Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 listopada 2022
w Esensji w Esensjopedii

Do kina marsz: Grudzień 2019

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do przeglądu najciekawszych premier kinowych grudnia 2019.

Esensja

Do kina marsz: Grudzień 2019

Zapraszamy do przeglądu najciekawszych premier kinowych grudnia 2019.
Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie
(2019, reż. J.J. Abrams)
Tu chyba nie ma co się rozpisywać. „Skywalker. Odrodzenie” kończy nową disneyowską trylogię „Gwiezdnych wojen”, w jakiś sposób ma też ambicję, by domknąć całą sagę i mamy oczywiście nadzieję, że będzie to godne zwieńczenie. Żadna z części nie podzieliła publiczności tak, jak „Ostatni Jedi”, sądzimy więc, że i tu nie obejdzie się bez kontrowersji.
Młody Ahmed
(2019, reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne)
Kolejne dzieło braci Dardenne, ulubieńców festiwalu w Cannes, mistrzów przenikliwego, stonowanego kina społeczno-obyczajowego. Tym razem podejmują temat islamskiego ekstremizmu, oglądanego z perspektywy młodego chłopaka z rodziny imigranckiej w Belgii, którzy dostaje się pod wpływ radykalnego imama.
Osierocony Brooklyn
(2019, reż. Edward Norton)
W dużej mierze autorski projekt znakomitego aktora Edwarda Nortona, który odpowiada tu za scenariusz, reżyserię i odtwarza główną rolę. „Osierocony Brooklyn” to z rozmachem zaplanowana historia gangsterska z lat 50. na motywach powieści Jonathan Lethema, opowieść o detektywie dotkniętym syndromem Tourette′a, który musi wyjaśnić okoliczności śmierci swego przyjaciela.
Pan T.
(2019, reż. Marcin Krzysztalowicz)
Ciekawie zapowiadający się film, wokół którego rozpętała się kilka miesięcy afera. Dzieło oparte na dziejach Leopolda Tyrmanda i na motywach jego książki „Zły” nie zyskało aprobaty spadkobierców twórcy, przez co reżyser musiał ograniczyć nazwisko w tytule do samotnej literki „T.” i przyznawać się jedynie do inspiracji. W roli głównej Paweł Wilczak, ciekawie też zapowiada się kreacja Jerzego Bończaka w roli Bolesława Bieruta.
Oficer i szpieg
(2019, reż. Roman Polański)
Kolejny film wchodzący do naszych kin w aurze silnych kontrowersji. Tym razem spowodowanych oczywiście osobą reżysera, jego przeszłości i niedawnych oskarżeń. Szkoda, bo jeśli chodzi o samą filmową jakość, mamy do czynienia podobno z jednym z lepszych obrazów Romana Polańskiego, a i sama historia, oparta na motywach słynnej afery Dreyfusa z końca XIX wieku zapowiada się bardzo ciekawie.
koniec
1 grudnia 2019

Komentarze

02 XII 2019   12:47:07

Same "kontrowersyjne" filmy w grudniu :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Kamień u szyi
Jarosław Loretz

28 XI 2022

Pogoń za modnymi krawatami przybiera niekiedy formy co najmniej niezwykłe. Na przykład gdy mała, srebrna szpilka już nie wystarcza…

więcej »

Z filmu wyjęte: Mielolot z wytrzeszczem
Jarosław Loretz

21 XI 2022

W trakcie oglądania tego filmu można się poczuć trochę tak, jak podczas obcowania z przygodami Tytusa de Zoo. Ale to tylko pozory.

więcej »

Z filmu wyjęte: Trzymaj waść, ino krzepko
Jarosław Loretz

14 XI 2022

Zbliża się Boże Narodzenie, a z nim – czas prezentów. Nie zawsze jednak prezent jest rzeczą pożądaną…

więcej »

Polecamy

Kamień u szyi

Z filmu wyjęte:

Kamień u szyi
— Jarosław Loretz

Mielolot z wytrzeszczem
— Jarosław Loretz

Trzymaj waść, ino krzepko
— Jarosław Loretz

Wio, mój koniku!
— Jarosław Loretz

O aeroplanie na planie (zdjęciowym) - słowo trzecie
— Jarosław Loretz

O aeroplanie na planie (zdjęciowym) - słowo drugie
— Jarosław Loretz

O aeroplanie na planie (zdjęciowym) - słowo pierwsze
— Jarosław Loretz

Grypsera
— Jarosław Loretz

Wklej coś tam coś tam
— Jarosław Loretz

Ale dlaczego się nie świeci?
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Miasto w rozkwicie. Ceną jest życie…
— Sebastian Chosiński

Gorzki smak socrealizmu
— Kamil Witek

Nieubłagana struktura opowieści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ostateczny Porządek
— Kamil Witek

Skywalker na sterydach
— Konrad Wągrowski

Cinergia 2019: Dżihad trzynastolatka
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Miasto w rozkwicie. Ceną jest życie…
— Sebastian Chosiński

16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Będąc młodą lekarką…
— Kamil Witek

Przebudzona niemoc
— Jarosław Loretz

Powrót do Odległej Galaktyki
— Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Dwa dni, jedna noc
— Marta Bałaga

Cannes 2014: Dwa dni w Belgii
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (4)
— Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (6)
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (1)
— Gabriel Krawczyk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Czerwiec 2013 (2)
— Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.