Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

10 najlepszych slasherów komediowych

Esensja.pl
Esensja.pl
Ze względu na wąskie ramy gatunkowe, slashery są wdzięcznym obiektem do wyśmiewania i parodiowania. Poniżej znajdziecie dziesięć czarnych komedii, które najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 najlepszych slasherów komediowych

Ze względu na wąskie ramy gatunkowe, slashery są wdzięcznym obiektem do wyśmiewania i parodiowania. Poniżej znajdziecie dziesięć czarnych komedii, które najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jednym z tradycyjnych typów slasherowych morderców jest buracki rednek z południa Stanów Zjednoczonych, który mieszka w obskurnej chacie na odludziu i czai się cichcem na młodocianych imprezowiczów. Takimi rednekami są właśnie Tucker i Dale, tyle tylko, że absolutnie nie mają złych zamiarów. Przyjezdna młodzież ma jednak o tym inne zdanie, co prowadzi do serii zabawnych, acz niefortunnych dla obu stron zdarzeń. Rewelacyjna komedia, w której role zostają sprytnie odwrócone.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W tym filmie wszystko zaczyna się tak standardowo, jak to tylko możliwe. Piątka młodych ludzi wyjeżdża do domu w lesie. po drodze zaniedbany pracownik stacji benzynowej uprzedza ich o czyhającym na nich niebezpieczeństwie. Ci się nie przejmują, wchodząc w role typowych postaci z horrorów, zachowując się beztrosko i nieroztropnie. I być może nie byłoby o czym pisać, gdyby nie to, że każdy ich krok obserwowany jest przez pracowników pewnej, tajemniczej korporacji. Może nie będzie to seans, na którym co chwila będziecie wybuchali śmiechem, ale stanowi bardzo intrygującą i inteligentną zabawę konwencją.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dla odmiany „Strasznego filmu” inteligentnym nazwać nie można. Stanowi bowiem zestaw mniej lub bardziej niesmacznych gagów, rodem z najbardziej żenujących amerykańskich dowcipów. Jednak jeśli zaakceptuje się tę konwencję, będzie można delektować się zgrywą ze slasherowych stereotypów i bawić się w wyszukiwanie nawiązań do klasyków gatunku (przede wszystkim „Krzyku”). Z czystym sumieniem mogę polecić jedynie pierwszą część cyklu. Każda następna tylko obniżała poziom względem poprzedniej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Bardzo nietypowy film z gatunku found footage. Ekipa dokumentalistów chce nakręcić film o seryjnym mordercy Leslie Vernonie, który jest jak najbardziej standardowym odpowiednikiem Jasona Voorheesa, Michaela Myersa, czy innego filmowego maniaka w masce. Śledzimy jego przygotowania, czyli sposób w jaki wybiera ofiary i buduje wokół nich atmosferę grozy. Możecie na przykład dowiedzieć się, jak to się dzieje, że horrorowi prześladowcy szybciej chodzą, niż inni biegną.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niskobudżetowy, bardzo krwawy hołd oddany tradycji slasherów. Mamy charyzmatycznego mordercę (Victor Crowley), upiorną legendę, dom na odludziu i wreszcie malowniczą ekipę zagubionych turystów, którzy giną po kolei w wyrafinowany sposób. Do tego dochodzą gościnne występy gwiazd horroru, jak Robert Englund, Kane Hodder, czy Tony Todd. I wszystko byłoby super, gdyby nie to, że twórca filmu, Adam Green tak bardzo uwierzył, że stworzył genialną postać, że zaczął kręcić jej dalsze perypetie. Z marnym skutkiem.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Polacy nie gęsi i swoją parodię slasherów także mają. I to wcale niezgorszą. Twórcy są świadomi ograniczeń finansowych i przekuwają ten fakt na swoją korzyść, przez co staje się on jednym z tematów do żartów. Choć nie brak tu nawiązań do najbardziej znanych, amerykańskich produkcji, całość została osadzona w na wskroś swojskich realiach z czym mieli problem twórcy „W lesie dziś nie zaśnie nikt”. Produkcja doczekała się dwóch kontynuacji, które udanie rozwijają jej prześmiewczo-absurdalną formułę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Najstarsza produkcja w naszym zestawieniu, która wyprzedziła modę na slashery komediowe. Choć niewątpliwie wątek szalonego mordercy został potraktowany przez twórców swobodnie i całkiem pomysłowo, tak naprawdę najśmieszniejsze są perypetie absolwentów uczelni Lizzie Borden, którzy spotykają się po dziesięciu latach na rocznicowym balu. Jedni nic się nie zmieni, a inni wręcz przeciwnie. Do moich faworytów należą dwaj kumple, którzy ostatnie lata spędzili na sukcesywnym wypalaniu gandzią ostatnich szarych komórek.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Powiedzmy to otwarcie: filmy z cyklu „Gingerdead Man” (i pokrewnego „Evil Bong”) są o wiele mniej zabawne, niż mogłoby się wydawać. Okazało się bowiem, że morderczy piernikowy ludzik nie jest w stanie uratować produkcji, która poza pomysłem wyjściowym nie ma nic więcej do zaoferowania. Nieco lepiej było w części drugiej, gdzie byliśmy świadkami obrazoburczego wręcz ukrzyżowania gagatka. I dopiero w odsłonie trzeciej twórcom udało się złapać odpowiedni dystans do tematu. Pomaga w tym przeniesienie się w czasie do szalonych lat 70. i dyskoteki na wrotkach, która staje się miejscem grasowania tytułowego Gingerdead Mana.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Różni byli psychopatyczni mordercy w horrorach, ale jednym z najbardziej malowniczych jest bohater fińskiej komedii „Bunny the Killer Thing”, czyli niewyżyty seksualnie człowiek-królik. I znów, jak w przypadku „Gingerdead Mana” sam koncept jest zabawniejszy, niż wykonanie, niemniej jeśli ktoś nie boi się zabawy złym smakiem, może miło spędzić półtorej godziny.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Połączenie „Piątku trzynastego” i „Dnia świstaka”. Grupka młodych ludzi przypadkowo trafia do świata slashera o maniakalnym prześladowcy. W przeciwieństwie do napotkanych tam postaci, które zostały przedstawione jak najbardziej stereotypowo, oni wiedzą, że są w filmie. A najgorsze jest to, że jedną z napotkanych osób jest zmarła tragicznie w rzeczywistości matka głównej bohaterki. Całość może nie jest aż tak bardzo śmieszna, ale na pewno oryginalna. I tylko doskwiera nadmierna autocenzura, która wygładza wymowę całości.
koniec
17 czerwca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach: Część 1
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

