Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 sierpnia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Czasy dla okrasy

Esensja.pl
Esensja.pl
Skoro już jesteśmy przy zegarkach ręcznych, to warto rzucić okiem na ich dalekowschodnią odmianę…

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Czasy dla okrasy

Skoro już jesteśmy przy zegarkach ręcznych, to warto rzucić okiem na ich dalekowschodnią odmianę…
W poprzednim odcinku mogliśmy podziwiać hitlerowski zegarek z obrotową swastyką zamiast wskazówek. Dziś natomiast proponuję obrazek z kraju będącego kolebką swastyki, czyli Indii. Bez swastyki, ale za to z zegarkiem ręcznym… wiszącym na ścianie jako dekoracja. Oczywiście zegarek jest dużo większy od normalnego, tak, żeby mógł uchodzić za klasyczny zegar ścienny. Z kolei nie aż tak wielki, żeby trzeba było obcinać proporcjonalnie powiększone paski bransoletki w celu zmieszczenia go między podłogą a sufitem. Choć – tak po prawdzie – o jakim suficie mówimy, skoro w filmowym studiu robi zań dach hangaru…
Ta osobliwa, zegarkowa dekoracja „nowoczesnego mieszkania” pochodzi z tamilskiego filmu o wdzięcznym – i adekwatnym – tytule „Tik Tik Tik”. Film powstał w 1981 roku i wbrew pozorom nie ma nic wspólnego ani z zegarkami, ani z czasem. To klasyczny jak na tamte rejony kryminał sensacyjny. Młody paparazzi (Kamal Haasan) dzięki swej niezdarności i zarazem urokowi osobistemu nawiązuje bliższe stosunki kolejno z trzema modelkami, które właśnie wróciły z zagranicznego tournée. W jednej nawet – z wzajemnością – się zakochuje. Wkrótce jednak te dwie, w których się nie zakochał, giną gwałtowną śmiercią. Ponieważ podejrzenia oczywiście padają na niego (jedna zginęła, gdy był u niej w gościnie – gdy się zorientował, że nie żyje, z grubsza usunął ślady swojej bytności i zwiał przez okno, i to na oczach policji; druga zginęła nazajutrz po jego wizycie), próbuje schronić się u tej trzeciej, ale ta najpierw obraziła się na niego za spóźnienie, a potem poleciała za granicę. Bohaterowi nie zostaje nic innego, jak samodzielnie poprowadzić śledztwo i odkryć kto oraz dlaczego morduje młode modelki.
Opis fabuły brzmi może niewinnie, zaś początkowo film ogląda się całkiem przyjemnie – głównie dzięki nowoczesnej muzyce, nietypowym tańcom i nieszablonowemu ukazaniu rodzenia się uczucia – ale od chwili, gdy bohater zaczyna uciekać, opowieść pogrąża się w oparach absurdu, obnażając pozbawione rozsądku podstawy pomysłu. W odbiorze nie pomaga też dość idiotyczna psychologia postaci. Swobodnie można więc odpuścić sobie poszukiwanie filmu i poprzestać na oglądaniu niniejszego kadru.
koniec
27 lipca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Piękno w pełnej krasie
Jarosław Loretz

3 VIII 2020

Pies, piękna kobieta, eleganckie pismo – co mogłoby pójść nie tak z okładką? No cóż, wszystko…

więcej »

Nie przegap: Lipiec 2020
Esensja

31 VII 2020

Jak spędziliśmy pierwszą połowę wakacji? Jak zwykle, pisząc recenzje.

więcej »

Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 5
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

30 VII 2020

Ponieważ temat poprzedniego odcinka „Wakacyjnego Leksykonu…” nie został jeszcze należycie wyczerpany, zapraszam na uzupełniające zestawienie najlepszych czarnych komedii o żywych trupach.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. W pogoni za Amy.

Do sedna:

Kevin Smith. W pogoni za Amy.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Piękno w pełnej krasie
— Jarosław Loretz

Prawdziwy nazista czasu się nie boi
— Jarosław Loretz

Dekoracja z Neptuna
— Jarosław Loretz

Z ułańską fantazją
— Jarosław Loretz

Z języczkiem
— Jarosław Loretz

Łyk ambrozji
— Jarosław Loretz

Styropianowa armata
— Jarosław Loretz

Uspokajacz ruchu
— Jarosław Loretz

Muzyka na kościach
— Jarosław Loretz

Historia obrazkowa
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Wiedźma na słodko
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.