Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 31 maja 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Obcy po taniości

Esensja.pl
Esensja.pl
Dzisiejszy kadr uczy, że da się zrobić postać obcego do filmu science fiction i tanio, i oryginalnie. Kłopoty zaczynają się wtedy, gdy kamerzysta postanawia uchwycić taki twór w całości, i to w sensownym oświetleniu…

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Obcy po taniości

Dzisiejszy kadr uczy, że da się zrobić postać obcego do filmu science fiction i tanio, i oryginalnie. Kłopoty zaczynają się wtedy, gdy kamerzysta postanawia uchwycić taki twór w całości, i to w sensownym oświetleniu…
Jednym z przykładów interesującej kreatywności filmowych twórców jest obcy ze słynnego brytyjskiego horroru SF „Xtro”. Film powstał w 1982 roku i bardzo szybko obrósł kultem, zawiera bowiem sporo dość szokujących scen oraz szeroką paletę nietuzinkowych zgonów. Podstawową osią fabuły jest powrót na Ziemię porwanego jakiś czas wcześniej przez UFO mężczyzny. Pojawia się jako chodzący na czterech kończynach dziwoląg, potrafiący zabijać wyrzuceniem z otworu gębowego długiego, ostrego języka. Żeby odzyskać ludzki kształt, napada żyjącą na odludziu kobietę i przemocą wstrzykuje jej w usta drugim, mackowatym rodzajem języka, zarodek. Dzięki temu mniej niż godzinę później wychodzi już jako człowiek ze spuchniętego do gargantuicznych rozmiarów brzucha kobiety, rozdzierając jej drogi rodne i pozbawiając ją tym samym życia. Następnie zabiera samochód zamordowanej wcześniej pary (próbowali się zorientować, co też potrącili na drodze) i jedzie odszukać żonę i syna. Więcej nie będę pisał, bo generalnie film – mimo że momentami obrzydliwy, oferujący m.in. hodowanie jaj w unieruchomionej osobie – wart jest obejrzenia. W przeciwieństwie do dwóch marnych kontynuacji, które są o zupełnie czym innym.
Co zaś do kadru – jak widać, obcy nieco przypomina wyglądem pasikonika, z tymi „zawiasami” na tylnych nogach. Ponieważ jednak stwór jest pokazany w całej okazałości, łatwo się zorientować, co zrobił cwany spec od efektów. Otóż wymazał błotem aktora, wsadził mu na głowę gumową maskę, odwróconą przodem do tyłu, po czym kazał przewrócić się na plecy i zacząć chodzić brzuchem do góry. Pomysł godny pochwały, aczkolwiek jak już raz rozgryzie się pozycję aktora i poustawia (w głowie) jego kończyny w odpowiedniej pozycji, to scena z obcym miast budzić grozę – zaczyna śmieszyć. A przecież nie o to chodzi w kręconych na serio horrorach. Na szczęście w „Xtro” jest tylko jedno tak ewidentne potknięcie…
koniec
27 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Historia obrazkowa
Jarosław Loretz

25 V 2020

Potrzeba matką wynalazku, czyli jak przekazać szefowi, co się stało. Symultanicznie. Bo wielu nas na jednej sali…

więcej »

Z filmu wyjęte: Podręczna salamandra
Jarosław Loretz

18 V 2020

Któż (z palaczy) by nie chciał darmowej zapalniczki? Wystarczy sięgnąć w trawę, złapać przebierające łapkami zwierzątko i otworzyć mu pyszczek…

więcej »

Weekendowa Bezsensja: Jak poradzić sobie z brakiem dostępu do fryzjera, czyli 10 filmów z niesfornymi włosami
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 V 2020

Kwestia zamkniętych zakładów fryzjerskich stała się w ostatnim czasie sprawą narodową. A jak z włosami radzi sobie popkultura? Przyjrzyjmy się, jakie są plusy (i minusy) unikania nożyczek.

więcej »

Polecamy

Richard Kelly. Pułapka.

Do sedna:

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Historia obrazkowa
— Jarosław Loretz

Podręczna salamandra
— Jarosław Loretz

Wytchnienie po meczu
— Jarosław Loretz

Niezbędne wyposażenie robota
— Jarosław Loretz

Koleś, robisz to niewłaściwie!
— Jarosław Loretz

Ekologiczne obuwie
— Jarosław Loretz

Komunikat bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz

Polska zaraza w Albionie
— Jarosław Loretz

Opłakane skutki nieuwagi w trakcie kąpieli
— Jarosław Loretz

Trudny taniec na trudne czasy
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Wiedźma na słodko
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.