Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 13 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Pamiętajcie o higienie!

Esensja.pl
Esensja.pl
Są sytuacje, kiedy rozmówca jednoznacznie daje do zrozumienia, że warto by może cofnąć się do domu i skorzystać z mydła i gąbki. Tak na początek.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Pamiętajcie o higienie!

Są sytuacje, kiedy rozmówca jednoznacznie daje do zrozumienia, że warto by może cofnąć się do domu i skorzystać z mydła i gąbki. Tak na początek.
Mawia się, że higiena to podstawa. I nie sposób nie zgodzić się z tą opinią, zwłaszcza jeśli się patrzy na załączony obrazek. Możemy na nim podziwiać bliską womitacji kobietę, odmawiającą bliższego kontaktu z bladą damską dłonią, z której wydzielają się niekorzystne dla zdrowia miazmaty. Niewykluczone, że spory udział w odrażającym zapachowym bukiecie ma również nie pierwszej świeżości sweter, zaopatrzony w koronkowe mankiety koloru zleżałego błota. Wypisz wymaluj warszawski autobus zimą, gdy niewłaściwa osoba rozepnie dla komfortu (wyłącznie swojego) lekko przechodzony płaszcz.
Dajmy jednak spokój drobnym złośliwościom. Kadr w istocie przedstawia nie babcię-śmierdziuszkę, a szacowną Lloronę, czyli Płaczkę, próbującą dopaść przynajmniej jedno z dzieci pracownicy opieki społecznej. Matka – widoczna na zdjęciu – nieopatrznie bowiem wtrąciła się do rozgrywki toczonej między Płaczką a pewną latynoską kobietą, co skończyło się śmiercią dwójki dzieci. Teraz Llorona – wiedziona po części zemstą zrozpaczonej Latynoski – przyczepia się do dzieci bohaterki.
„The Curse of La Llorona” – ochrzczona po polsku dość niemądrym tytułem „Topielisko. Klątwa La Llorony” (skąd to topielisko, tylko dystrybutor raczy wiedzieć) – gościła w naszych kinach w marcu tego roku i stanowi jeden z elementów serii horrorów, jak na razie obejmujących prócz niej dwie części „Obecności” i takoż dwie części „Annabelle”. Niestety, o ile pierwsza „Obecność” była wręcz świetna, a jej towarzyszki potrafiły zaintrygować opowiadaną historią, o tyle „Topielisko…” przede wszystkim drażni schematycznością (z góry wiadomo, jakimi torami będzie biegła fabuła), jasełkowymi straszydełkami (upiór koniecznie z wyciągniętymi rękami, czarnymi pazurami i szpetną mordą) oraz taką sobie psychologią postaci (dzieci zachowują się jak dorośli). Na nic więc dobre zdjęcia i ogólnie wysoki techniczny poziom realizacji, skoro „to już było”.
koniec
23 września 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 2
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

9 VII 2020

W pierwszym odcinku naszego wakacyjnego cyklu zajmowaliśmy się kultowymi produkcjami George’a A. Romera. Jego pierwsza trylogia o żywych trupach doczekała się licznych remake’ów, którym dziś się przyjrzymy. Co najmniej kilka z nich zasługuje bowiem na szczególną uwagę.

więcej »

Z filmu wyjęte: Z ułańską fantazją
Jarosław Loretz

6 VII 2020

Gdy w gwiazdy lecą biuraliści, zabierają z sobą tradycyjny pakiet wyobrażeń o komforcie…

więcej »

Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 1
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

2 VII 2020

Wakacje to czas, w którym można się oddać błogiemu odmóżdżeniu (oby nie za bardzo), a najlepiej to osiągnąć oglądając filmy o ożywionych pożeraczach mózgów. A że oferta w tym zakresie jest przeogromna, zaś, niestety, ilość nie idzie w parze z jakością, proponuję cykl prezentujący najciekawsze tytuły poświęcone zombie. W odcinku pierwszym o tym, jak to się zaczęło, czyli o dziełach George’a A. Romera.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.

Do sedna:

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Z ułańską fantazją
— Jarosław Loretz

Z języczkiem
— Jarosław Loretz

Łyk ambrozji
— Jarosław Loretz

Styropianowa armata
— Jarosław Loretz

Uspokajacz ruchu
— Jarosław Loretz

Muzyka na kościach
— Jarosław Loretz

Historia obrazkowa
— Jarosław Loretz

Podręczna salamandra
— Jarosław Loretz

Wytchnienie po meczu
— Jarosław Loretz

Niezbędne wyposażenie robota
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Wiedźma na słodko
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.