Z filmu wyjęte: Jsem mořská hvězdiceCzy rozgwiazda może być zabójcza? Oczywiście, jeśli tylko jest wielka i na końcu każdego ramienia ma uzębioną paszczę.
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: Jsem mořská hvězdiceCzy rozgwiazda może być zabójcza? Oczywiście, jeśli tylko jest wielka i na końcu każdego ramienia ma uzębioną paszczę. Jak łatwo się zorientować z dzisiejszego kadru, nie chodzi oczywiście o żadną morderczą rozgwiazdę, a o wielopaszczego rekina. Tak jest, nie zdzierżyłem i w końcu dałem kadr z niechlubnej serii „X-głowy rekin atakuje”. Dotąd byłem twardy, nawet gdy u czterogłowego rekina piąta paszcza utworzyła się gdzieś w rejonie odbytu. Tak jest, tą głową rekin również żarł, i nie, nie zamierzam się zastanawiać, którędy w takim razie usuwał produkty przemiany materii. Nie warto. To The Asylum. Tu ma być głupio. Co więc takiego się stało, że poddałem się przy czwartej1) części sagi? Ano – wyszło na to, że The Asylum strasznie dało ciała i zrobiło film… prawie dobry. Nie w standardach The Asylum, a po prostu. Tak jakby spora część ekipa sprzysięgła się przeciwko wytwórni, i przeciwko partolącemu film za filmem Markowi Atkinsowi (spośród jego wiekopomnych dzieł warto wymienić m.in. „Pogromców smoków”, „Rekiny z plaży”, „Planetę rekinów”, „Pogromcę olbrzyma” czy „P-51 Dragon Fighter”), i dała z siebie tyle, co Wincenty Pstrowski u zarania PRL. Dwójka kompozytorów na tyle przejęła się zleceniem, że zrobiła do filmu zaskakująco dobrą, pompatyczną, mocno symfoniczną muzykę, chwilami bezwstydnie wybijającą się na plan pierwszy, o co w sumie nie można mieć żalu. Kamerzysta też zaszalał i zaserwował irytująco dobre zdjęcia. Podobnie postąpiła ekipa od castingu, proponując zamiast regularnego drewna normalnych aktorów, którzy w dodatku otrzymali do zagrania w pełni trójwymiarowe postaci. Szczęście, że chociaż spece od efektów stanęli na wysokości zadania i tradycyjnie odwalili fuszerkę. Oczywiście są i klasyczne durnoty, bez których przecież można by zapomnieć, że to produkcja The Asylum (jeśli byśmy tylko zapomnieli na chwilę o sześciogłowym rekinie). Z ciekawszych rzeczy jest renomowany ośrodek badawczy składający się z trzech brezentowych namiotów bujających się na blaszanych platformach, rekin ściągający w głębiny łódź poprzez szybkie krążenie wokół niej i tworzenie wiru, rekin ciskający celnie na kilkadziesiąt metrów jedną z odgryzionych sobie głów, a także swobodnie unoszące się na po wierzchni wody butle z acetylenem. No ale przecież właśnie po to sięga się po kolejne filmy o rekinach – żeby zaznać niezdrowej zabawy. Na koniec może dwa słowa o fabule. Na położonej na uboczu wyspie trwa obóz ostatniej szansy dla rozpadających się par. Prowadzący obóz twardziel nie radzi sobie z czterema aktualnie przebywającymi tam parami, bo od psychologii była jego żona, a ta wpadła tylko po to, by podpisał papiery rozwodowe. Do tego wokół wyspy krąży wspomniany rekin (na wstępie uraczył się uczestnikami jakiejś balangi w „ośrodku badawczym”, a także przegryzł parę pomocników twardziela), jacht ma dziurę w kadłubie, przez radio nie można złapać kontaktu, a na domiar złego zbliża się tornado. Jedno jest pewne – rekin będzie żarł. ![]() 22 lutego 2021 1) To nie pomyłka – były ataki rekina dwugłowego, trzygłowego, pięciogłowego i sześciogłowego. Spytacie: a co się stało z czterogłowym? No cóż, „Pięciogłowy rekin atakuje” był właśnie o czterogłowym rekinie, któremu gdzieś w połowie filmu wyrasta piąta głowa. Dwa rekiny w cenie jednego. Ot, taka promocja. |
Lutowe mrozy nie przeszkodziły nam w pisaniu recenzji.
więcej »Gdy po pomoście skrada się na paluszkach dwunogi rekin…
więcej »Niekiedy warto zerknąć na jakiś starszy polski film – i to wcale nie taki mający na karku pół wieku – żeby zobaczyć, w jak zawrotnym tempie pędzi czas.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Dwunogi rekin
— Jarosław Loretz
Siła nostalgii
— Jarosław Loretz
UFO a rozwój ziemskiej cywilizacji
— Jarosław Loretz
Ekoterroryści
— Jarosław Loretz
Trainspotting
— Jarosław Loretz
Odjechać w siną dal
— Jarosław Loretz
Ale jak to...?
— Jarosław Loretz
Darowanemu koniowi jak najbardziej zagląda się w zęby
— Jarosław Loretz
Zagwozdka z zamierzchłych czasów
— Jarosław Loretz
I porazi was grom z niezbyt ciemnego nieba
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz
Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz
Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz
Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz
Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz
Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz
Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz