Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Obcy po taniości

Esensja.pl
Esensja.pl
Dzisiejszy kadr uczy, że da się zrobić postać obcego do filmu science fiction i tanio, i oryginalnie. Kłopoty zaczynają się wtedy, gdy kamerzysta postanawia uchwycić taki twór w całości, i to w sensownym oświetleniu…

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Obcy po taniości

Dzisiejszy kadr uczy, że da się zrobić postać obcego do filmu science fiction i tanio, i oryginalnie. Kłopoty zaczynają się wtedy, gdy kamerzysta postanawia uchwycić taki twór w całości, i to w sensownym oświetleniu…
Jednym z przykładów interesującej kreatywności filmowych twórców jest obcy ze słynnego brytyjskiego horroru SF „Xtro”. Film powstał w 1982 roku i bardzo szybko obrósł kultem, zawiera bowiem sporo dość szokujących scen oraz szeroką paletę nietuzinkowych zgonów. Podstawową osią fabuły jest powrót na Ziemię porwanego jakiś czas wcześniej przez UFO mężczyzny. Pojawia się jako chodzący na czterech kończynach dziwoląg, potrafiący zabijać wyrzuceniem z otworu gębowego długiego, ostrego języka. Żeby odzyskać ludzki kształt, napada żyjącą na odludziu kobietę i przemocą wstrzykuje jej w usta drugim, mackowatym rodzajem języka, zarodek. Dzięki temu mniej niż godzinę później wychodzi już jako człowiek ze spuchniętego do gargantuicznych rozmiarów brzucha kobiety, rozdzierając jej drogi rodne i pozbawiając ją tym samym życia. Następnie zabiera samochód zamordowanej wcześniej pary (próbowali się zorientować, co też potrącili na drodze) i jedzie odszukać żonę i syna. Więcej nie będę pisał, bo generalnie film – mimo że momentami obrzydliwy, oferujący m.in. hodowanie jaj w unieruchomionej osobie – wart jest obejrzenia. W przeciwieństwie do dwóch marnych kontynuacji, które są o zupełnie czym innym.
Co zaś do kadru – jak widać, obcy nieco przypomina wyglądem pasikonika, z tymi „zawiasami” na tylnych nogach. Ponieważ jednak stwór jest pokazany w całej okazałości, łatwo się zorientować, co zrobił cwany spec od efektów. Otóż wymazał błotem aktora, wsadził mu na głowę gumową maskę, odwróconą przodem do tyłu, po czym kazał przewrócić się na plecy i zacząć chodzić brzuchem do góry. Pomysł godny pochwały, aczkolwiek jak już raz rozgryzie się pozycję aktora i poustawia (w głowie) jego kończyny w odpowiedniej pozycji, to scena z obcym miast budzić grozę – zaczyna śmieszyć. A przecież nie o to chodzi w kręconych na serio horrorach. Na szczęście w „Xtro” jest tylko jedno tak ewidentne potknięcie…
koniec
27 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Na spokojny sen
Jarosław Loretz

24 II 2020

Zdawałoby się sprawą oczywistą, że w przypadku nocowania w domu posądzanym o zjawiska nadprzyrodzone należy wpierw zadbać o usunięcie z sypialni zbędnej dekoracji. Najwyraźniej jednak nie wszyscy podzielają ten pogląd.

więcej »

Z filmu wyjęte: Zupa z wkładką
Jarosław Loretz

17 II 2020

Przysłowiowe wkładki mięsne w zupie to utrapienie dziś już nie tak częste, jak ongiś, ale wciąż wiosłująca łapkami w posiłku mucha czy osa może przykuć naszą uwagę. Kiedyś trafiały się też wkładki większe, jak choćby myszy. Ileż wówczas wrzasku! A pomyśleć, co by się działo, gdyby ktoś rzeczywiście trafił na wkładkę z dzisiejszego kadru…

więcej »

Z filmu wyjęte: (Nie)życie toczy się dalej
Jarosław Loretz

10 II 2020

Co robią zombie, gdy nie śledzi ich obiektyw kamery hollywoodzkiego zdjęciowca? No cóż, niekoniecznie ganiają za świeżymi mózgami…

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Na spokojny sen
— Jarosław Loretz

Zupa z wkładką
— Jarosław Loretz

(Nie)życie toczy się dalej
— Jarosław Loretz

Planowanie na szybko
— Jarosław Loretz

Śliczne japońskie domki
— Jarosław Loretz

Zygzakiem po Neapolu
— Jarosław Loretz

Uwaga, przejście dla pieszych! Do wtorku.
— Jarosław Loretz

Fajerwerki półproduktowe
— Jarosław Loretz

Polska technologia w „Star Treku”
— Jarosław Loretz

Studzienne refleksje
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2019 (1/4)
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.