Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: A na co mi ta noga…

Esensja.pl
Esensja.pl
Czasami podczas oglądania filmów pojawiają się zdrożne myśli, podające w wątpliwość kwalifikacje co poniektórych członków ekipy realizacyjnej. Na przykład w materii znajomości ludzkiej anatomii.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: A na co mi ta noga…

Czasami podczas oglądania filmów pojawiają się zdrożne myśli, podające w wątpliwość kwalifikacje co poniektórych członków ekipy realizacyjnej. Na przykład w materii znajomości ludzkiej anatomii.
Dzisiejszy kadr przedstawia dzielnego wojaka, który zaczął ewoluować w pająka. Jego lewa noga – w teorii złamana – ma tak dziwaczną krzywiznę uda i tak bezsensowną długość, że nie sposób uznać pokazanego zjawiska za naturalne. Nawet jeśli wiemy, że właściciel pokręconej nogi w istocie nie jest człowiekiem, a cyborgiem. Niestety, film był tani i przy odrobinie cierpliwości można zauważyć, w którym miejscu dosztukowano do oryginalnych spodni dodatkową nogawkę. Dobrze chociaż, że wykopano dół, w którym aktor mógł schować „złamaną” nogę, a nie kazano mu ją podwijać pod siebie. Bo tak też już bywało w produkcjach klasy od B wzwyż. Wzwyż alfabetu oczywiście.
Obraz, z którego pochodzi ta scena, to kręcony na Dominikanie włoski kicz SF o szumnym tytule „Cyborg – Il guerriero d’acciaio”, puszczony w świat w 1989 roku. W Polsce był swego czasu dostępny na VHS jako „Wojownik cyborg”. Jego fabuła jest prosta jak słomka. Podczas prowadzonej w ładowni statku gry w pokera niechcący zostaje uruchomiony tytułowy android (w tej zacnej roli tytan kina klasy B, czyli Frank Zagarino). Obija graczy, skacze w morskie fale i dociera dnem na odległą wyspę. Ponieważ nie ma nad nim żadnej kontroli ze względu na tylko częściowo wgrane oprogramowanie, do jego złapania lub likwidacji zostaje wysłany oddział żołnierzy po cywilnemu, dowodzony przez Henry’ego Silvę. Cyborg, osaczony po dłuższym pościgu i zmuszony do skoku z mostu do rzeki, łamie nogę i zostaje przygarnięty przez przypadkowego dzieciaka, mieszkającego na odziedziczonej po zmarłych rodzicach plantacji trzciny cukrowej z nastoletnią siostrą. Dalszego ciągu można bez trudu się domyślić.
Mimo że fabuła nie grzeszy głębią, a aktorzy talentem, „Wojownik cyborg” ogląda się zaskakująco przyjemnie – być może głównie dzięki specyficznemu, niepodrabialnemu klimatowi lat 80. Wiele też dają egzotyczne plenery, w których rozgrywają się pościgi i strzelaniny. W tej sytuacji można przymknąć oko na niezbyt zrozumiałe utopienie było nie było krwawej historii w kinie familijnym, acz muszę przyznać, że naiwny, silnie ckliwy finał może być jednak sporym wyzwaniem dla miłośników tandetnego kina złotej ery VHS.
koniec
5 kwietnia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Prehistoria, panie dzieju
Jarosław Loretz

12 IV 2021

Kiedy to było, gdy polski sprzęt elektroniczny wędrował w świat, pomagając nawet tworzyć… roboty.

więcej »

Nie przegap: Marzec 2021
Esensja

31 III 2021

Patrząc na listę zrecenzowanych w marcu tytułów musimy przyznać jedno: nie leniuchowaliśmy.

więcej »

Z filmu wyjęte: Kosmiczny wędkarz
Jarosław Loretz

29 III 2021

Co innego może zrobić ryba złapana na haczyk niż bezsilnie zatrzepotać? A co ma zrobić człowiek złapany w ten sposób?

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Prehistoria, panie dzieju
— Jarosław Loretz

Kosmiczny wędkarz
— Jarosław Loretz

Za wysokie progi
— Jarosław Loretz

Techniczne faux pas
— Jarosław Loretz

Odpocząć w brzuchu
— Jarosław Loretz

Nadmiar filmów szkodzi
— Jarosław Loretz

Jsem mořská hvězdice
— Jarosław Loretz

Dwunogi rekin
— Jarosław Loretz

Siła nostalgii
— Jarosław Loretz

UFO a rozwój ziemskiej cywilizacji
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.