Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 września 2020
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Grudzień 2019

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawszych premier kinowych grudnia 2019.

Esensja

Do kina marsz: Grudzień 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych premier kinowych grudnia 2019.
Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie
(2019, reż. J.J. Abrams)
Tu chyba nie ma co się rozpisywać. „Skywalker. Odrodzenie” kończy nową disneyowską trylogię „Gwiezdnych wojen”, w jakiś sposób ma też ambicję, by domknąć całą sagę i mamy oczywiście nadzieję, że będzie to godne zwieńczenie. Żadna z części nie podzieliła publiczności tak, jak „Ostatni Jedi”, sądzimy więc, że i tu nie obejdzie się bez kontrowersji.
Młody Ahmed
(2019, reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne)
Kolejne dzieło braci Dardenne, ulubieńców festiwalu w Cannes, mistrzów przenikliwego, stonowanego kina społeczno-obyczajowego. Tym razem podejmują temat islamskiego ekstremizmu, oglądanego z perspektywy młodego chłopaka z rodziny imigranckiej w Belgii, którzy dostaje się pod wpływ radykalnego imama.
Osierocony Brooklyn
(2019, reż. Edward Norton)
W dużej mierze autorski projekt znakomitego aktora Edwarda Nortona, który odpowiada tu za scenariusz, reżyserię i odtwarza główną rolę. „Osierocony Brooklyn” to z rozmachem zaplanowana historia gangsterska z lat 50. na motywach powieści Jonathan Lethema, opowieść o detektywie dotkniętym syndromem Tourette′a, który musi wyjaśnić okoliczności śmierci swego przyjaciela.
Pan T.
(2019, reż. Marcin Krzysztalowicz)
Ciekawie zapowiadający się film, wokół którego rozpętała się kilka miesięcy afera. Dzieło oparte na dziejach Leopolda Tyrmanda i na motywach jego książki „Zły” nie zyskało aprobaty spadkobierców twórcy, przez co reżyser musiał ograniczyć nazwisko w tytule do samotnej literki „T.” i przyznawać się jedynie do inspiracji. W roli głównej Paweł Wilczak, ciekawie też zapowiada się kreacja Jerzego Bończaka w roli Bolesława Bieruta.
Oficer i szpieg
(2019, reż. Roman Polański)
Kolejny film wchodzący do naszych kin w aurze silnych kontrowersji. Tym razem spowodowanych oczywiście osobą reżysera, jego przeszłości i niedawnych oskarżeń. Szkoda, bo jeśli chodzi o samą filmową jakość, mamy do czynienia podobno z jednym z lepszych obrazów Romana Polańskiego, a i sama historia, oparta na motywach słynnej afery Dreyfusa z końca XIX wieku zapowiada się bardzo ciekawie.
koniec
1 grudnia 2019

Komentarze

02 XII 2019   12:47:07

Same "kontrowersyjne" filmy w grudniu :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Jubileuszowe balony
Jarosław Loretz

21 IX 2020

Dziś 150. odcinek cyklu, w związku z czym proponuję grupowe puszczanie balonów. Czarnych, żeby nie było zbyt szablonowo.

więcej »

Z filmu wyjęte: By przyszłe pokolenia spały spokojnie
Jarosław Loretz

14 IX 2020

Jedną z metod usunięcia zagrożenia ze strony morderczego monstrum jest pogrzebanie bydlęcia bądź przedmiotu nim sterującego w zupełnie niedostępnym miejscu. Na przykład na dnie Rowu Mariańskiego albo…

więcej »

50 najlepszych filmów o żywych trupach według czytelników Esensji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 IX 2020

Podsumowując tegoroczny, wakacyjny sezon z żywymi trupami w Esensji, zobaczmy, które filmy o zombie polecają czytelnicy.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Miasto w rozkwicie. Ceną jest życie…
— Sebastian Chosiński

Gorzki smak socrealizmu
— Kamil Witek

Nieubłagana struktura opowieści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ostateczny Porządek
— Kamil Witek

Skywalker na sterydach
— Konrad Wągrowski

Cinergia 2019: Dżihad trzynastolatka
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Miasto w rozkwicie. Ceną jest życie…
— Sebastian Chosiński

16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Będąc młodą lekarką…
— Kamil Witek

Przebudzona niemoc
— Jarosław Loretz

Powrót do Odległej Galaktyki
— Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Dwa dni, jedna noc
— Marta Bałaga

Cannes 2014: Dwa dni w Belgii
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (4)
— Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (6)
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (1)
— Gabriel Krawczyk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Czerwiec 2013 (2)
— Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.