Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 lipca 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Historia obrazkowa

Esensja.pl
Esensja.pl
Potrzeba matką wynalazku, czyli jak przekazać szefowi, co się stało. Symultanicznie. Bo wielu nas na jednej sali…

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Historia obrazkowa

Potrzeba matką wynalazku, czyli jak przekazać szefowi, co się stało. Symultanicznie. Bo wielu nas na jednej sali…
Dzisiaj odrobina hardcore’u, czyli grupa połamańców, jeszcze nie tak dawno bezwzględnych twardzieli, obrazowo pokazująca szefowi – a w zasadzie widzowi – jak doszło do wielokrotnych złamań z przemieszczeniami, a także ogólnych potłuczeń, które zakończyły się grupową wizytą w szpitalu. Szczerze powiedziawszy – tę scenę po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy. Jak panowie zgodnym chórkiem jęcząc unoszą lewe nogi, a potem wykonują bardzo, ale to bardzo sugestywne ruchy rękami. Z towarzyszeniem chrupiących dźwięków.
Ta przednia scena pochodzi z zaskakująco przyzwoitego indyjskiego filmu „Kaashmora”, puszczonego do dystrybucji całkiem niedawno, bo w 2016 roku. Film oczywiście jest klasycznie indyjski, to znaczy ma trochę horroru, trochę sensacji, trochę kryminału, trochę komedii i ze trzy piosenki. Żeby było oryginalnie, w zasadzie nie ma tu romansu, jest za to trochę staroświeckiej, konnej batalistyki. Jak to możliwe, że ten kociołek kurzych kości, obierek, szmaragdów, pluszowych pomponów i melasy daje się oglądać? Otóż nic prostszego – wątki wątkami, ale nad całością panuje przymrużenie oka, podlane świeżym, niezmanierowanym humorem. To się naprawdę ogląda!
(No dobrze, trzeba tylko przymknąć – a czasami wręcz zamknąć – oko na baaardzo takie sobie niektóre efekty specjalne, zwłaszcza te z użyciem koni)
O czym zaś jest ten film? O tytułowym Kaashmorze, cwanym oszuście, który wraz z ojcem, matką i siostrą robi za egzorcystę i cudotwórcę w jednym. Oczywiście jego cuda biorą się ze sporej siatki pomocników, garści elektroniki i znajomości ludzkich zachowań, o czym co jakiś czas twórcy nam sumiennie przypominają. Biznes kręci się wyśmienicie – do czasu, aż ojciec zwija grube pieniądze jakiemuś wrednemu politykowi, a Kaashmora… no cóż… trafia na prawdziwe duchy. A że są prawdziwe, bardzo boleśnie przekonują się na własnej skórze wysłannicy polityka, próbujący wymusić na bohaterze zwrot zagrabionej walizy z kosztownościami. Właśnie ci wysłannicy, których widać na załączonym kadrze.
Nie należy więc zniechęcać się ani objętością filmu (2 godziny 40 minut), ani raczej dość klasycznym początkiem (egzorcyzm), bo to, co dobre, zaczyna się później.
koniec
25 maja 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: W paszczy nieuwagi
Jarosław Loretz

19 VII 2021

Małpka ze smoczą sztuczną szczęką sieje postrach na kanadyjskiej ulicy. W tle zaś…

więcej »

Z filmu wyjęte: Uwaga, bo kręcim film
Jarosław Loretz

12 VII 2021

Jak dać znać okolicznym mieszkańcom, że kręcimy film? Najlepiej dyskretnie, acz zarazem… no… dobitnie.

więcej »

Z filmu wyjęte: Tajemnica wiary
Jarosław Loretz

5 VII 2021

Oglądanie filmów niekiedy potrafi poszerzać nam horyzonty również pod względem religijnym. Bywa, że w dość niespodziewany sposób.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

W paszczy nieuwagi
— Jarosław Loretz

Uwaga, bo kręcim film
— Jarosław Loretz

Tajemnica wiary
— Jarosław Loretz

Magia kina
— Jarosław Loretz

Groza ścinająca krew w żyłach
— Jarosław Loretz

Cepelia strikes back
— Jarosław Loretz

Kto bogatemu zabroni...
— Jarosław Loretz

Gdy puszka z piwem rzuca się do aorty
— Jarosław Loretz

Łuszczyca grozy
— Jarosław Loretz

Wilkołaka czas zacząć (znowu)
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.