiowe wkładki mięsne w zupie to utrapienie dziś już nie tak częste, jak ongiś, ale wciąż wiosłująca łapkami w posiłku mucha czy osa może przykuć naszą uwagę. Kiedyś trafiały się też wkładki większe, jak choćby myszy. Ileż wówczas wrzasku! A pomyśleć, co by się działo, gdyby ktoś rzeczywiście trafił na wkładkę z dzisiejszego kadru…

więcej »

Z filmu wyjęte: (Nie)życie toczy się dalej
Jarosław Loretz

10 II 2020

Co robią zombie, gdy nie śledzi ich obiektyw kamery hollywoodzkiego zdjęciowca? No cóż, niekoniecznie ganiają za świeżymi mózgami…

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Wspomnienia z wakacji: W blasku słońca
— Marcin Knyszyński

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Nie przegap: Lipiec 2019
— Esensja

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

W krzywym zwierciadle: Europejskie wakacje Pająka
— Michał Kubalski

Przesilenie
— Kamil Witek

Oko Furii i ostatni Vers
— Sebastian Chosiński

Do kina marsz: Maj 2019
— Esensja

Z tego cyklu

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Oko Furii i ostatni Vers
— Sebastian Chosiński

„Marvel” znaczy „coś cudownego”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Inne oblicze Bergmana
— Krzysztof Spór

Forum Kina Europejskiego Cinergia 2018: Jesienna opowieść
— Konrad Wągrowski

Wszystko zostaje w rodzinie
— Joanna Najbor

Esensja ogląda: Sierpień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry

Oscars 2017 so Sundance
— Wojciech Lewandowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.