2 VII 2020

Wakacje to czas, w którym można się oddać błogiemu odmóżdżeniu (oby nie za bardzo), a najlepiej to osiągnąć oglądając filmy o ożywionych pożeraczach mózgów. A że oferta w tym zakresie jest przeogromna, zaś, niestety, ilość nie idzie w parze z jakością, proponuję cykl prezentujący najciekawsze tytuły poświęcone zombie. W odcinku pierwszym o tym, jak to się zaczęło, czyli o dziełach George’a A. Romera.

więcej »

Nie przegap: Czerwiec 2020
Esensja

30 VI 2020

To chyba najobfitsze zestawienie recenzji w historii naszego cyklu. Sprawdźcie, czy a pewno czegoś nie przegapiliście!

więcej »

Z filmu wyjęte: Z języczkiem
Jarosław Loretz

29 VI 2020

Skoro już jesteśmy w tematach zahaczających o erotykę, warto poświęcić chwilę uwagi jednemu z bardzo użytecznych narzędzi, w jakie wyposażony jest każdy z nas – językowi.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy.

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja

30 najlepszych filmów 2012 roku
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Najlepsze filmy na prezent
— Esensja

Esensja ogląda: Październik 2012 (DVD i Blu Ray)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

„Nietykalni” najlepszym filmem II kwartału 2012
— Esensja

Giń, amerykański nastolatku!
— Ewa Drab

Znów na bagnach
— Jarosław Loretz

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Ludzie w hotelu
— Marcin Mroziuk

Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Październik 2012 (DVD i Blu Ray)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Piecowy morderczyk
— Jarosław Loretz

Nie ma to jak w domu
— Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Styczeń 2002
— Eryk Remiezowicz

Komedia biologiczna
— Eryk Remiezowicz

Tegoż autora

Zdekapitatowany Dekapitator
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach: Część 1
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Od zbrukanego czytelnika
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Dwutakt: Usuwamy najsłabsze utwory z albumów Metalliki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jacek Walewski

X-tra restart
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bój to jest nasz ostatni?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pakiet startowy: 50 najlepszych utworów Kazika według czytelników Esensji
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nie czas na zastanawianie się
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Polemika z „opinią” Bogusława Nowickiego „Tak zwana Lista Przebojów ‘Trójki’” z 26 maja 2020 r.
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Witajcie w krainie Mad Maxa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.