Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 października 2020
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: UFO w splątanej sieci

Esensja.pl
Esensja.pl
Rosjanom udało się swego czasu złapać duże, jajowate UFO, i od jakiegoś czasu trzymają je nad ruchliwą jezdnią. A przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: UFO w splątanej sieci

Rosjanom udało się swego czasu złapać duże, jajowate UFO, i od jakiegoś czasu trzymają je nad ruchliwą jezdnią. A przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka.
Widoczna na dzisiejszym kadrze konstrukcja wygląda jak pajęczyna, w którą wpadło kuliste UFO, czy też – jak wynikało z dawniejszej, już chyba wygasłej nomenklatury – NOL. W rzeczywistości jednak całość – i szkielet zewnętrzny, i pajęczyna, i UFO – tworzy most, i to bardzo efektowny. Most ów zwie się Живописный – czyli Malowniczy – i znajduje się w zachodniej części Moskwy, na rzece Moskwie. Jego dziwaczna konstrukcja wymuszona została sąsiedztwem stref ochrony przyrody, przez co pojedynczy, łukowaty pylon osadzono w rzece ukosem tak, by dźwigał trasę biegnącą przez spory kawałek głównym nurtem rzeki. Dla podkreślenia nietypowej architektury mostu – notabene najwyższego wantowego w Europie – pylon i wanty pomalowano na czerwono, zaś na samym szczycie podwieszono pod pylonem kapsułę, która miała mieścić restaurację. Żeby dać pojęcie o rozmiarach mostu, wystarczy powiedzieć, że widoczna na zdjęciu kapsuła ma 33 metry długości, 24 szerokości i 13 wysokości.
Most został otwarty w końcu grudnia 2007 roku i szybciutko znalazł się w paru filmach, m.in. w puszczonej w 2009 roku do kin „Jasnowidjaszczej”, czyli „Jasnowidzącej”. Niestety, film – w przeciwieństwie do mostu – nie przedstawia sobą większej wartości i objawia klasyczną dla współczesnego rosyjskiego kina bolączkę przerostu formy nad treścią. Bohaterką opowieści jest zwolniona z pracy bibliotekarka, która najmuje się jako wróżka u dwóch cwanych kobiet – oficjalnej wróżki i jej pomagierki, zdobywającej informacje o klientach. Nowa pracownica nie chce jednak zmyślać wróżb i zabiera się za faktyczne przepowiadanie przyszłości – razem z przeszłością i teraźniejszością (?). Ponieważ jednak większość przepowiedni wiąże się z gwałtowną śmiercią (lub porwaniami dzieci, za co bohaterka zresztą ląduje na komisariacie jako domniemana porywaczka), kobieta rzuca pracę i wchodzi w układ z lekka szemranym biznesmenem. W tym momencie fabuła przestaje być klarowna, proponując pogrążanie się bohaterki w rojeniach, spośród których na plan pierwszy wysuwa się pchanie wózeczka z dzieckiem przez park. Skąd bohaterka ma dar wieszczenia? Jak on działa? Nie wiadomo. Całość pogrąża mocno sztuczna scenografia (siedziba wróżki jest w pofabrycznej hali, zaś po okolicy fruwają kłęby sadzy) i urwane zakończenie.
Co zaś do mostu – trzyma się dobrze, choć część rzeczy nie wypaliła, jak to w Rosji zresztą. Restauracja nigdy nie została uruchomiona ze względu na problemy z podłączeniem ścieków i ciśnieniem w instalacji wodnej, most bowiem silnie wibruje tak od wiatru, jak i od ulicznego ruchu. W 2011 uznano zatem, że może warto zrobić w kapsule urząd stanu cywilnego, ale trzy lata później, już na finiszu wyposażania pomieszczeń, pojawiły się kłopoty z instalacją ogrzewania tarasu. W 2016 problem ogrzewania został przezwyciężony, ale z kolei wsiąkła część dekoracji wnętrz, a do tego ugrzęzły roboty przy windach. Rok później do montażu wind ściągnięto firmę z Francji. Otwarcie urzędu zaplanowano na rok 2018. Mamy rok 2020. Czerwień mostu zdążyła wyblaknąć. Część strefy ochrony przyrody udało się zabudować apartamentowcami. A kapsuła jak była zamknięta, tak wciąż pozostaje zamknięta…
koniec
17 sierpnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Ogień (bez)nadziei
Jarosław Loretz

19 X 2020

Bywają filmy tak tanie, że aktorzy nie mieli nawet na zapałki…

więcej »

Z filmu wyjęte: Skrawkowy rekin
Jarosław Loretz

12 X 2020

Co wyjdzie, jak skrzyżować monstrum Frankensteina z rekinem? Otóż… Jak to, co to za pomysł? Jak każdy inny! Wystarczy sypnąć kasą na porządne efekty specjalne i już mamy wyśmienitą rozrywkę! Gdyby zaś kasy zabrakło…

więcej »

Z filmu wyjęte: Pośladkowampiry, czyli jak nie być oryginalnym
Jarosław Loretz

5 X 2020

Niektórzy z twórców mają takie parcie na oryginalność, że kończy się to absolutną katastrofą. Zwłaszcza w przypadku mikroskopijnego budżetu.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Ogień (bez)nadziei
— Jarosław Loretz

Skrawkowy rekin
— Jarosław Loretz

Pośladkowampiry, czyli jak nie być oryginalnym
— Jarosław Loretz

Poznaj wiek wampira po słojach jego
— Jarosław Loretz

Jubileuszowe balony
— Jarosław Loretz

By przyszłe pokolenia spały spokojnie
— Jarosław Loretz

Obiekt adoracji
— Jarosław Loretz

Bo był niegrzeczny
— Jarosław Loretz

Nakarm żabę
— Jarosław Loretz

Recepcja nadzorcza
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Wiedźma na słodko
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.