Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Książkę należy szanować niezależnie od okoliczności

Esensja.pl
Esensja.pl
Ani pośpiech, ani gorączka twórcza i związane z nią źródłowe poszukiwania, nie usprawiedliwiają brzydkiego traktowania książek, nawet tych najpodlejszych.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Książkę należy szanować niezależnie od okoliczności

Ani pośpiech, ani gorączka twórcza i związane z nią źródłowe poszukiwania, nie usprawiedliwiają brzydkiego traktowania książek, nawet tych najpodlejszych.
Jak widać na dzisiejszym kadrze, twórcy jednego z filmów postanowili błysnąć konceptem i zaserwować widzowi książkę wciśniętą w posiłek, dodatkowo tymże posiłkiem ubabraną. W założeniu miało to podkreślić zaaferowanie bohatera, prowadzącego pewnego skomplikowane poszukiwania dotyczące lokalnej historii, w praktyce jednak – ponieważ scena pojawia się na samym początku filmu – widok ufaflunionej książki co najwyżej nastraja negatywnie do całej historii. Bo zrozumienie sceny i wstąpienie w klimat opowieści bynajmniej nie potrzebują krzywdzenia naszego brata w celulozie. Na to powinien być wręcz jakiś paragraf.
Cały twórczy trud idzie jednak i tak na marne, bo film – a mowa tu o brytyjskim horrorze „Demon Eye”, nakręconym w 2019 roku – zrealizowany porządnie od strony technicznej i posiadający szereg całkiem oryginalnych elementów fabuły, w pewnym momencie zaczyna uginać się pod ciężarem mnogich, zapożyczanych z prawa i lewa straszydełek, ledwo doczołgując się do finału w oparach chaosu i sztampy. Mimo to warto nań rzucić okiem, bo kilka scen potrafi postawić włosy na karku, a nad rdzeniem intrygi scenarzysta (i reżyser w jednej osobie) rzeczywiście spędził sporo czasu, fundując widzowi ciasny kłąb splątanych fabularnych nici.
Na koniec dwa słowa o fabule. Bohaterką jest córka zmarłego w dziwnych okolicznościach reportera bulwarówki z jakiejś zapadłej wyspiarskiej dziury. Mimo że od kilku lat mieszka w USA, przyjeżdża w rodzinne strony i z mety otrzymuje posadę po ojcu. Zaraz też rozpoczyna romans z dawnym współpracownikiem ojca. Co jest o tyle istotne, że współpracownik ma narzeczoną, i to dość zaborczą, zaś cały romans staje się możliwy tak naprawdę wyłącznie dzięki tajemniczemu amuletowi, odziedziczonemu przez bohaterkę po ojcu. Kłopot w tym, że amulet może i spełnia życzenia, ale jednocześnie zsyła na właściciela niebezpieczne, bardzo namacalne wizje, w których główną rolę odgrywa pewna dziewczyna i pies, spaleni żywcem w połowie XIX wieku. Wystarczy nadmienić, że zjawiska nadprzyrodzone występują raz za razem, a i trup pada – choć może nie tak gęsto, jak można by z początku sądzić.
koniec
16 marca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach: Część 1
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

2 VII 2020

Wakacje to czas, w którym można się oddać błogiemu odmóżdżeniu (oby nie za bardzo), a najlepiej to osiągnąć oglądając filmy o ożywionych pożeraczach mózgów. A że oferta w tym zakresie jest przeogromna, zaś, niestety, ilość nie idzie w parze z jakością, proponuję cykl prezentujący najciekawsze tytuły poświęcone zombie. W odcinku pierwszym o tym, jak to się zaczęło, czyli o dziełach George’a A. Romera.

więcej »

Nie przegap: Czerwiec 2020
Esensja

30 VI 2020

To chyba najobfitsze zestawienie recenzji w historii naszego cyklu. Sprawdźcie, czy a pewno czegoś nie przegapiliście!

więcej »

Z filmu wyjęte: Z języczkiem
Jarosław Loretz

29 VI 2020

Skoro już jesteśmy w tematach zahaczających o erotykę, warto poświęcić chwilę uwagi jednemu z bardzo użytecznych narzędzi, w jakie wyposażony jest każdy z nas – językowi.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy.

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Z języczkiem
— Jarosław Loretz

Łyk ambrozji
— Jarosław Loretz

Styropianowa armata
— Jarosław Loretz

Uspokajacz ruchu
— Jarosław Loretz

Muzyka na kościach
— Jarosław Loretz

Historia obrazkowa
— Jarosław Loretz

Podręczna salamandra
— Jarosław Loretz

Wytchnienie po meczu
— Jarosław Loretz

Niezbędne wyposażenie robota
— Jarosław Loretz

Koleś, robisz to niewłaściwie!
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Wiedźma na słodko
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.